Vandaag hebben we in de voormiddag van Merete les gekregen over drama. Het leek eigenlijk wel sterk op de lessen van muzisch-agogische vaardigheden vanuit de eerste opleidingsfase. We moesten allemaal in een kring gaan staan om enkele spelen te doen. Het eerste was 'do you like your neighbour' bij dit spel stond er 1 iemand in de kring en die vroeg aan iemand do you like your neighbour? dan moest je ofwel yes antwoorden ofwel no. als je nee zei moesten je linker en rechterbuur van plaats wisselen en probeerde de persoon in de kring ook op een stoel te gaan zitten. Als je ja antwoorden moest je erbij zeggen waarom. bijvoorbeeld ja want ze houden van chocolade. of ja want ze dragen een bril. dit mocht je zelf verzinnen wat je toevoegde bij die ja. Als je bijvoorbeeld zei ja want ze houden van honden dan moest iedereen die van honden houdt van plaats wisselen en de persoon in het midden probeerde ook op een stoel te gaan zitten zodat iemand anders in de kring kwam staan. Toen we dat doorhadden, werd het wat moeilijker als iemand dan ja antwoordde en iedereen opstond waarvoor dat van toepassing was moesten de anderen die bleven zitten kijken of de stoel rechts van hun niet leeg was als die leeg was moest je op die stoel gaan zitten en telkens naar rechts blijven opschuiven totdat iedereen een stoel had. daarna moesten we per 2 gaan zitten en moest je tegen je partner iets voorstellen en hij moest dan zeggen nee laten we iets anders doen en moest hij met een tegenvoorstel komen waarop jij moest zeggen nee laten we iets anders doen. Hieruit voelde je dat het niet fijn was als je met een idee komt dat dat idee wordt afgeblokt. Merete legde uit dat dit ook heel vaak voorkomt op stageplaatsen dat je als stagiair met een idee komt en dat het idee wordt afgeblokt. Merete zei toen dat we weer een voorstel moesten doen aan onze gesprekspartner en dat die dit heel enthousiast moest onthalen en moest verder bouwen op je idee.
In de namiddag hebben we uitleg gekregen over hoe we ons moeten aanmelden op de site om onze mails te lezen van de school en mededelingen te bekijken. We zijn daarna onze fiets gaan halen (check de foto), een Wifi-boks voor op de kamer want nu is het met kabel en dat is soms ambetant als je je laptop een beetje verzet kan de kabel al loskomen. Maar het lukt momenteel nog niet om de Wifi te installeren maar vraag me niet wat ik fout doe want ik begrijp heel weinig van wifi-dingen.Van mijn klas zijn er al een paar geweest om me te helpen maar ze weten ook niet wat er scheelt. En we zijn ook met zijn allen in de school een foto gaan laten maken voor op onze studentenkaart. In de school is er zo een stoel die voor een automaat-achtig iets staat waar je je studentenmail en wachtwoord ingeeft op een knop moet duwen en dan heb je een foto en moet je gewoon op ok duwen. (het lijkt op die cabines die je in de stations in België ziet staan). dus deze week heb ik mijn Deense studentenkaart!
De andere foto's van gisteren van onze opdracht in de klas staan ook op de blog nu bij het vorige bericht (Alece groep 1 2 3 4 zijn de foto's).
Voor de rest heeft het hier de hele dag geregend en waait het zoals altijd heeel hard en is de wind ijzig koud.
De 2 andere meisjes van België hadden vandaag het idee om morgen een sweet potato lasagna te maken en om dit met enkele mensen te doen zodat we ook eens samen kunnen eten en dat we dan ook de ingrediënten samen kopen en de rekening opdelen. Dus daar ga ik aan mee doen dan zit ik eens niet zielig op mijn eigen kamer eten te koken. Voor de mensen die interesse hebben in het recept, hier is het recept minimalistbaker.com/sweet-potato-lasagna/
Gisterenavond hebben we met heel de klas ook samengezeten in de gemeenschappelijke keuken de Vietnamese meisjes hadden fruitchips mee en van die rijstbolletjes die ze uitdeelde. Tuuli (Finse studente) was ondertussen eten aan het koken en wou de buitendeur even openzetten voor wat frisse lucht, maar het waaide zo hard dat de deur openvloog en dat Tuuli mee naar buitenvloog! (Ze is er met de schrik vanaf gekomen). Iedereen had zich eerst verschrokken maar moest toen lachen want blijkbaar betekent de naam Tuuli ook wind in het Fins dus waren we haar aan het plagen met haar naam omdat de wind de deur liet openwaaien terwijl zij hem rustig wou opendoen.
En we hebben in de klas ook een inside joke: er is een studente in onze klas van Zwitserland en Tuuli vroeg de eerste dag aan deze Zwitserse So you are Switch? in de overtuiging dat switch de juiste vertaling van Zwitserse is. Hilariteit in de klas dus omdat het Swiss moest zijn en niet switch.
|