Hallo beste bloggers vandaag starten we zoals gewoonlijk met onze agenda in te vullen. Daarna gingen we de blog van tatjana bekijken. Daarnaa gingen we meteen aan de slag in ons project bloem op zonne - energie. we moesten onze bloem bijna klaar hebben. Want de vorige keer hadden we onze bloem vernist en we moesten de bloem laten drogen. De vorige keer hadden we alles eraf gekaald en nu moesten we het weer monteren. We moesten ook nog twee opdrachten laten zien die we thuis moesten maken. Het was een heel leuke les .
VRIJDAG Vandaag starten we zoals gewoonlijk met onze agenda in te schrijven. Daarnaa gingen we werken in ons nieuw project inktvis. Dan moesten we een paar opdrachten thuis opzoeken. We moesten ook klassikaal een paar oefeningen maken Ook moesten we wol meenemen. We hadden ook in ons boekje klassicaal gewerkt Dit was ook een heel leuke les.
vandaag zijn we zoals gewoonlijk begonnen met onze agenda in te schrijven. Daarna hebben we enkele foto's van GWP gezien, die je kan bekijken via smartschool. Joni praatte weer te veel. Toen we de foto's gezien hadden gingen we aan de slag. Meneer Goddé legde uit wat je allemaal moest doen. We moeten ook een bloem en blaadjes afdrukken voor op ons statief te plakken. Het was een heel leuke les!!
Vrijdag:
Vandaag hebben we een filmpje van GWP gezien, Het was heel leuk. De filmpjes kan je bekijken via youtube. Daarna zijn we aan een nieuw project begonnen: De inktvis. We hebben gezien hoe je ze kan maken, Die gaan we zelf ook maken. Het was een heel toffe les!!
laatste dag eindelijk vandaag kregen we een aandenken een t-shirt met alle namen op inclusief de mijne.de dag veliep goed en we kregen nobel prijzen.natuurlijk kreeg joni de kabouter kwebbel prijs de grootste babbelaar van het land.we kwamen terug in aarschot en dat was het. groetjes alexandro
dag beste bloggers dit is dag 2 van gwp nu zijn we sporte gaan doen leuk en een quiz saai en we gingen ook naar opglabbeek. en we hebben weer een sport moeten oefenen en dit keer badmington en joni had mountainbike.dit was moeilijk. bij het eten was david weer een beetje te gulzig net zoals altijd en joni's familie was er ook bij . groetjes alexandro
dag bloggers dag 4 donderdag we hebben veel spelletjes moeten spelen met het grote fuifspel en dat was saai want ik mocht de gps bijna nooit vasthouden.na de spelletjes mochten we ons gaan douche en dat was het tofste van de dag.de fiuf was tof maar er waren een paar sippe gezichten.zoals die van kelsey en jordy maar dat is iets persoonlijks.dag beste bloggers.groetjes alexandro
dag 3 van gwp woensdag vandaag hebben we nog een sport moeten doen mountainboard en trikke.dat was kei leuk bij mountainboarden het was leuk om iemand te zien vallen en bij trikke was het saai.het eten was toch slecht en vies maar het was het waard.toen we moesten slapen iedereen uit de kamer sluipen dat is niet gelukt.iedereen was moe maar toch groetjes alexandro.
dag beste bloggers we zijn op gwp geweest dat was wel leuk maar het rijden me de bus was SAAI!!!! de eerst dag was rumoerig en luidruchtig we moeste uitpakken en dat viel mee tot dat jarne begon te zagen over wanneer we moeste eten dat hing de keel uit.door groepen te kiezen moeste wij onze pantoffels geven na dat dat gedaan hadden hebben we de gangen verekent.we hadde veel buren joepie.de eerste dag was leuk een paar foto van het hotel groetjes van alexandro
Beste Bloggers, Het is mijn beurt weer om een verslag te maken! Vrijdag hebben we in een ander lokaal moeten zitten omdat het ontmoetings dag was. We hebben dan maar ons project Vlaamse Boterham ingevuld, dat ging op punten! Als iedereen kllaar was, gingen we verder over project Mountainbike. Er stondden tandwieltjes in het project boekje. We moesten de richting aanduiden welke kant ze op gingen. en welke tandwiel het snelste draaide.
Beste bloggers,vandaag hebben wij zoals altijd eerst onze agenda ingevuld. Dan zijn we direct aan een nieuw project begonnen namelijk " Mountainbike". We moeten zeker een stukje te zien krijgen voor dat we op GWP gaan. We moesten eerst vraagjes zelfstandig maken en dan in onze groep oplossen. Meneer Goddé heeft ons ook uitgelegd wat kracht is.Toen moesten J en Alexandro één opdracht doen van Meneer Goddé. We hebben ook 10 minuten verloren van onze les omdat we op de gang aan het praten waren. We hebben tegen de volgende les ook taken te maken maar helaas is er een deel bijgekomen van al dat praten. Meneer Goddé heeft ook uitgelegd wat een hefboom was. Alexandro heeft toen zijn fiets gaan halen en zo konden we zien waar de hefbomen waren bij een fiets. Toen we de hefbomen aan het aanduiden waren ontdekte Christina opeens een spin op de fiets . Toen pakte Meneer Goddé de spin op een liet hem zien aan Christina, ik denk dat we bijna doof waren van haar geschreeuw !! Het was wel een leuke les omdat wij nu weer wat slimmer zijn geworden. Joy 1 ToWw
Hier is al één opdracht voor J Opdracht voor Alexandro De fiets van Alexandro Christina die bang was van de spin xD
Hallo bloggers ,
donderdag het 5de en het 6 de lesuur hadden we weer techniek .
Als eerst vulden we onze agenda in zoals altijd.
Dan begonnen we aan onze project ''bloem op zonne-energie''
We moesten weer zagen ,boren ,vijlen en tekenen.
we hadden vandaag wel veel werk maar het was wel leuk!
Vrijdag het 1ste en 2de lessuur hadden we dan weer techniek maar
zonder 1spo1.
We hadden ook een ander project ''Vlaamse boterham''
We moesten voor deze les foders meenemen waarin brood,kaas,melk en groenten in
voor komen .
Daarna moesten we opdrachten maken in onze schrift van de vlaamse boterham
.Hievoor moesten we ook een paar dingen op het internet opzoeken .
zoals altijd hebben we onze agenda ingevuld. Daarna hebben we de blog van Arne gekeken en gelezen. Daarna hebben we punten gegeven op zijn blog. Toen moesten we een tekening met een EN poort maken. Dan moesten we een stroomkring met een EN poort maken.
Vrijdag
We hebben onze agenda ingevuld. Dan hebben we een filmpje gekeken over melk en kaas Dat waren onze dagen bij techniek. Het waren leuke lessen!
Donderdag we hebben een stroomkring gemaakt met serie -en parallelschakeling. Als er bij een serieschakeling een lampje stukgaat gaan alle lampjes uit, bij een parallelschakeling niet. Header gaf weer een onvoldoende voor de blog. Vrijdag We hebben onze penhouder afgemaakt. Eerst moest je vijlen dan boren en dan het plexiglas plooien met de lijnbuiger. We kregen punten op de technische tekening, het prototype, boren, plooien en stabiliteit.
Op vrijdag 14/01/2011 vulden we eerst onze agenda in. Meteen daarna keken we weer naar een filmpje van "Simon's Cat" . Daarna moesten we de afmetingen van papier overbrengen naar plexiglas. Het moest allemaal precies gemeten zijn. Dan gingen we de kanten van ons plexiglas een beetje afronden met een veil. En natuurlijk moesten we daarna beginnen met gaten boren, maar eerst denken aan onze veiligheid ! We deden onze beschermbrillen aan , en dan.. tijd om te boren ! Tijdens het boren moest je er wel op letten dat je het plexiglas goed vasthoud , zodat het niet kan wegschieten. Na het boren konden we beginnen met plooien, maar zo ver graakten de meeste nog niet. Het was een leuke en grappige les !
Op donderdag 13/01/2011 begonnen we zoals gewoonlijk met onze agenda in te vullen. Daarna kregen we eerst wat uitleg, maar dan kon het echte werk beginnen. We begonnen aan onze stroomkring. Het was niet zo makkelijk. Je moest namelijk het lampje laten branden aan de hand van een sensor. Als het licht aan was brandde het lampje niet, maar als je het licht uit deed brandde het wel. Gelukkig is elk groepje erin geslaagt om het te kunnen maken. Daarna keken we naar een grappig filmpje van "Simon's Cat". Het gaat over een kat die elke keer opnieuw wel iets speciaals moet kunnen doen.
Deze les moesten we een stroomkring maken. Toen gebruikten we onze magische handen, en lieten het werken met een temperatuursencor. MR. Goddé heeft alles perfect uitgelegt. De les was echt super tof maar nog niet compleet. Het was pas compleet toen Header weer 'onvoldoende' zei !
We begonnen eerst met onze agenda's in te schrijven en daarna starten we met een nieuwe thema Een Brug Te Ver. M.Godde vertelde dat het de belangrijkste project is van het hele jaar. Maar het gaat ook op veel punten. Toen liet meneer Godde een bouwconstructie van een papieren brug zien die leerlingen van vorig jaar hadden gemaakt. Het was een heel mooie en sterke brug en misschien geeft het wel inspiratie voor de klas. Hij zei ook dat we in groep mogen werken van 4 personen en dat is natuurlijk heel tof! Meneer Godde liet ons ook een schets zien van de brug die we moeten maken. Het mag niet langer en niet korter zijn dan 50cm en het moet een breedte hebben van meer dan 15cm en moet een wagen houden van 1 kilogram of meer. We krijgen hiervoor 20 print papieren en dan hopen dat het lukt. Maar gelukkig krijgen we genoeg tijd om er iets mooi`s van te maken
Het eerste lesuur hebben we twee kruiswoordraadsels verbeterd en zoals gewoonlijk onze agenda bijgevuld.
Het tweede lesuur mochten we verder werken aan onze pennenhouder. Na wat uitleg gekregen te hebben van de leerkracht was het dan zover. Eerst moesten we een voorontwerp maken op papier, dat we daarna uitwerkten op karton.
Daarna kregen we allemaal een stukje plexiglas, waar we dan gaatjes moesten inboren. Voor we de gaatjes mochten boren moesten we allemaal een veiligheidsbril opzetten wat een raar gezicht was en veiligheidshandschoenen aandoen.
Waar de gaatjes moesten komen zetten we eerst een kruisje en daarna boren maar!!
Vandaag was het 2 uur les van de leraar M. Goddé. Natuurlijk beginnen we zoals in elke les met de agenda in te vullen . Nadatwe onze agenda hadden ingeschreven moesten2 groepen naar voor komen . Toen dat gedaan was moesten we onze map nemen. Toen begonnen we met het echte werk.We gingen van start met onze nieuwe bundel. De naam van de bundel was: Bloem op zonne-energie Dus het ging over energie ,elektriciteit , . We warende taak dat we moesten maken aan het verbeteren . En daarna nog eens verbeteren !!! We moesten de vorige les een filmpje bekijken en er vraagjes van beantwoorden . Daarna gingen we naar de werkzaal . Daar keken we hoeveel volt onze stopcontacten hadden . Toen gingen we onze boek invullen. Toen dacht ik yes nog 20minuten en het school is uit !!!!!!!! Maar we gingen nog iets bespreken: de windmolen. We gingen allemaal naar de tafel waar niemand zat (in de klas). Daar keken we hoe M. Goddéeen windmolen had gebouwd. En we keken hoeveel volt er op zat als het draait door de wind. Het produceerde 1.2volt. En we besproken ook van alles over de dam . Maar toen ging de bel !!!!!!!
Vandaag was het 2 uur les van de leraar M. Goddé. Natuurlijk beginnen we zoals in elke les met de agenda in te vullen . Nadatwe onze agenda hadden ingeschreven moesten2 groepen naar voor komen . Toen dat gedaan was moesten we onze map nemen. Toen begonnen we met het echte werk.We gingen van start met onze nieuwe bundel. De naam van de bundel was: Bloem op zonne-energie Dus het ging over energie ,elektriciteit , . We warende taak dat we moesten maken aan het verbeteren . En daarna nog eens verbeteren !!! We moesten de vorige les een filmpje bekijken en er vraagjes van beantwoorden . Daarna gingen we naar de werkzaal . Daar keken we hoeveel volt onze stopcontacten hadden . Toen gingen we onze boek invullen. Toen dacht ik yes nog 20minuten en het school is uit !!!!!!!! Maar we gingen nog iets bespreken: de windmolen. We gingen allemaal naar de tafel waar niemand zat (in de klas). Daar keken we hoe M. Goddéeen windmolen had gebouwd. En we keken hoeveel volt er op zat als het draait door de wind. Het produceerde 1.2volt. En we besproken ook van alles over de dam . Maar toen ging de bel !!!!!!!