Deze week hebben we gewerkt rond 'Fairy tales' want 26 april moet elke groep een sprookje brengen aan de kinderen van de Inernationale school in Hellerup.
Maandag hadden we 2 gastdocenten van de Artevelde Hogeschool in Gent, zij hebben ons geleerd hoe je van een sok een handpop kan maken en hoe je met deze handpop een verhaal maakt. Heel leuk om te doen!
Dinsdag en woensdag hadden we een gastdocent van een Hogeschool van Amsterdam, hij legde ons uit hoe je een verhaal kan opbouwen met wederkerende elementen, waar de kinderen ook een actieve rol in spelen, dat kinderen met ideeën mogen komen en dat elk idee ok is en niet hoeft worden afgebroken,...
Woensdag was er ook een kookklas in de RUC (= Roskilde University College) en het thema was vegetarisch. Heel leuk om eens te doen, je leert er nieuwe mensen kennen die niet noodzakelijk van jou school (UCSJ) zijn of in dezelfde accomodatie verblijven als jij. En je leert eens op een andere manier koken en ingrediënten gebruiken die je anders zelden gebruikt of niet weet hoe te verwerken in een recept. Echte aanrader dus!
Donderdag kregen we dan de kans om in onze groep ons verhaal voor te bereiden dat we willen brengen in Hellerup. Welk verhaal kiezen we (zelfverzonnen of bestaand), waar speelt het zich af, welke karakters komen er in voor,...
Vrijdag hadden we muziek met sprookjes. Hoe konden we muziek gebruiken in een sprookje? Moeten we altijd een muziekinstrument kunnen bespelen om het in een sprookje te verwerken?
Volgende week hebben we de kans om ons eigen verhaal in te oefenen zodat we het voldoende hebben ingeoefend om dit de week nadien te brengen in de Internationale school.
Wat me wel opvalt in de school is dat bijvoorbeeld in de refter (kantine, eetzaal,... of hoe je het wil noemen). en de inkomhal bloemstukken en verse bloemen of planten staan. Iets wat voor mij nieuw is. Ik heb de indruk dat in België dit ook soms is maar dan meer voor speciale gelegenheden (bijvoorbeeld: opendeurdag) terwijl hier hoeft er blijkbaar geen speciale gelegenheid te zijn om gewoon de inkomhal of refter te decoreren met enkele planten/bloemen. Bijlagen: Circus.pdf (29 KB) cooking class RUC 1.jpg (76.1 KB) cooking class RUC.jpg (29.2 KB) cooking class.png (304.2 KB) dessert RUC cooking class.jpg (540.2 KB) drama les 11 april.jpg (407.5 KB) drama les 12 april.jpg (337.5 KB) handpop 11 april_eigen.jpg (413.6 KB) handpoppen 123.jpg (465.1 KB) klas handpop 11 april.jpg (272.5 KB) les 11 april.jpg (584.4 KB) les 11 april_103026.jpg (512.6 KB) les 11 april_103034.jpg (588 KB) mooi weer.jpeg (158.9 KB) Playfulness in music teaching. Music Frame Game. 2016.docx (24.8 KB) Rapunzel.docx (18 KB) recept RUC cooking class (1).jpg (396.7 KB) recept RUC cooking class (2).jpg (376 KB) recept RUC cooking class (3).jpg (353.7 KB) recept RUC cooking class (4).jpg (423 KB) Reflection week 15.docx (12.4 KB) refter (1).jpg (334.5 KB) refter school (2).jpg (364.6 KB) refter versiering.jpg (369.2 KB) regenboog.jpeg (213.6 KB) RUC cooking class (1).jpg (457.7 KB) The Improvisation-fairy-tale method.docx (17.5 KB) The Three Billy Goats Gruff.docx (79.8 KB) The three spinners Fairytale (green group).docx (32 KB) waar kom je nog Nederlands tegen in Denemarken.jpg (501.3 KB) ZOO frame-game-song.pdf (240.1 KB)
15-04-2016, 17:06 geschreven door Klara
|