Het onverwachte antwoord
Wen belde me op om te zeggen dat ze bericht had gekregen van Standaard Boekhandel en dat ze de mail ineens naar mij had doorgestuurd omdat het niet geloofwaardig zou klinken als ze het zelf vertelde. "Ga kijken," zei ze met nadruk. Met een raar gevoel ging in naar mijn pc en startte hem op, terwijl was Wen al aan het vertellen wat er zoal in stond. "Euh...meen jij dat nu?" vroeg ik verbaasd. De mail verscheen op mijn scherm en ik las hem met volle aandacht terwijl Wen aan de lijn bleef.
Beste, xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Wil je mij een exemplaar bezorgen ter evaluatie tenzij je niet akkoord gaat met onderstaande voorwaarden?
Kort samengevat onze samenwerkingsvoorwaarden:
-volledig recht van retour na x-aantal maanden , afhankelijk van de verkoopsrotatie, op de aanvangsbestelling en alle nabestellingen tijdens deze uitzetperiode
-boekhandelskorting 48% op de nettoprijs excl BTW zowel op de aanvangsbestelling als op alle nabestellingen, dus ook na de uitzetperiode
-de aanvangsbestelling factureert u niet: na ontvangst van de retour onverkochte exemplaren mag u ons het saldo (aanvangsbestelling minus onverkochte) factureren
-de naleveringen factureert u wel
-facturen betaalbaar einde maand + 60 dagen
-portokosten: bij levering ten uwen laste en bij retour draagt SB de kosten
Groetjes, ...
Dit zijn de exacte woorden van de ontvangen mail. Ongelooflijk! Die man had er nog eens 3% bijgedaan om dan nog te zwijgen over de andere verrassingen.
Dat was letterlijk de deur voor onze neus dicht slaan, en die klap hebben we gevoeld. Wat dat betrof werd Standaard Boekhandel volledig uit het keuzelijstje gewist en was het enkel te bestellen bij hen zoals in iedere andere boekenwinkel. Tot er daadwerkelijk een bestelling binnenkwam.
Wordt vervolgd...
|