In de klas verkleden de kleuters zich dagelijks in
mini-heksjes met heksennagels, hoeden, zwarte
kledij , bezems en in het woonhuisje wordt
heksensoep met spinnen en ratten gekookt !
Het is een plezier om te zien !
Vorige week beschilderden wij heksenhoeden. Vrijdag kwam er een echte heks op bezoek in onze klas Heksje Wies. Met open mond luisterden de kleuters naar haarverhalen.
Deze week werken we verder met nieuwsgierig Lotje, die elke dag een andere heks bezoekt ( muziekheks, slaapheks,
knutselheks ). De kookheks komt pas volgende week langs, dan maken we echte heksen-pompoensoep !
De grote heksen leren hun naam schrijven in heksentaal!!!
De kleine heksjes en tovenaars mogen met hun toverpenseel een echte heks schilderen !
De kleuters krijgen er maar niet genoeg van en de juf geniet er natuurlijk ook van.
Elke vrijdag spelen we met een speelmama/oma een gezelschapspelletje in de klas. Op die manier komen ook onze gezelschapsspelletjes eens aan bod. Alvast bedankt aan de helpende speelmama's en speeloma's.
Zeven heksen bij elkaar, maken een heel vreemd soepje klaar. Ze dansen rond de ketel maar wat een pech. Eentje neemt en slok en floep dan is ze weg.
Na het thema:spinnen komen de heksen aan bod. Als echte heksen beleven we de week vol tovenarij. We ontdekken wat heksen doen en hoe ze leven. En ook wijzelf veranderen in echte heksen. Maar wees niet bang want we worden lieve heksen.
Wat staat er zoal op ons programma deze week:
-aanleren lied: heksen op een bezem
-beleven speellied: zeven heksen bij elkaar
-maken van een heksenhoed
-af en toe krijgen we bezoek van een heksje
-luisteren naar leuke heksenverhalen
-het eerste tekendictee voor onze grote giraffen
-
Wie wil:
-mag thematisch materiaal meebrengen om tijdens het thema te gebruiken in de klas vb: boeken, prenten, verkleedkledij, cd, cd-rom, .(naamtekenen a.u.b.)
Niet vergeten:
-woensdag is er geen school: pedagogische studiedag
Spinnetje, spinnetje, spin. Kriebelt aan mijn kin. Kriebelt op mijn rug, en vlug weer terug. Roetsj, langs mijn been, op mijn dikke teen. En met een zuchtje, wind, (even blazen) springt hij op een ander kind.