Deze week werkten we verder rond het thema "terug naar school". We hoorden een verhaal van Jules die voor de eerste keer naar school gaat. We bekeken een grote prent van de speelplaats van Jules en moesten de verborgen luikjes zoeken. Samen met de juf hebben we gepraat over verdrietig/blij zijn. Aan de knutseltafel konden we Jules schilderen en een blij/verdrietig gezicht van Jules kleuren met wasco's. We keken naar Koekeloere en we deden een kimspel waarbij we moesten zien wat er weggetoverd was. We hebben ook een versje geleerd:
Deze week werken we rond vaderdag. We hebben al besproken welke beroepen de papa's kunnen uitoefenen. Ook zijn we een geschenkje aan het maken voor vaderdag en leren we ook een versje, maar we verklappen nog niet wat het is. De juf vertelde een verhaal over vaderdag en we speelden een memoryspel. We hebben ook gewerkt met de gevoelensdoos. Als we niet aan ons cadeautje moeten werken, spelen we in de verschillende hoekjes. Zie foto's.
Deze week werkten we verder rond het thema boerderij. We keken op het digitaal bord naar de kip en naar het varken. We zagen hoe er varkentjes geboren werden en ook een varken op de glijbaan. Aan de werktafel moesten we knipjes geven in een groene strook en de juf heeft deze strook dan onder ons varkentje gekleefd.
We mochten ook al een traktor beschilderen met waterverf en we keken ook naar koekeloere.
In de kring waren de kleine kuikentjes hun mama kwijt en zochten we de juiste mama.
Deze week mochten we een nieuw vriendje verwelkomen in onze klas. Shobam mocht voor de eerste keer naar school.
We vierden ook de verjaardag van Aditiya.
We werken rond het thema boerderij en als de juf 's morgens onze naam zegt mogen we op een geluid duwen van de boerderij, zo weet de juf wie er aanwezig is die dag.
We luisterden al naar een verhaal van Dribbel op de boerderij en aan de werktafel mochten we stukjes papier scheuren en kleven op een varken. Bij Moffel en Piertje (koekeloere) ging het ook over de dieren van de boerderij en ondertussen oefenen we verder voor het schoolfeest.
Deze week werken we verder rond het thema: "Jules op het toilet". Juf vertelde al een verhaal en we konden dit verhaal ook bekijken op de computer. We zongen ons lied van "mijn zakdoek met ruiten".
Mijn zakdoekje met ruiten.
Mijn zakdoekje zo klein.
Ik wil mijn neusje snuiten
maar waar zou mijn zakdoek zijn?
Mijn zakdoekje met ruiten.
Mijn zakdoekje zo klein.
Ik kan mijn neusje snuiten
en dat vind ik reuzefijn.
Bij dit liedje hoort een spelletje:
Eerst moet een kindje zijn/haar oogjes dicht doen en verstopt juf de zakdoek van Jules.
Dan horen de kinderen het eerste deel van het liedje en moet het kindje (die zijn/haar oogjes dicht deed) het zakdoekje zoeken.
Als de zakdoek gevonden is, zingen we het tweede stuk.
We zijn aan de knutseltafel al aan het werken voor moederdag, maar dat moet nog een verrassing blijven...
We verwelkomen 3 nieuwe kleuters in onze klas. Welkom aan Ilian, Joyca en Leila.
Op een morgen had Jules in zijn broek geplast. Dat mocht niet vonden wij en we hebben Jules geleerd hoe je naar het toilet gaat, en zo zijn we met het thema "Jules op het toilet" gestart. We hebben al gestempeld met wc-rolletjes en konden een tekening van een onderbroek bekleven met figuurtjes.
We leerden ook onze neus snuiten en speelden een spel met de zakdoek van Jules. Bij dit spelletje hoort een liedje over een zakdoek. We kunnen het nog niet meezingen maar we doen ons best.
Bij tutti-frutti-tijd aten we een appel en luisterden naar het verhaal van Jules op het toilet.
We keken we naar Koekeloere en vierden we de verjaardag van Lovely.
Zo ben je weer op de hoogte van ons klasgebeuren en we zijn er snel terug met meer...
Deze week werken we rond Pasen en jonge dieren. Op maandag hebben we de verjaardag van Amira gevierd. Aan de knutseltafel zijn we een lammetje aan het maken en we hebben al in de kring gesproken over welke jonge dieren we kennen. Woensdag bekijken we op het smartbord de jonge dieren, hoe ze leven, wat ze eten en welk geluid ze maken. Later meer hierover.
Deze week werken we verder rond het sprookje "Goudlokje en de drie beren". We werken onze berenoren af en kleuren een prent van Goudlokje. Op het smartbord kijken we hoe de beren leven, wat ze eten, hoe ze slapen... en doen we leuke spelletjes.
We oefenen ons toneeltje en dansje want vrijdag is het forum.
Op dinsdag was onze juf jarig en hebben we een ijsje gekregen.
Met het mooie weer kunnen we veel in ons tuintje spelen en hebben we een bewegingsomloop buiten gedaan, samen met het derde kleuter.
Deze week is het projectweek en werken we rond sprookjes. Onze klas werkt rond het sprookje "Goudlokje en de drie beren".
We werken rond groot en klein, we spelen het sprookje na en dansen op berenmuziek. Voor het dansje maken we berenoren. Aan de knutseltafel leren we de scheurtechniek. De gescheurde stukjes kleven we dan op een beer. Met het mooie weer konden we ook al eens in ons tuintje spelen en mochten we buiten schilderen met water.