- Op dinsdag 23/10 krijgen de leerlingen een toets over thema 'de herfst'. De vraagjes op de toets gaan uiteraard over de dingen die we in de klas geleerd hebben en waar we veel op geoefend hebben. We hebben geleerd over de verschillende seizoenen en kennen de begindatum van de herfst. We weten waaraan we kunnen zien dat de herfst in het land is. We weten ook hoe we ons moeten gedragen in de natuur. We hebben geoefend op het herkennen van de blaadjes en vruchten van 4 bomen. (de eik, de beuk, de paardenkastanje en de tamme kastanje) Ook kennen we de delen van een boom, blad en paddenstoel. Als laatste leerden we over de dieren in de herfst. (de eekhoorn, egel, spin en insect en de vogeltrek). Op maandag herhalen we nog kort alle leerstof en dan zou de toets normaal gezien moeten lukken! - U heeft waarschijnlijk al gehoord van uw zoon/dochter dat wie wil, op vrijdag 26/10, verkleed naar school mag komen. We gaan vrijdanamiddag namelijk verschillende activiteitjes doen rond halloween. Denk bij de kledingkeuze er wel aan dat ze de kleren de hele dag aanhouden. Dus er mee moeten kunnen werken in de voormiddag en spelen tijdens de speeltijden.
Deze morgen werd de vlag van de Chiro opgehangen ter ere van de dag van de jeugdbeweging. Deze dag wilde de leerlingenraad niet ongezien voorbij laten gaan. In plaats van de bel te laten rinkelen werd de muziek opgezet die de Chiro dit jaar op kamp gebruikte. De leden van de chiro gingen in de kring staan en de rest van de leerlingen volgden hun voorbeeld. Zelfs de kleuters deden mee. Na de formatie gaf burgemeester Toon wat uitleg over het verloop van de dag en werd er op muziek terug naar de klassen gegaan. De school zag blauw van de chiro-uniformen maar we zagen ook andere uniformen opduiken (KSJ, Jeugd Rode Kruis, ...) Een aantal leerkrachten haalden zelfs hun oud uniform terug uit de kast ... De leerlingenraad zorgde voor animatie tijdens de middagspeeltijd. Het werd een gezellige dag.
Tijdens de rekenles van vandaag hebben de jongens en meisjes verschillende voorwerpen uit onze klas gemeten met natuurlijke maateenheden. Brooddozen, slijpers, speelkaarten en schriften werden hiervoor gebruikt. Na het schatten gingen ze in groepjes van 3 aan de slag. Als laatste stapje vergeleken we de resultaten met onze schatting. Wie had er goed geschat?