Inhoud blog
  • Drie uitspraken hoger onderwijs
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Silke

    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie uitspraken hoger onderwijs

    Het leven zoals het is: een dagje student.
    We kregen de opdracht om uit de drie lessen die we bijwoonden één uitspraak neer te pennen.

    In mijn eerste les kregen we veel informatie over de werking van group T. De uitspraak die mij is bijgebleven is nl:
    'Het is niet omdat je als leraar vakken geeft dat je in hokjes moet denken.'
    Waarschijnlijk zal ik volgend jaar voor de lerarenopleiding, lager onderwijs, kiezen. Ik vind dat je als leerkracht je lessen zo boeiend mogelijk moet maken voor je leerlingen. Durf daarom als leerkracht eens buiten de lijntjes te tekenen, wie weet bots je op een leuk idee!
    In het lager onderwijs geef je veel verschillende vakken, ik zou die vakken dan niet allemaal apart bekijken, maar misschien kan het soms ook vakoverschrijdend. Het laatste is dat in mijn ogen leerlingen veel inbreng mogen hebben, sta open voor iets onverwachts interessant.

    Tijdens de tweede uur vielen we binnen bij de kleuterleidsters tijdens de bewegingsles. Wat mij hier bijgebleven is nl:
    'Als kleuterleidster zet je steeds je kleuterbril op!'
    Ik vond het een grappige les. We moesten een parcours op maat van kleuters maken en daarbij een fantasieverhaal verzinnen. We moesten letterlijk onze kleuterbril opzetten en op hun hoogte meedoen. Aan de andere kant leefden we ons echt in de kleuterwereld. Dit waren amusante momenten. Ik vond dit ook een leuke uitspraak omdat je met 'zo'n bril' op dichter bij de grond hangt en de wereld anders ziet van beneden zoals bij kleuters het geval is. Dit geeft een heel ander beeld.

    Mijn derde keuze was een les Nederlands voor het secundair onderwijs.
    'Wat is een zin?'
    Ik neem deze zin, omdat we twee uur grammatica bijwoonden, maar ook omdat de docent geen andere boeiende uitdrukking had. Deze uren werden volledig gespendeerd aan hoe we zinnen moeten verdelen, zinsdelen benoemen, verschilllen tussen nevenschikking en onderschikking aantonen ... Het eerste wat we te horen kregen was de bovenstaande uitspraak. Naarmate de les vorderde, kwamen de oefeningen aanbod. Ik zat naast Lise uit wetenschappen-talen en vonden het verdacht stil. De studenten wisten het niet ofwel wouden ze niet antwoorden. We vonden dit een beetje raar en beloten dan zelf wat antwoorden te geven.

    Dit waren mijn ondervindingen uit de de drie lesblokken.

    29-02-2012 om 23:03 geschreven door ka2ring Silke Nackaerts  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)

    Archief per week
  • 07/05-13/05 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs