Ik ben Duthieuw Arne, en gebruik soms ook wel de schuilnaam JOKSTER.
Ik ben een man en woon in West - Vlaanderen (Zonnebeke) (België) en mijn beroep is student.
Ik ben geboren op 28/12/1990 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: voetbal, studies, muziek, uitgaan ....
Een levenslustige jongeman die altijd openstaat voor een goede babbel.
Sociaal en vriendelijk...
Beoordeel dit blog
Categorieën
HOWEST
School
09-01-2010
voorbeeld van een lesvoorbereiding (Lichamelijke Opvoeding)
Lesvoorbereiding
Stageschool: KA Izegem
Student: Duthieuw Arne
Klas: 1A2a +1A2b
Jaar en opleiding: 2de jaar LO & BWR
Mentor: Mevr. Wynant
Opleidingsonderdeel : slagsporten
Datum: 19 november 2009
Vaklector: Meneer Coppejans
Uur: 13.50-15.40
Pedagoog: Mevr. Vandamme
LESONDERWERP
Squash: forehand
SITUERING IN LEERPLAN
2. terugslagspelen:squash
LEERPLANDOELEN
2. Terugslagspelen:
vmotorische competenties
Øde lkn kunnen deelnemen aan een terugslagspel
Øde lln kunnen zich aan de spelregels en afspraken houden
Økunnen de spelregels toepassen bij overtredingen
vfitte en veilige levensstijl
Øde lln ontwikkelen fitheid op basis ven uithouding, snelheid en kracht
vzelfconcept en sociaal functioneren
Øde lln oefenen zelfstandig in groepjes
Øde lln houden zich aan de opgelegde opdrachten en spelregels
Øde lln leren omgaan met elementen als spanning, verliezen, winnen en fair play
Øde lln leren verlies sportief aanvaarden
Øde lln hebben respect voor het materiaal
BEGINSITUATIE
-Sportklas
-Gemotiveerde groep
-17 lln
-Heterogene groep
-Redelijk niveau
-blokuur
LESDOELSTELLINGEN
Lln kunnen de forehand goed uitvoeren.
LESSTRUCTUUR
Opwarming: oefeningen om warm te krijgen.
Kern: oefeningen op forehand
Slot: wedstrijdjes
Doelstellingen
Leeractiviteiten
Didactisch handelen
T
cv- opwarming
Lln kennen de spelregels van squash
Lln krijgen balgevoel
Lln oefenen de forehand in dmv samenspel
Slotspel.
Opwarming:
De lln doen oefeningen per drie in een box.
Oefeningen:
-Knieen heffen
-Hielen tegen zijvlak
-Zijwaarts
-Versnellen
Alles doen ze 2 lengtes zodat ze goed warm krijgen.
Uitleg van de spelregels(kort)
-Algemene regels
-Opslag
-T-vorm
-Forehand
Geen racketjes op de grond!!!!
Oef1: spelen
De
lln staan per drie in een box. Ze slaan elk om beurt op het balletje en
proberen zo lang mogelijk te slaan zonder dat ze een fout maken.
Oef 2 & 3:
Nu
spelen we enkel met de forehand. De lln spelen in een rechte lijn naar
elkaar en tikken nadat ze geslagen hebben de muur. Na een tijdje
veranderen we dan en moeten ze de T-vorm tikken met hun voet.
Slot: wedstrijden
De
lln spelen 1-1 tot aan 9. Daarna wisselen ze met de andere persoon. De
spelregels worden toegepast. De derde lln is scheidsrechter.
Did. Werkvorm: klassikaal
Groepering: per 3
Afspraken: de oefeningen worden rustig en goed gedaan.
Overgang: de lln komen samen in 1 box en de lkr legt de volgende oefening uit.
Did. Werkvorm: klassikaal
Groepering: per 3
Afspraken: we spelen met elkaar en niet tegen elkaar.
Groepering: lln komen samen op de trappen en lkr legt volgende oefening uit.
Did. Werkvorm: klassikaal
Groepering: per 3
Afspraken:
-Nt in de weg lopen
-Mooie ballen slaan
-Goed tempo
-1 keer botsen
Overgang: lln komen samen, leergesprek en lkr legt volgende oefening uit.
Did. Werkvorm: matchvormen
Groepering: per 3/1tegen1/3de persoon is scheids
Afspraken:
-Tot 9.
-Bij 8-8 spelen we een winnend punt
-Fair play!
Overgang: lln verzamelen het materiaal en gaan naar de kleedkamer.