Deze week hebben we verder gewerkt rond het thema "Jules is jarig". We luisterden naar het verhaal en we experimenteerden met ballonnen. We hebben ook een spel gespeeld waarbij we een ballon rond onze voet hadden en we mochten elkaars ballon stuk stampen met onze voeten. In de keuken hebben we een cake gebakken voor de verjaardag van Jules en leerden we een dans voor het feest. Aan de knutseltafel hebben we een taartje gemaakt van een kaasdoos. We telden af, en vandaag is het zover. Jules is jarig!!! later volgen de foto's.
Volgende week werken we rond het thema "kermis". Tot dan!
Jules kwam deze week naar de klas met een doos die hij gekregen had van zijn mama. toen we de doos open deden zagen we dat er een briefje bij zat. Het was een briefje van de mama van Jules, ze was jarig en had voor de vriendjes van Jules een cake gebakken. Er zaten ook kaarsjes in de doos en slagroom. Eerst hebben we een spelletje gespeeld met de kaasjes. Ieder kind mocht evenveel kaasjes uitblazen als er stippen op de dobbelsteen staan (1of 2). Daarna mochten we proeven van de slagroom en de cake. mmmm lekker. Jules is ook bijna Jarig en aan de werktafel hebben we een verrassing gemaakt voor Jules. We moesten een ballon helemaal bekleven met stroken papier, hier stoppen we dan een verrassing in voor Jules. Ook hebben we geluisterd naar het verhaal van "Jules is Jarig". We leerden ook een liedje voor het feest van Jules volgende week donderdag. We kregen van Jules elk een uitnodiging voor het feest. Het stempelen met de ballonnen vonden we ook heel leuk. We hebben een winkeltje gemaakt in onze klas waar we een geschenkje kunnen kopen voor de verjaardag van Jules. Volgende week meer nieuws, want dan is Jules Jarig. Hieronder enkele sfeerbeelden.
Deze week werkten we verder rond het thema "terug naar school". We hoorden een verhaal van Jules die voor de eerste keer naar school gaat. We bekeken een grote prent van de speelplaats van Jules en moesten de verborgen luikjes zoeken. Samen met de juf hebben we gepraat over verdrietig/blij zijn. Aan de knutseltafel konden we Jules schilderen en een blij/verdrietig gezicht van Jules kleuren met wasco's. We keken naar Koekeloere en we deden een kimspel waarbij we moesten zien wat er weggetoverd was. We hebben ook een versje geleerd:
Deze week werken we rond vaderdag. We hebben al besproken welke beroepen de papa's kunnen uitoefenen. Ook zijn we een geschenkje aan het maken voor vaderdag en leren we ook een versje, maar we verklappen nog niet wat het is. De juf vertelde een verhaal over vaderdag en we speelden een memoryspel. We hebben ook gewerkt met de gevoelensdoos. Als we niet aan ons cadeautje moeten werken, spelen we in de verschillende hoekjes. Zie foto's.
Deze week werkten we verder rond het thema boerderij. We keken op het digitaal bord naar de kip en naar het varken. We zagen hoe er varkentjes geboren werden en ook een varken op de glijbaan. Aan de werktafel moesten we knipjes geven in een groene strook en de juf heeft deze strook dan onder ons varkentje gekleefd.
We mochten ook al een traktor beschilderen met waterverf en we keken ook naar koekeloere.
In de kring waren de kleine kuikentjes hun mama kwijt en zochten we de juiste mama.
Deze week mochten we een nieuw vriendje verwelkomen in onze klas. Shobam mocht voor de eerste keer naar school.
We vierden ook de verjaardag van Aditiya.
We werken rond het thema boerderij en als de juf 's morgens onze naam zegt mogen we op een geluid duwen van de boerderij, zo weet de juf wie er aanwezig is die dag.
We luisterden al naar een verhaal van Dribbel op de boerderij en aan de werktafel mochten we stukjes papier scheuren en kleven op een varken. Bij Moffel en Piertje (koekeloere) ging het ook over de dieren van de boerderij en ondertussen oefenen we verder voor het schoolfeest.
Deze week werken we verder rond het thema: "Jules op het toilet". Juf vertelde al een verhaal en we konden dit verhaal ook bekijken op de computer. We zongen ons lied van "mijn zakdoek met ruiten".
Mijn zakdoekje met ruiten.
Mijn zakdoekje zo klein.
Ik wil mijn neusje snuiten
maar waar zou mijn zakdoek zijn?
Mijn zakdoekje met ruiten.
Mijn zakdoekje zo klein.
Ik kan mijn neusje snuiten
en dat vind ik reuzefijn.
Bij dit liedje hoort een spelletje:
Eerst moet een kindje zijn/haar oogjes dicht doen en verstopt juf de zakdoek van Jules.
Dan horen de kinderen het eerste deel van het liedje en moet het kindje (die zijn/haar oogjes dicht deed) het zakdoekje zoeken.
Als de zakdoek gevonden is, zingen we het tweede stuk.
We zijn aan de knutseltafel al aan het werken voor moederdag, maar dat moet nog een verrassing blijven...
We verwelkomen 3 nieuwe kleuters in onze klas. Welkom aan Ilian, Joyca en Leila.
Op een morgen had Jules in zijn broek geplast. Dat mocht niet vonden wij en we hebben Jules geleerd hoe je naar het toilet gaat, en zo zijn we met het thema "Jules op het toilet" gestart. We hebben al gestempeld met wc-rolletjes en konden een tekening van een onderbroek bekleven met figuurtjes.
We leerden ook onze neus snuiten en speelden een spel met de zakdoek van Jules. Bij dit spelletje hoort een liedje over een zakdoek. We kunnen het nog niet meezingen maar we doen ons best.
Bij tutti-frutti-tijd aten we een appel en luisterden naar het verhaal van Jules op het toilet.
We keken we naar Koekeloere en vierden we de verjaardag van Lovely.
Zo ben je weer op de hoogte van ons klasgebeuren en we zijn er snel terug met meer...