Foto

Ik ben juf Veronique.
Ik ben de juf van 24 deugnietjes.
11 knappe jongens en 13 lieve meisjes.
Beste ouders, kijk wekelijks naar de blog van ons klasje.
Zo houd ik jullie op de hoogte van al onze nieuwtjes
.



Inhoud blog
  • Stop blog... nieuwe webpagina!
  • www.jufveronique.be
  • Strapdag! (4)
  • Strapdag! (3)
  • Strapdag! (2)
  • Strapdag! (1)
  • Tutorlezen
  • Verkeerswandeling
  • Tijdens de rekenles
  • Wie zit er in 2A? 13 schatten van meisjes
  • Wie zit er in 2A? 11 knappe jongens
  • Tijdens de les meetkunde (1)
  • Tijdens de les meetkunde (2)
  • 1 september
  • Welkom, beste ouders!
  • Welkom in ons klasje 2A!
  • Prettige zomervakantie!
  • Laatste schooldag :poetsen
  • Zomer (1)
  • 3 nieuwe tafelkampioenen (3)
  • MechelenTV en op Ketnet
  • De rode dag!
  • 4 nieuwe tafelkampioenen! (2)
  • 4 nieuwe tafelkampioenen! (1)
  • Rustige kleuterspeelplaats
  • 5 tafelkampioenen! (2)
  • 5 tafelkampioenen! (1)
  • Maal-en deeltafels!
  • Op zomerwandeling met de bijen
  • Pairi Daiza
    Neem ook eens een kijkje bij mijn collega's...
  • de site van onze school
  • kleuterklasje van meerster Jonas
  • kleuterklasje van juf Nele k2b
  • kleuterklasje van juf Annick k3a
  • kleuterklasje van juf Bettina k3b
  • 1ste leerjaar B klasje van juf Evi
  • 3de leerjaar C
  • 4de leerjaar A en B van juf Ingrid en meester Koen
    Neem een kijkje in 2A...
    2A... 24 deugnietjes in het kleurrijke klasje van juf Veronique
    21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tutorlezen
    Tutorlezen

    Elke week komen de kinderen van het 6de leerjaar ons helpen met hardop lezen. Dit noemen we tutorlezen.
    We lezen boekjes volgens ons AVI-niveau. De zesdeklassers helpen ons echt goed.







    21-02-2014 om 19:28 geschreven door juf Veronique


    14-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naaien
    Wij leren naaien!

    Willen we naaikampioen zijn? Dan moeten we proberen twee knopen aan een lapje stof vast te naaien.

    Bij Logan, Victoria, Safia en Rune is het al gelukt! Zij zijn al naaikampioen.
    De andere kinderen vonden het toch een hele klus. Gelukkig kregen ze af en toe hulp van de juf of zelfs van mijn vlijtige helpers Victoria en Logan!
    De meeste kinderen hebben al één knoop kunnen vastnaaien. Volgende week de tweede knoop.
    Volgende week leren we ook onze veters strikken. Graag één schoen met veters in een zakje meegeven.
    Of een paar schoenen met veters laten aandoen. Dat mag vanaf maandag 17 februari.








    14-02-2014 om 19:11 geschreven door juf Veronique


    13-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk taal en bouwen en puzzelen
    Hoekenwerk rond taal, fantasie, bouwen, puzzel, ...
    Elke week doen wij een andere hoek. Als het krokusvakantie is, dan heeft elk kind elke hoek gedaan.

    Hoek 1 : een taallandschap 

    Hoek 2 : De puzzel en de bouwhoek: met stappenkaarten en dubloblokken bouwen, met tangram puzzelen en een ster-tangram maken.

    Hoek 3 : De fantasiehoek: met het gedicht 'Wij bakken voor de dieren een taart'. In deze hoek oefenen we het gedicht goed in. Zoeken rijmwoorden. Maken we de fantasietaart. Brengen we ons gedicht voor voor de klas.

    Hoek 4: De dramahoek: We oefenen onzin- en dierentaal. We oefenen een toneeltje in dierentaal. Nadien brengen we het voor voor de klas.
    Jabin, Walide, Logan en Adam brachten een leuk toneel.












    13-02-2014 om 21:04 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De toverkapper
    De toverkapper

    Op donderdag 13 februari bestuderen we kapsels. Welke kapsels vinden we mooi? Welk kapsels willen we zelf graag hebben? Welke kapsels willen wij zeker niet hebben? Bij wie past zo'n kapsel dan wel?

    Daarna haalt de juf de woordkaart tevoorschijn: 'Als ik een toverkapper was dan tover ik...'
    Nu mogen we er fantasiekapsels voor anderen op los verzinnen.

    Daarna herhaalt de juf: 'Als ik een toverkapper was dan tover ik voor alle kinderen uit de hele klas blauwe krullen en voor mezelf ... sssstttt dat ik vertel ik toch niet...' We gaan ons geheim kapsel tekenen. 

    Op einde de les krijgen we ons gedicht 'Ik wou dan ik een toverkapper was...' We oefenen het expressief in en zoeken er bewegingen. Enkele leerlingen brengen het gedicht voor voor de klas. Het was een fijne en geslaagde les.














    13-02-2014 om 20:46 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij zijn zelf kapper!
    Op donderdag 13 februari zijn wij zelf kapper!




    13-02-2014 om 20:46 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: kleding (1)
    Thema: kleding (1)
    Groepswerk: Kleding, kleding, kleding... vele soorten kleding.
    Feestkledij, sportkledij, zomerkledij, winterkledij, slaapkledij, werkkledij, speelkledij,...
    Ook bekeken wij foto's van kleding door de eeuwen heen.








    13-02-2014 om 20:18 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Babbelspel (1)
    Babbelspel

    Op maandag 10 februari speelden wij in onze klas het babbelspel. Spreek-, luister-, en sociale vaardigheden worden hiermee in geoefend. Drama, uitbeelden en rollenspelen zijn ook opdrachten in dit spel.












    13-02-2014 om 20:12 geschreven door juf Veronique


    04-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De maaltafel van 8 inoefenen
    De maaltafel van 8 inoefenen:

    Aan de hand van een leuk spel oefenen wij onze nieuwe maaltafel in.









    04-02-2014 om 20:22 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 12 maanden
    De leerstof van de twaalf maanden inoefenen in een hoekenwerk:




    04-02-2014 om 20:14 geschreven door juf Veronique


    01-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze klokmannetjes
    Onze klokmannetjes









    01-02-2014 om 21:27 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De twaalf maanden
    De twaalf maanden van het jaar



    01-02-2014 om 21:15 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De maaltafel van 8
    De maaltafel van 8





    01-02-2014 om 21:12 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fransiscus
    Fransiscus dankt God voor...

    De natuur, een boeiend wonder....
    Tijdens dit thema vertelde de juf heel wat mooie verhalen. Het verhaal van de schepping, de ark van Noach, Jona en de vis, Adam en Eva en dat van Fransiscus.
    We zongen liedjes. We tekenden over de verhalen. We haalden uit de verhalen een boodschap. 
    Bij Fransiscus maakten we per twee een puzzel. Zo kwamen we te weten waarom Fransiscus God dankt.









    01-02-2014 om 21:09 geschreven door juf Veronique


    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Munch: De schreeuw (2)
    Munch : De schreeuw (2)

    We leerden werken met lijnen en sombere en vrolijke kleuren. 
    De resultaten mogen er zijn:







    21-01-2014 om 20:40 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij ontdekken grote kunstenaars! (5)
    Wij ontdekken grote kunstenaars. (5)

    We werken met een doorschuifsysteem.
    Op maandag 27 januari werken we verder. De kinderen die werkten rond Seurat werken dan rond Munch.
    De kinderen die werkten rond Munch gaan volgende week werken zoals Picasso.
    De kinderen die puzzels maakten zoals Picasso, gaan op maandag schilderen met stippen zoals Seurat.
    Op maandag 3 februari schuiven we nog eens voor de laatste keer door.
    Zo heeft elk kind rond elke kunstenaar gewerkt.

    Komen jullie dan terug onze resultaten bewonderen op onze website?
    groetjes de kinderen van 2A!






    21-01-2014 om 20:40 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij ontdekken grote kunstenaars! (4)
    Wij ontdekken grote kunstenaars! (4)

    Onze eerste resultaten:

    3. Hayk, Nana, Mikayel, Ines, Safia en Adam werkten rond Munch. Ze hebben ook gezichten gemaakt met klei. Ze keken hiervoor naar zichzelf in de spiegel. Ze drukten een gevoel uit. Dit mochten ze in klei weergeven en daarna inschilderen.






    21-01-2014 om 20:28 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij ontdekken grote kunstenaars! (3)
    Wij ontdekken grote kunstenaars! (3)

    Onze eerste resultaten:

    2. Walide, Logan, Rigtheous, Roumaissa en Chen-Lee werkten zoals Picasso. Zij maakten ook een schilderij dat lijkt op een puzzel. Voor hun gezicht te tekenen moesten ze zichzelf goed in een spiegel bestuderen.



    21-01-2014 om 20:28 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij ontdekken grote kunstenaars! (2)
    Wij hebben grote kunstenaars! (2)

    De eerste resultaten :

    1. Mohamed, Victoria, Malika, Jabin, Rune en Zoran hebben geschilderd zoals Seurat. Zij maakte ook hun eigen kleuren door te werken met stippen.






    21-01-2014 om 20:13 geschreven door juf Veronique


    20-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Munch: De schreeuw (1)
    Munch : De schreeuw (1)

    Munch zijn beroemdste schilderij noemt 'de schreeuw'.
    Onze klasgenootjes vonden dat de persoon op het schilderij lijkt op een geest, een spook of een doodshoofd.
    Het lijkt op een nachtmerrie.
    Maar het is het gezicht van Munch zelf!
    We houden niet echt van dit kunstwerk omdat het gaat over droevige gevoelens. Toch vonden sommige kinderen de kleuren goed gekozen.

    Munch houdt zijn handen op zijn oren. Uit zijn mond komt een schreeuw.

    Nu is het onze beurt!









    20-01-2014 om 00:00 geschreven door juf Veronique


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij ontdekken grote kunstenaars! (1)
    Wij ontdekken grote kunstenaars. (1)

    Wij ontdekken heel wat grote kunstenaars.

    Seurat is een Franse schilder. Zijn bekendste schilderij is 'Zondagnamiddag op het eiland la grande Jatte'. 
    Als we heel dichtbij kijken, zagen we duizenden stippen verf. We leerden ook kleuren te mengen door stippen heel dichtbij elkaar te schilderen.
    We maakte groen door gele en blauwe stippen heel dichtbij elkaar te plaatsen.

    Picasso komt uit Spanje. Hij werd een wonderkind genoemd.
    We leerden we zijn blauwe en roze periode kennen door heel wat schilderijen te bekijken.
    We weten nu ook dat hij schilderijen maakten die op puzzels lijken. 

    Munch is geboren in Noorwegen. Munch had veel verdriet want zijn moeder en zusje stierven heel snel.
    Dat verdriet zie je in zijn schilderijen.
    We keken heel goed naar het schilderij 'De schreeuw'. Maar we werden er bang van.

    Hieronder zie je ons aan het werk. De eerste week leerden we heel wat over de verschillende kunstenaars.
    Maar nu gaan we elke week zelf aan de slag. Elk groepje maakt een kunstwerk rond één van de kunstenaars hierboven.
    Elke week schuiven we door. Zo hebben we na drie weken de 3 kunstwerken van de 3 kunstenaars gemaakt.

    Later vinden jullie op onze website ook de foto's terug van onze echt kunstwerkjes!








    20-01-2014 om 00:00 geschreven door juf Veronique




    Foto

    Archief
  • Alle berichten

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Startpagina !

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs