Deze week werken we rond het thema "kabouters". Jules had kabouters zien lopen in de klas en die moesten we zoeken. Nadien hebben we de kabouters besproken, wat hadden ze aan, wat hadden ze mee, was het een jongen of een meisje...
Tijdens het spel "waar is de kabouter" verstopte de juf een kabouter onder een beker, onder de andere 2 bekers zat niets. We moesten goed kijken om de kabouter terug te vinden. Aan de knutseltafel maakten we een kaboutermuts. We konden aan het rad draaien en moesten dan de juiste kaboutermuts aan de juiste kabouter geven. Volgende week werken we verder rond dit thema.
Het thema "kermis" kondigde zich aan met een verhaal van Fien en Max die eendjes aan het vissen waren. We hebben dan eendjes waargenomen, gesorteerd op kleur en daarna gesorteerd volgens uitzicht (met of zonder pet, met of zonder bril). Daarna hebben we een badje gevuld met water,de eendjes erin gedaan en zo konden we vissen. Aan de knutseltafel hebben we een eendje bestempeld met de vingers en met waterverf geschilderd. We speelden een spelletje met een eendje dat verstopt was en dat we moesten zoeken. Juf heeft een flos (van de draaimolen) gemaakt en wij moesten hem proberen te pakken. We deden ook een wedstrijdje: wie kan er het eerst een eendje vangen. Volgende week werken we rond kabouters.
Deze week hebben we verder gewerkt rond het thema "Jules is jarig". We luisterden naar het verhaal en we experimenteerden met ballonnen. We hebben ook een spel gespeeld waarbij we een ballon rond onze voet hadden en we mochten elkaars ballon stuk stampen met onze voeten. In de keuken hebben we een cake gebakken voor de verjaardag van Jules en leerden we een dans voor het feest. Aan de knutseltafel hebben we een taartje gemaakt van een kaasdoos. We telden af, en vandaag is het zover. Jules is jarig!!! later volgen de foto's.
Volgende week werken we rond het thema "kermis". Tot dan!
Jules kwam deze week naar de klas met een doos die hij gekregen had van zijn mama. toen we de doos open deden zagen we dat er een briefje bij zat. Het was een briefje van de mama van Jules, ze was jarig en had voor de vriendjes van Jules een cake gebakken. Er zaten ook kaarsjes in de doos en slagroom. Eerst hebben we een spelletje gespeeld met de kaasjes. Ieder kind mocht evenveel kaasjes uitblazen als er stippen op de dobbelsteen staan (1of 2). Daarna mochten we proeven van de slagroom en de cake. mmmm lekker. Jules is ook bijna Jarig en aan de werktafel hebben we een verrassing gemaakt voor Jules. We moesten een ballon helemaal bekleven met stroken papier, hier stoppen we dan een verrassing in voor Jules. Ook hebben we geluisterd naar het verhaal van "Jules is Jarig". We leerden ook een liedje voor het feest van Jules volgende week donderdag. We kregen van Jules elk een uitnodiging voor het feest. Het stempelen met de ballonnen vonden we ook heel leuk. We hebben een winkeltje gemaakt in onze klas waar we een geschenkje kunnen kopen voor de verjaardag van Jules. Volgende week meer nieuws, want dan is Jules Jarig. Hieronder enkele sfeerbeelden.
Deze week werkten we verder rond het thema "terug naar school". We hoorden een verhaal van Jules die voor de eerste keer naar school gaat. We bekeken een grote prent van de speelplaats van Jules en moesten de verborgen luikjes zoeken. Samen met de juf hebben we gepraat over verdrietig/blij zijn. Aan de knutseltafel konden we Jules schilderen en een blij/verdrietig gezicht van Jules kleuren met wasco's. We keken naar Koekeloere en we deden een kimspel waarbij we moesten zien wat er weggetoverd was. We hebben ook een versje geleerd:
Deze week werken we rond vaderdag. We hebben al besproken welke beroepen de papa's kunnen uitoefenen. Ook zijn we een geschenkje aan het maken voor vaderdag en leren we ook een versje, maar we verklappen nog niet wat het is. De juf vertelde een verhaal over vaderdag en we speelden een memoryspel. We hebben ook gewerkt met de gevoelensdoos. Als we niet aan ons cadeautje moeten werken, spelen we in de verschillende hoekjes. Zie foto's.
Deze week werkten we verder rond het thema boerderij. We keken op het digitaal bord naar de kip en naar het varken. We zagen hoe er varkentjes geboren werden en ook een varken op de glijbaan. Aan de werktafel moesten we knipjes geven in een groene strook en de juf heeft deze strook dan onder ons varkentje gekleefd.
We mochten ook al een traktor beschilderen met waterverf en we keken ook naar koekeloere.
In de kring waren de kleine kuikentjes hun mama kwijt en zochten we de juiste mama.
Deze week mochten we een nieuw vriendje verwelkomen in onze klas. Shobam mocht voor de eerste keer naar school.
We vierden ook de verjaardag van Aditiya.
We werken rond het thema boerderij en als de juf 's morgens onze naam zegt mogen we op een geluid duwen van de boerderij, zo weet de juf wie er aanwezig is die dag.
We luisterden al naar een verhaal van Dribbel op de boerderij en aan de werktafel mochten we stukjes papier scheuren en kleven op een varken. Bij Moffel en Piertje (koekeloere) ging het ook over de dieren van de boerderij en ondertussen oefenen we verder voor het schoolfeest.