Inhoud blog
  • New blog @ Wordpress.com: joenkere.wordpress.com
  • Adidas, Oranje and AB Inbev wereldkampioen
  • Gemiste kans in Lokeren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Joenkere blogt

    06-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemiste kans in Lokeren

    De Lokerse Feesten zijn steeds een bezoekje waard. Dit jaar was ik aanwezig op het concert van Admiral Freebee, The Human League en Arsenal. De Admiraal en Arsenal waren schitterend, Human League vond ik persoonlijk iets minder, los van hun grote hits dan.

    Het viel me op dat erg weinig sponsors / partners aan activatie deden. Zo was er de, intussen wereldberoemde, Boerke Festivalgame van Knack Focus, de fotoshoot bij VT4, de smsactie van BASE en het énorme VIPdorp van Bacardi. Daar bleef het echter bij. Fotoshoots zijn intussen erg ingeburgerd, niet meteen creatief te noemen. De smsactie van BASE is passend en leuk. Inzet was een VIP backstagepas voor jou en je vrienden. Het mag duidelijk zijn dat ze hiermee en goed gevoel willen opwekken. Het doel van de Boerke Festivalgame is het verzamelen van data om vervolgens in te zetten bij abonnementenacties, inschrijvingen op newsletters enz. Bacardi slaagde erin om een groot stuk in te nemen op de bescheiden site van de Lokerse. Groot minpunt was de ligging, verder weg van het podium is zo goed als onmogelijk. Domper op de feestvreugde voor de vele genodigden van Bacardi. De actie was me niet helemaal duidelijk. Hebben de vertegenwoordigers elk een aantal goede klanten (horeca) uitgenodigd of is er een activatie geweest onder klanten? Moeilijk te zeggen.

    De grote afwezigen op het vlak van activatie waren toch wel Coca Cola, Jupiler, Fintro, Media Markt, TV Oost-Vlaanderen, Nieuwsblad en vooral JIM. Ik concludeer daaruit dat exposure (visibiliteit) en bereik nog steeds prioriteit nummer één is voor deze merken. Bacardi toont aan dat relatiemarketing voor hen belangrijk is. De face 2 face communicatie staat duidelijk nog in zijn kinderschoenen, fancontact moet nog doorbreken. In ieder geval een gemiste kans voor een aantal grote merken met JIM op kop.

    Grote vraag voor mij is hoe deze merken hun sponsorstrategie opstellen? Sponsoren ze gewoon omdat ze dat al jaren doen? Stellen ze duidelijke sponsordoelen per project enz. En hoe ziet de acquisitie van nieuwe sponsors eruit? Maken zij nog gebruik van een sponsorpakket op werken ze een personaliseerd pakket uit in samenspraak met de partner...?

    06-08-2010 om 23:05 geschreven door Wouter De Jonckheere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:sponsoring, sponsorpakket, Lokerse Feesten, JIM, Knack, Focus, Bacardi


    Archief per week
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs