De bedoeling van deze blog is in eerste instantie om u als "gewone" mens op weg te helpen met het zoeken naar een oplossing voor uw juridisch en/of financieel probleem. Deze problemen kunnen van allerlei aard zijn. U krijgt bvb uw factuur maar niet betaald door uw klant, of juist anders, u kan uw factuur niet betalen door omstandigheden... Hoe pak je dat juist aan zonder onnodig veel geld uit te geven ? Maar ook met andere problemen van juridische aard (huur, echtscheiding, stedenbouwkundige uitvoering, enz) zal u op de juiste weg geholpen worden.
Op regelmatige basis zal er ook een artikel omtrent een juridisch probleem gepubliceerd worden in een (hopelijk) aangenaam te lezen stijl, zodat u hiervan eveneens het één en ander kan opsteken.
Hoe dient u te werk te gaan voor het stellen van uw vraag ? Heel eenvoudig ! Stel uw vraag via e-mail (u vindt de knop in de marge van deze blog). Bedoeling is om u binnen de 48 u. een antwoord te geven op uw vraag. Uw identiteit en vraag zullen uiteraard nooit bekend gemaakt worden aan derden ! (wet op de privacy).
Hopend dat er veel gebruik zal gemaakt worden van deze blog maar vooral dat degene die er gebruik van gemaakt heeft, er een positief gevoel bij heeft zal de drijfveer zijn, om deze blog verder uit te bouwen.
21-01-2013
geld verdienen via internet ...
Dit artikeltje kan je beschouwen als vraagstelling maar ook als waarschuwing ! Eerst en vooral laat ik de kans aan de promotors van het geld verdienen via internet. Wie kan mij overtuigen dat je ook maar 'iets' kan verdienen via internet (via het lezen van mails, enquetes invullen, enz), ga gerust je gang aub! Het een en ander zal op discrete wijze nagegaan worden. Maar tot op heden heb ik nog geen enkele Belg gevonden die er ook maar 'iets' aan over heeft gehouden ... Daarom wil ik eerste instantie de lezers van deze blog behoeden voor veel tijdrovende artikels te lezen, eindeloze lijsten in te vullen en nog erger, zinloze paswoorden en persoonlijke gegevens vrij te geven tot eventeel nader bericht !
Er werd me gevraagd door diverse personen het een en ander uit te zoeken, gezien het feit dat er via het world wide web toch wel mogelijkheden moeten bestaan om een graantje te kunnen meepikken. Met
andere woorden : wat is echt en wat is bedrog ? Ik ben dus benieuwd naar de resultaten van mijn zoektocht ? Van zodra ik meer nieuws heb volgt een nieuw artikel. Laat de zoektocht beginnen ! We zijn dan ook benieuwd naar alle reacties !
Eerst en vooral wil ik toch even melden dat deze blog zijn doel begint te bereiken. Er beginnen momenteel diverse vragen/meldingen binnen te komen. Dit is zeker belangrijk voor de toekomst van deze blog !
Diverse vragen gingen over de (door sommigen reeds) pas ontvangen gemeentebelasting - belasting op ophalen van huishoudelijk restafval.
Ik sta dus even stil bij de volgende situatie :
Stel u staat op één januari van dit jaar officieel ingeschreven in de gemeente Herselt. Doch u was al een tijdje bezig met de verhuis van Herselt naar een andere gemeente. De voorbereidingen van de verhuis werden zelfs vorige jaar reeds opgestart. Op twee februari 2012 was het een feit, u staat eindelijk officieel ingeschreven op uw nieuw adres in de nieuwe gemeente.
Dient u deze belasting effectief te betalen nu u niet meer woonachtig bent in Herselt ? Of kan u eventueel vermindering krijgen, gezien u toch maar één dikke maand (officieel nog) in Herselt woonde dit jaar ???
Welnu, het antwoord is simpel ! U dient inderdaad het volledige bedrag te vereffenen !
Deze belasting wordt geïnd op basis van het door de gemeenteraad gestemd belastingsreglement omtrent het ophalen van het huishoudelijk restafval in plastiekzakken en het aanleveren van huishoudelijke afvalstoffen op het containerpark.
In het reglement staat duidelijk vermeld dat deze belasting verschuldigd is door elk gezin dat woonachtig is in Herselt op één januari van het belastingsjaar. (belastbare toestand)
Dus ook al bent u in de loop van dit jaar (zelfs indien ingeschreven in de nieuwe gemeente op 02.01.2012) ergens "anders" officieel ingeschreven, dan toch bent u de gehele belasting (55,00 ) verschuldigd.
Om vermelde reden een bezwaarschrift indienen, kan uiteraard, maar zal weinig uithalen gezien het belastingsreglement daarin zeer duidelijk is !
Voor het volledige belastingsreglement, verwijs ik naar de website van de gemeente Herselt.
Na een hele tijd van non-activiteit op deze blog, zou ik bij deze, opgemelde blog terug leven willen inblazen.
Een suggestie misschien voor de huidige gemeentefunctionarissen ?
Diverse mensen spreken mij tegenwoordig nogal eens aan met de opmerking dat wanneer ze een probleem, klacht, geschil en/of vraag hebben omtrent een "probleem op gemeentelijk vlak" in hun dierbare gemeente , of wanneer ze op een bepaalde dienst geen afdoende antwoord hebben gekregen, ze eigenlijk nergens meer terrecht kunnen. Dit kan gaan van administratieve vragen tot effectieve praktische problemen.
Ook wat voor velen onder ons als vanzelfsprekend beschouwd wordt, is voor sommigen een onbegonnen klus. Vandaar dat in onze gemeente Herselt, dewelke toch bijna zo'n 14000 inwoners telt, een onafhankelijke info-dienst onontbeerlijk aan het worden is.
U zou bvb bij de info-dienst (ombudsman-vrouw) terecht kunnen als u een klacht heeft over één van de stedelijke diensten, de politie, het OCMW maar zeker en vast ook nog andere gemeentelijk aanbelangende zaken kunnen besproken worden.
Ik zie het dan zo voor me dat U zou kunnen, mailen, schrijven of gewoon langs komen op een zitdag voorzien op het gemeentehuis.
De bedoeling is dan dat u het probleem bij de ombudsdienst aankaart en dat de ombudsman (vrouw) voor u zal trachten te bemiddelen en/of duidelijkheid zal trachten te scheppen in wat voor u onduidelijk was.
Ik weet niet wat uw mening daaromtrent is, maar dit gegeven lijkt me toch zeker belangrijk genoeg om daar eens over na te denken.
Indien u vragen/opmerkingen moest hebben omtrent dit artikel, gelieve ze me dan aub door te mailen.
Gezien de talrijke opmerkingen van onze medeburgers ben ik echt eens benieuwd naar de reactie op deze blog (als er al ook reactie op komt)
Stel, u merkt 's avonds bij het thuiskomen dat u uw portefeuille kwijt bent. Alles kwijt dus, maar dus ook uw bank-en kredietkaarten...
Wat doet u dan het best ! U contacteert Card Stop (070/344344) om uw kaarten te laten blokkeren.
Deze werken zeven dagen op zeven en 24 u op 24 u.
Let op ! Bij misbruik van uw kaart voor uw aangifte blijft uw aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in de algemene voorwaarden vermeld staat. Meld het verlies binnen de 24 u. ook bij de plaatselijke politie. Vraag dan een kopie van het opgemaakte proces-verbaal.
Let op ! Deze blokkering is onherroepelijk. Eenmaal de kaarten geblokkeerd zijn, zal men deze niet meer deblokkeren !
Card Stop zal automatisch aan uw bank verzoeken om een nieuwe kaart aan te maken. U zal deze zeven dagen later dan bij uw bank kunnen afhalen.
Let op ! Bepaalde bankkaarten kan u niet laten blokkeren bij Card Stop (vb. American Express)