Deze voormiddag hebben we onze burchten geknutseld. Het was een héél werkje om alles in elkaar te krijgen. Ophaalbruggen, slotgrachten, ijzeren valhekken, kantelen, slottorens, verdedigingstorens, ... alles werd voorzien! Hieronder zie je alvast enkele ruwbouwen.
29-03-2012
Helpende mama's
Onze helpende mama's in actie! D-A-N-K-U Dank u!!! M-E-R-C-I Merci!
Namens alle kids en de juffen!
Het kraaiennest
Trapezebrug
Bij deze hindernis werd je al zittend van de ene stelling naar de andere gezwierd! FUN FUN FUN!
De evenwichtsbrug
Dit parcours boven water vergde heel wat behendigheid en evenwicht! Héél wat schoenen ( en soms ook broeken ) zijn hier nat geworden.
Multi-trapezebrug
De multi-trapezebrug bestond uit een 20-tal trapezes achter elkaar boven water op verschillende hoogten. Het was de bedoeling van de ene trapeze op de andere te geraken.
Tarzansprong
Bij de tarzan maakten de kinderen een sprong van een 7 meter hoge toren. Dat dit heel wat kriebels in de buik gaf, zie je wel op onderstaande foto's!
Sportdag ( fotomap )
Voor onze jaarlijkse sportdag trokken we vandaag met L5 en L6 naar Rijmenam. Daar legden we in 3 verschillende groepen een hindernissenparcours af. De overbruggingen waren zowel over land als over water ( en ja.... er zijn er een paar ingevallen ). Elke hindernis bevatte durf, evenwicht, kracht, behendigheid, samenwerking en vooral niet te vergeten 'veel fun'. Het belangrijkste doel was natuurlijk telkens het overwinnen van elke hindernis. En hierin zijn de meesten telkens KNAP geslaagd!
P.S. Een zéér dikke merci ook aan de mama van Ester en Ruben. Zij hebben er mee voor gezorgd dat deze dag voor onze kids onvergetelijk en geslaagd was!
Vandaag werd onze klas omgetoverd tot een waar Middeleeuws museum.
De klas werd verdeeld in 4 groepen en elke groep was verantwoordelijk voor één onderdeel : * de evolutie van de burchten * de verdediging van het kasteel * de ridders en hun wapenuitrusting * het leven op het kasteel
Ieder groepje moest een tentoonstellingsruimte inrichten en bijhorende informatie opzoeken ( boeken, internet, filmpjes, prenten, ... ) Wanneer iedereen klaar was, kregen we een rondleiding in 'ons museum' telkens geleid door de verantwoordelijke groepjes.
Nieuwe leerstof
Vandaag leerden we cijferend vermenigvuldigen met 3 cijfers! We kregen van de juf een laddertje met 7 cijferoefeningen. We moesten proberen om helemaal bovenaan te geraken bij Madame Bonjour, de waarzegster. Slaagden we hier in, dan voorspelde de juf met de glazen bol onze toekomst. We moesten onze aandacht er goed bijhouden, want één telfoutje deed onze ganse oefening mislukken! En ja, er zijn er die meermaals opnieuw zijn moeten beginnen! Pfff....
Dit waren onze voorspellingen:
Liv zal later machines ontwerpen. Mathhias moet oppassen voor de eerste dagen van de volgende maand. Ester zal 99 jaar worden. Wout zal later met Miss België trouwen. Leon gaat in de eerste klasse van het voetbal spelen. Bij Oliver zullen er later veel kinderen in zijn huis wonen. Nathalie zal later moeilijke studies gaan doen. Maaike wordt later astronaute. Kirsten zal later in Antwerpen gaan studeren. Bij Anouk wordt voetbal haar sport! Maury krijgt van een vriend een motor. Frouke studeert later aan de universiteit.
26-03-2012
Technopolis
Deze namiddag brachten we samen met het 6de leerjaar een bezoekje aan Technopolis in Mechelen. Eerst stond er een bezoek aan de tentoonstelling 'Ik ben op jou' op het programma. We kregen een zoekboekje waarin een leerrijke rally met 20 vragen stond. Deze moesten we eerst in groepjes oplossen. Wanneer we hier klaar mee waren mochten we ook de andere leuke, interactieve
experimenten uitproberen. En wat hebben we geëxperimenteerd! We kunnen weer terugkijken op een leerrijke, geslaagde dag!
P.S. : Wat vinden jullie van onze kapsels? Knap hé!