Omdat niet elk kind even snel werkt heb ik een vervolgbox samengesteld waaruit de kinderen een taak , opdracht mogen nemen als ze hun taakje uit het hoekje al klaar hebben en het nog geen tijd is om door te schuiven. Deze vervolgopdrachten gaan over taal , rekenen en muvo. De opdrachten zitten in een mapje , het kind mag er een opdracht uit kiezen en neemt uit de box het werkblaadje of materiaal dat hij nodig heeft om deze opdracht uit te voeren. Als de opdracht klaar is stopt hij/zij deze in zijn werkmap van vervolgopdrachten en vult dit in op het overzichtje vooraan in de kaft. Op vrijdag haal ik de kaften op en kijk ik de werkjes die de kinderen die week gemaakt hebben na zodat ik ook een beeld heb van wie welke opdrachten gemaakt heeft , wie er niet toe komt aan vervolgopdrachten en wie er misschien wel uitdaging nodig heeft.
Dankjewel voor je bezoekje op mijn blog. Ik wil me graag even voorstellen . Mijn naam is Debby Van Cleuvenberg , moeder van twee kinderen ( zoon van 20 en dochter van 17 ) . Ik heb twee schatten van honden , twee witte herders . Ik ga dagelijks 3 x met hen wandelen en dat is mijn perfecte ontspanning tussen al het schoolwerk door. Tijdens de wandelingen maak ik mijn hoofd leeg , kom ik op nieuwe ideetjes , overloop mijn dag en onderhoud zo ook nog eens mijn conditie !
Ik sta sinds 1993 in het onderwijs en heb in al die jaren al heel wat materialen aangemaakt voor mijn klasje . Omdat ik weet hoeveel tijd en werk je in dit alles stopt kwam ik op het idee om dit met jullie te delen via deze blog. Het is voor mij nog een beetje zoeken hoe ik dit het best kan doen dus de blog zal regelmatig aangevuld worden. Hebben jullie vragen of bedenken dan hoor ik die graag natuurlijk , want zo kan ik mijn blog aanpassen en vervolledigen.
In mijn schoolloopbaan ben ik gestart in een graadsklas ( derde en vierde leerjaar samen ) . Daarna een schooljaar het vierde leerjaar . Na mijn bevallingsrust ben ik als zorgleerkracht en ambulante leerkracht een aantal jaren ingeschakeld in de onderbouw . Toen kreeg een eigen klasje , een eerste leerjaar . Dit heb ik 5 schooljaren gedaan . De laatste jaren sta ik in het tweede leerjaar en geef ik les in hoekjes.