Wellicht vraag ik één dezer dagen een funlicensie aan. Ik heb wat heen en weer gemaild met de Bond en het is niet verplicht aangesloten te zijn bij een club. De kostprijs is 40 Euro. Je hebt korting bij elke toertocht; er is een verzekering persoonlijke ongevallen en BA + rechtsbijstand inbegrepen. Vooral dit laatste is voor mij een motivatie om me aan te sluiten. Een val (zowel tijdens de wedstrijd, op toertocht als op training) is vlug gebeurt en kan ernstige gevolgen hebben. En een bijkomend voordeel is dat het zorgt dat ik volgend jaar geen uur op voorhand moet aanschuiven bij bepaalde wedstrijden. Ik heb nog een vraag gesteld in verband met enkele polisvoorwaarden. Van zodra ik hier meer over weet, hak ik de knoop door.
Ik had begin dit seizoen overwogen me aan te sluiten bij bv de beachbikers om op die manier verzekerd te zijn, maar daar ligt de kostprijs een stuk hoger dan 40Euro (omdat ook een outfit inbegrepen is). Zeker als we van plan zijn zelf truitjes te lanceren is dit een dubbele kost. Vandaar dat het me een betere oplossing lijkt mezelf aan te sluiten.
Indien er nog kamelen interesse hebben, moet je voor meer info maar iets laten weten.
Mooi initiatief Evert om de duo raid te veranderen van datum. Echter had ik in mijn hoedanigheid als Secretaris Generaal ook het nodige voorzien. Dat er slecht weer was voorspeld was duidelijk. Maar wie heeft erop gelet dat er van slecht weer eigenlijk geen sprake was? Eerst ging ik er niets over zeggen, onbaatzuchtig als ik ben. Maar als Evert nu al om financiele steun gaat vragen voor zijn actietje dan hul ik mij niet langer in stilzwijgen. Ik heb immers hemel en aarde verzet, bijna letterlijk, om de omstandigheden voor onze grieperige kameel zoveel mogelijk te verzachten. Dat ik hiervoor wel zeer diep in mijn buidel diende te tasten was voor mij enkel een teken van kamelenloyaliteit. Via mijn chinese contacten met wie ik tracht het omkoopschandaal op te helderen kon ik gebruik maken ( = huren, en die chinezen rekenen door hoor ) van de anti-slecht-weer-kanonnen( http://www.depers.nl/sport/198647/De-hemel-heeft-geen-keus-in-Peking.html ) die ze in Peking hebben gebruikt tijdens de voorbije Spelen. Menig vliegtuig heb ik hiervoor mogen charteren maar ik bespaar jullie de details van dit enorme werk. Werk dat ik echter niet meer dan normaal vind als Secretaris Generaal zijnde. Maar dat de Schepen van Vermakelijkheden dan onbeschaamd om dollars komt vragen vind ik eerlijk gezegd niet kunnen. We steken allemaal bergen werk in de Kamelen, maar onbaatzuchtig werk. Daarom vind ik een kleine blaam hier wel op zijn plaats. En niet omdat mijn inspanningen voor niets bleken te zijn geweest. Voor de rest, Lieve Kamelen - even goeie vrienden.
Vandaag in Kluisbergen gereden. Misschien best dat de Duorace niet is doorgegaan. De benen waren niet zo goed als vorige week. Vooral wat last met de ademhaling bij de eerste klims, daarna liep het wel heel goed (maar in een race is de start meestal curciaal). Na Kemmel en Kluisbergen ben ik (door het feit dat niemand me kon volgen) tot de conclussie gekomen dat ik op het moment behoorlijk hard bergop rijdt (ofwel zijn de toertochtrijders niet van een al te hoog niveau - en al zeker niet diegene die bij -6°C op hun fiets kruipen) maar dat ik technisch echt nog heel wat vooruitgang moet maken. Vorige week kon ik het nog steken op de omstandigheden. Bij het vertrek stond een seingever die iedereen aansprak met de raad "op te passen voor de gladde plekken". Ik moest even glimlachen. Een glad plekje hier of daar, daar laten we ons niet door afschrikken. Die waarschuwing was wellicht uit voorzorg voor de minder getalenteerde wielertoerist bedoeld....Een kwartiertje later wist ik dat ik me vergist had...of dat ik tot de categorie "minder getalenteerde wielertoerist" behoor. Sommige stroken waren spekglad. Bij bepaalde afdalingen waren de waterpartijen zo talrijk dat ik me op de lac in het bosje evengoed had kunnen uitleven. Het feit dat mijn gemiddelde in de afdalingen zakte, zegt hierbij genoeg. Blijkbaar had niet iedereen de handen aan de remmen, want hier en daar vlamde een onverlaat me voorbij (al heb ik er ook een paar de grond zien kussen). Op een bepaald moment stond er zelfs een splitsing rechtdoor "pour les normals" en naar rechts "pour les fous". Je kunt wel raden welke afslag ik genomen heb, met als pijnlijke gevolg dat ik het grootste stuk te voet mocht afdalen en zelfs dat vergde alles van mijn kunnen. Overmoed, het is meestal niet zo'n goede eigenschap. Vandaag met zijn 4'en gereden. Het was niet meer glad, dus het zou wel beter gaan. Helaas, pindakaas. In de technische afdalingen (lees moddervoren) werd ik er telkens los uitgereden. Het moet gezegd dat mijn banden wellicht te hard stonden en dat de modder door de overvloedige regen het effect had van mul zand. Toch was het opmerkelijk dat ik 10 per uur trager naar beneden reed (lees: slipte) dan de rest. "Je moet je fiets zelf zijn weg laten zoeken" was het advies van mijn metgezellen. Helaas had ik er vandaag niet echt zoveel vertrouwen in dat mijn fiets bij het zoeken van zijn weg het prikkeldraad zou vermijden. De laatste 3 weken 3 toertochten gereden. Naar Kemmel en Kluisbergen zou ik (indien het in de wedstrijdkalender past) volgend jaar graag terugkeren. Het zijn 2 verschillende parcours maar door de vele hoogtemeters zijn het echte aanraders.
- Ik veronderstel dat het de bedoeling is in het uiteindelijk ontwerp 1 geel-tint te gebruiken. Persoonlijk vind ik het geel van het kamelenlogo mooier dan het geel op de mouwen (dus donkergeel ipv fluogeel).
- Ik zou de mouwen laten eindigen in een zwart bandje (zoals nu de kraag)
- Ik zou kiezen voor een duidelijke assymmetrie tussen borst en rug. Hoe precies, weet ik nog niet precies. Persoonlijk vind ik het logo op de borst meer geslaagd dan op de rug maar het is wel de rug die het meest zichtbaar is bij het fietsen. Ik denk er nog eens over na.
Zondag gaat de duorace niet door. De wedstrijd wordt verplaatst naar 15 februari en wordt een uur vervroegd 12u30.
Officieel is reden de slechte weersomstandigheden, maar elke pientere medemens begrijpt dat ik iets moets doen toen ik las dat Nick deze week ziek was. Alle sympathisanten kunnen een bedrag naar keuze storten op mijn rekening als ze deze kosten voor mij wat willen verzachten.
Na de erg geslaagde ervaring van vorige week in Kemmel, plan ik zondag (als alternatief voor de Duorace) een toertocht in Kluisbergen. Geïnteresseerden ? Laat mij iets weten. Ik ben wel opnieuw van plan vroeg te vertrekken.
Zoals enkele dagen geleden vermeld duikt er nieuwe schokkende informatie op wat betreft het vermeende omkoopschandaal dat aan het licht kwam tijdens beachrace Vosseslag. In een van de vorige posten kon men lezen over de toch wel verdachte opgave van kameel Nick. De redactie kreeg hierop een nieuwe foto in zijn bezit via een anomieme bron ( voor de betrokkenen : aandringen heeft geen zin - ik maak hem/haar niet bekend ). Het betreft een beeld van de eerste ronde, op de superzware loopstrook bergop in de duinen van De Haan. Hier was het voor iedereen doseren, de race was immers nog lang en de hier verspeelde krachten zouden later onontbeerlijk zijn. Dit in gedachten zag met het hele peleton dan ook relatief rustig naar boven trippelen, zuinig omspringend met de energie. Nick echter, die op dat moment al wist dat hij zijn energie maar voor een bepaald deel van de race zou nodig hebben kon hier niet weerstaan aan zijn eergevoel. Voor alle atleten die wel zouden uitrijden zou het zelfmoord betekenen : De duin opstormen met de fiets in de nek gezwierd, en dan nog met reuzepassen naar boven stormen, dikke drommen mountainbikers inhalend ! Oordeel zelf. Verdacht gedrag of niet?
Mooi ontwerp Nick ! Peter, waarom zou je dat logo vooraan weglaten, is toch mooi? Zou eventueel op de rug nog eens de naam zetten (of de blog?), onder het logo, en eventueel dan niet op de schouders, op bijvoorbeeld op 1 schouder, al is dat allicht niet zo mooi.
Enfin, we zijn op goeie weg !
Dat kan over mij persoonlijk helaas niet echt gezegd worden, het blijft sukkelen, mag nog altijd niet gaan werken, laat staan fietsen/sporten. Onstekingen alhier en wild vlees aldaar, de verpleegster heeft dagelijks de handen vol aan mijn kontje !
Wat betreft de duo raid, weet nog niet zeker of ik mijn rol als fotograaf alweer zal kunnen spelen, familiale verplichtingen dreigen roet zand in het eten te gooien. Maar de kamelen zullen het goed doen, mede dankzij de uitgekiende tactiek die Evert hier uit de doeken deed : gas geven in de start, gas in het midden en gas op het einde. Hopelijk zijn er niet tevelen met dat idee !
leverancier gevonden, 10 truitjes, met bedrukken. indien we ons dus beperken tot truitjes met korte mouw (voor op wedstrijd) kunnen we er elk twee nemen en 2 in spare. dit zou ons 350 euro kosten denk ik
we kunnen ook onze reserve truitjes doorverkopen aan geintresseerden. misschien krijgen we zo een aanhang en kunnen we binnen enkele jaren een volledige tenu samenstellen.
Ik was deze week ook grieperig, gisteren ergste dag, nu aan de beter hand denk ik. (maar tina heeft het nu)
Wat de truitjes betreft sluit ik mij aan bij de eerder vermelde berichten. Hoe dan ook zal het niet evident zijn om een fabrikant te vinden die dit wil maken tegen de beperkte oplage die wij hoogstwaarschijnlijk maar zullen bestellen. De prijs zal ook duurder uitvallen dan normaal, we zien wel....
Na de Vosseslag was ik wat ontgoocheld en teleurgesteld in mezelf. Ik heb de fiets eventjes aan de kant gezet om mezelf wat tijd te geven om terug de goesting in het fietsen terug te vinden. Begin dit jaar de trainingen hervat, opgedreven en wat gerichter gaan trainen, hebben mijn conditie weer gebracht naar een niveau waarbij ik normaal gezien Evert zou moeten kunnen volgen. Ook begint de jus in mijn benen stilaan terug te komen. Kortom, fietsen begint terug leuk te worden.
Gisteren nog wat gezwommen en daar ook een bevestiging gevoeld dat de conditie op de goede weg zit. Vandaag weer wat tegenslag, futloos en grieperig gevoel met buikkrampen... dus Pete, moest ik Zondag niet meer halen, hou je stand by om in te springen.
Wat Zondag betreft, als mijn grieperig gevoel en keelpijn niet meer komen opzetten, dan heb ik er een goed gevoel bij. Het wordt ongetwijfeld afzien met de 7 Beaufort en regen die voorspeld zijn. Jammer, want een verkeerde start zal terug (net zoals bij Vosseslag) niet meer kunnen goed gemaakt worden. Hoe dan ook zou ik maar al te graag mijn bijnaam "Blitzstart" alle eer aan willen doen door met de snelste 5 vertrekkers mee te zijn. Dus Pete, hou je camera in de hand, sluitertijd correct ingsteld, vinger op de knop, want er zal gevlamd worden!! Om dan na 50m terug weg te zakken in het peloton uiteraard.