Op vrijdag 24 december trokken we naar de mooie St. - Walburgakerk voor de kerstviering van onze school. Naar goede, oude gewoonte werd die kerstviering verzorgd door het 4de leerjaar.
Vooraf werd er wel eens gerepeteerd. En daarvoor kregen we de hulp van meester Chris en zijn vrouw Magda. Wij zijn hen daar zéér dankbaar voor. Zij zorgen toch telkens weer voor een zeer fijne, gezellige sfeer! En luisteren onze vieringen op met hun muzikale bijdrage!
Ook de kleutertjes zongen een kerstliedje tijdens de viering, ik was verrukt dat ze op mijn verzoek zijn ingegaan
Het was mooi ... écht mooi. Bedankt allemaal voor jullie inzet!
Jippie! Het is weer zover, dinsdag gaan we schaatsen op de piste op de Markt.
AANDACHT!
We schaatsen van 15.00 tot 16.00u! Dat houdt in dat wij later terug zijn op school! Alle kinderen worden onder begeleiding van de leerkrachten terug naar school gebracht, en kunnen daar afgehaald worden. Kinderen die naar de studie gaan, kunnen zonder probleem aansluiten. Kinderen die niet tijdig worden afgehaald, gaan eveneens naar de studie.
Kleed jullie goed aan. Niet vergeten, het is verplicht om je handschoenen aan te doen! Ben je ze vergeten dan mag je niet mee op het ijs, en dat zou toch wel heel jammer zijn!
Ik wens jullie alvast veel schaatsplezier! Geniet ervan!
Donderdagnamiddag was het wéér zover. Frutselen, knutselen, zingen, poëzie, kokerellen, ... kortom een namiddag die sneller dan anders verliep. Time flies when you're having fun, niet waar? ;-)
Op 23 november, terwijl de kleutertjes hun best deden tijdens het grootouderfeest, trokken wij met goede moed door Oudenaarde. Hoe deze wandeling verliep, dat moesten we zelf uitzoeken (de juf had niet veel zin om te werken ;-) ). Daarbij moesten we ook zorg dragen voor onze groep, het veilig houden onderweg, beleefd zijn,...
We werden verdeeld in twee groepen: de ene helft van de klas bleef bij juf Kathleen, de anderen helft trok verder met juf Conny. (Vandaar dat u maar de helft van de klas op foto ziet).
Dat was nog niet alles! Onderweg moesten we ook nog proberen elementen van vroeger op te speuren! Een veelzijdige opdracht! Maar achteraf hoorde ik toch hier en daar "het was leuk!"
Tijdens de voorbije periode werden de stempels voor het dragen van de fluovestjes verzameld en geteld. Een gemiddelde werd kundig berekend en... GROOT NIEUWS!!
Ons vierde leerjaar staat voorlopig op de eerste plaats!! Met 6,.... stempels per kind gemiddeld vallen wij in de prijzen, een beloning voor deze inspanning wacht.
Voor de komende twee weken zou ik zeggen: "doe zo verder, we laten ons niet zomaar van de troon stoten!"
In ieder geval ben ik héél trots op jullie, dat jullie zich zo goed laten zien ( in het verkeer)!!
Donderdag beleefden we weer een muzische namiddag. Maar dit keer helemaal anders dan de vorige keer. We leerden een liedje, leerden ons lichaam te gebruiken bij de ritmische ondersteuning ervan. Maar niet alleen ons lichaam gebruikten we, dankzij juf Greta mochten we ons ook "uitleven" op haar begeleidingsinstrumenten (triangel, tamborijn,...) --> waarvoor hartelijke dank juf Greta!
We maakten kennis met muziek van Edvard Grieg. Zijn muziek begeleidde ons spreekkoor. Niet zo gemakkelijk om te spreken op muziek en niet mee te gaan zingen! Leuk dat we dit konden ervaren. Die mijnheer Grieg was toch wel een bijzonder getalenteerd man, leerden we daarna toen we zijn leven eens onder de loep namen.
Olivia zette een grote stap in haar leven! Ze werd namelijk tiener! Onze eerste tiener in de klas Een speciale verjaardag, ik hoop dat je veel plezier hebt beleefd (maar ik denk het wel als ik jouw verhalen zo hoorde ;-) ).
En weer werden wij getrakteerd op iets heerlijks (als het zo doorgaat, zijn we op het einde van het schooljaar toch wel een kilootje bij, denk ik). Hartelijk bedankt, Olivia! En nogmaals een dikke proficiat!!
Gisteren leerden we bij de stagejuf nu iets interessant zeg! Het ging over het bruto-, tarra- en nettogewicht. We leerden zelfs al échte 'formulekes' om ze te berekenen!
Vier juffen kregen het in hun hoofd om de eerste schoolperiode eens op een leuke manier af te sluiten. Zouden we niet eens klasoverschrijdend werken? --) Zo gezegd, zo gedaan. Zouden we niet eens proberen om op muzisch vlak verschillende vakonderdelen tegelijkertijd aan bod te laten komen? --) Zo gezegd, zo gedaan. Zouden we niet proberen om zoveel mogelijk uit de kinderen zelf te laten komen? --) Zo gezegd, zo gedaan. Zouden we misschien de periode waar we momenteel in vertoeven (Halloween voor alle duidelijkheid) eens laten exploiteren? --) Zo gezegd, zo gedaan. Zouden we...
Jaja! Het werd mooi!
Wat moest er dan concreet gebeuren? Samenwerken: 4de en 3de leerjaar door mekaar. Het thema halloween verwerken. Een gevoel verwerken dat past in het thema (bang, boos, verdrietig,...) Zelf een script schrijven voor een mimespel waarin iedereen aan bod kwam. Zelf de make-up bedenken en uitvoeren! Hun mimespel aan mekaar tonen en proberen het verwerkte gevoel te raden.
Onmogelijk, denkt u? Klikt u dan maar eens op onderstaande link!
Elke automobilist zal het al wel eens ervaren hebben dat het niet zo gemakkelijk rijden is dezer dagen. Het is lang/vroeg donker, en als de straten er nat bij liggen is het soms moeilijk wegens de weerspiegeling, om de 'zwakke' weggebruikers duidelijk te zien. Zeker als ze van tussen geparkeerde wagens komen.
Wij, van K.B.O. - College willen gezien worden! Tenminste, dat gaan we proberen de komende periode. Want ons nieuwe actiepunt gaat over 'je laten zien in het verkeer'.
Elke leerling kreeg een kaartje mee naar huis voor de vakantie. Als zij zich goed laten zien, kunnen zij een stempel krijgen op dit kaartje. (Dus altijd je kaartje proberen bij te hebben). Je goed laten zien kan door een fluovestje te dragen of fluostrips boven je kledij aan te brengen, bijvoorbeeld. Niet alleen kinderen die te voet of met de fiets naar school komen, maar ook kinderen die met de wagen komen, kunnen een vestje dragen. Al is het misschien maar voor even en om alleen de straat over te steken... Alle beetjes helpen!
Het is ook belangrijk om samen zoveel mogelijk stempeltjes te verzamelen, dan krijgen we van Saamsaam misschien weer een grote ster! Het wezentje daalde voor de vakantie weer af naar onze school om mee te delen dat we voor ons eerste actiepunt goed hadden samen gewerkt en onze eerste ster verdiend hadden! Jippie!
Trouwens als u de speelplaats opkomt, zal u zien dat er niet alleen één grote ster werd uitgedeeld
Samen laten we ons zien, tot op de planeet van de Saamsaampjes. Wedden dat we onze tweede ster in een mum van tijd verdienen?
Donderdag, een vol programma tijdens de sportweek:
In de voormiddag korfbalinitiatie. Het is toch anders dan basketball hoor! Vervolgens toch een beetje vroeger eten want om 12u30 werden we verwacht in het zwembad om aan aquajogging te doen (wat dat ook mag wezen!!!?). Tussendoor ook nog even tijd gemaakt om te ontspannen op het speelpleintje.
Daar kunnen wij, grote sloebers, ook nog steeds van genieten! Klikt u maar op de link om te zien hoe de zwemratten zich amuseerden in een zwembad dat voor deze ene keer GEHEEL voor hen alleen was!! Echt super!
Na dit natte avontuur trokken we naar de Finse piste om daar nog eens goed te rennen. Kwestie van er geen genoeg van te krijgen ;-) Daarvoor klikt u op de tweede link.