Na de vakantie gaan we extra aandacht besteden aan de letters. We schrijven de letters volgens het lettertype ARIAL.
Ik zal dit even op een rijtje zetten:
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
Dus we schrijven niet in drukletter! Als je kleuter thuis aan het kleuren of schrijven is let er dan ook eventjes op dat hij/zij het potlood goed vast neemt volgens de juiste pengreep(het potlood nemen we vast tussen duim en wijsvinger, de middelvinger gebruiken we als steunvinger onder het potlood).
Na de vakantie werken we rond het themade dokter. De letter d krijgt dan onze volledige aandacht.
Wat mag ik meebrengen na de vakantie:
Prenten uit tijdschriften, krant, .. waarop iets staat dat met de letter d begint. Eerst hangen we die letter uit met de prenten aan onze lettermuur. Daarna kleven we die prenten in onze letterboek. Dus je krijgt de prenten niet meer mee naar huis en ze mogen worden verknipt.
Dag allemaal De laatste 2 weken werden we echte heksen en leerden we allerlei dingen bij over hen. Onze gezelschapsspelletjesvoormiddag met de mama van Evy en de oma van Jade was een groot succes. Iedereen kon deelnemen aan een gezelschapsspel. We genoten er allemaal van.
Tijdens de laatste week voor de vakantie nemen we nog eens extra tijd om spelletjes te spelen en alle werkjes af te werken.
Dit binnen het thema griezelen.
We herhalen al onze liedjes en versjes nog eens, spelen gezelschapsspelen, vertellen ronduit over griezels en waar we bang voor zijn en nog zoveel meer.
Dinsdagavond maken we het dan lekker gezellig in de klas. Wie naar de voorleesavond komt draagt een pyjama en wordt om 18 u verwacht in de klas.
Woensdag maken we een groentesoepje. Dus die dag hoeven we eens niet te betalen voor de soep.
Dankzij de mama van Evy kunnen we gebruik maken van verse groentjes uit de tuin. Alvast bedankt hiervoor.
Vrijdag sluiten we de week af met een poppenkastmoment waar zowel de muisjes, beren en giraffen kunnen van genieten.
En tot slot,
Maak er een leuke vakantie van!! groetjes Juf Cindy
In de klas verkleden de kleuters zich dagelijks in
mini-heksjes met heksennagels, hoeden, zwarte
kledij , bezems en in het woonhuisje wordt
heksensoep met spinnen en ratten gekookt !
Het is een plezier om te zien !
Vorige week beschilderden wij heksenhoeden. Vrijdag kwam er een echte heks op bezoek in onze klas Heksje Wies. Met open mond luisterden de kleuters naar haarverhalen.
Deze week werken we verder met nieuwsgierig Lotje, die elke dag een andere heks bezoekt ( muziekheks, slaapheks,
knutselheks ). De kookheks komt pas volgende week langs, dan maken we echte heksen-pompoensoep !
De grote heksen leren hun naam schrijven in heksentaal!!!
De kleine heksjes en tovenaars mogen met hun toverpenseel een echte heks schilderen !
De kleuters krijgen er maar niet genoeg van en de juf geniet er natuurlijk ook van.
Elke vrijdag spelen we met een speelmama/oma een gezelschapspelletje in de klas. Op die manier komen ook onze gezelschapsspelletjes eens aan bod. Alvast bedankt aan de helpende speelmama's en speeloma's.
Zeven heksen bij elkaar, maken een heel vreemd soepje klaar. Ze dansen rond de ketel maar wat een pech. Eentje neemt en slok en floep dan is ze weg.
Na het thema:spinnen komen de heksen aan bod. Als echte heksen beleven we de week vol tovenarij. We ontdekken wat heksen doen en hoe ze leven. En ook wijzelf veranderen in echte heksen. Maar wees niet bang want we worden lieve heksen.
Wat staat er zoal op ons programma deze week:
-aanleren lied: heksen op een bezem
-beleven speellied: zeven heksen bij elkaar
-maken van een heksenhoed
-af en toe krijgen we bezoek van een heksje
-luisteren naar leuke heksenverhalen
-het eerste tekendictee voor onze grote giraffen
-
Wie wil:
-mag thematisch materiaal meebrengen om tijdens het thema te gebruiken in de klas vb: boeken, prenten, verkleedkledij, cd, cd-rom, .(naamtekenen a.u.b.)
Niet vergeten:
-woensdag is er geen school: pedagogische studiedag
Spinnetje, spinnetje, spin. Kriebelt aan mijn kin. Kriebelt op mijn rug, en vlug weer terug. Roetsj, langs mijn been, op mijn dikke teen. En met een zuchtje, wind, (even blazen) springt hij op een ander kind.