We zijn vandaag gaan zwemmen. Met de bus is het ongeveer een 15 minuutjes rijden. Mijn broertje Yorit is vandaag ook voor de eerste keer gaan zwemmen. Ik heb hem wel niet gezien want hij kwam later aan in de zwemkom dan ik.
Ik heb vandaag de eerste lessen gehad om de schoolslag te leren. Het was diep waar we moesten zijn in het water. Na de zwemles hebben we dezelfde bus genomen naar school. Daar toe gekomen hebben we onze boekentas leeg gemaakt.
Onze eerste taak was gemakkelijk, we hebben de getallen van 0 tot 5 geschreven en dat 14 keer. Dan hebben we onze brooddoos gepakt die in de gang in de broodbak zit. Nadien gaan we naar de refter, waar we met 5 kindjes aan de tafel. Dylan, Elie, Bert, Jonas en ik. We lachen heel veel aan tafel. We eten allemaal altijd onze bokes op.
Na de middag heeft de juf pijlen op het bord getekend en daar cijfers op geschreven van 0 tot 5. We hebben deze moeten invullen van klein naar groot in de richting van de pijl, dit hebben we gedaan in onze rekenboek. We hebben ook drakentanden geleerd, dit zijn de kleiner en groter dan karakters < >.
Na de speeltijd hebben we hoekenwerk gedaan. Het waren kaartjes waar je opdrachten moet op uitvoeren, ik heb bolletjes verbonden met elkaar. Ook hebben we leren werken met een weegschaal. Nadien hebben we onze boekentas gemaakt en is het weekend begonnen.
Dus dat wil zeggen dat mijn dagboek voor vandaag geschreven is. Daaaaaaaaaaaag
Jelle was ziek vandaag, hij heeft veel moeten overgeven. Een ganse groene vuilbak vol. Allee ik hoop dat ik ook niet zo ziek word.
De welkom is iets dat we 's morgens altijd doen, Dat is om te weten of iedereen er is, en dat iedereen flink gaat zijn. De juf heet ons dan ook welkom. De welkom is altijd voor het gebedje. Op het bord hangen kaartjes, op die kaartjes staan taakjes, In het begin van de dag, halen we de kaartjes die we niet gaan gebruiken van het bord, zo kunnen we zien wat we vandaag gaan doen. In de voormiddag hebben we woordjes en letters leren schrijven, Rik, k en de m. Dit hebben we tot aan de speeltijd gedaan. Tijdens de speeltijd hebben we gespeeld, en heb ik Dylan een beetje geplaagd. Weet je dat Dylan een beetje verliefd is op Tiffany. dat zeggen ze toch hé, ik weet dat wel niet zeker zelle.
Na de speeltijd was het Godsdienst, maar ik weet niet meer juist over wie of wat het ging.
Na de middag hebben we geleerd of over smaken en geuren. Je vindt de fruitsmaak of geur bv in Flessen, snoepen, schoonmaakproducten en fruit zelf. Nadien hebben we gerekend. Je hebt een vakje met bv 2 voor Sarah en 3 voor Pieter en dan moesten verschillende getallen verdelen.
Nadien hebben we onze boekentas gemaakt, daar hebben we onze rode map met huiswerk ingestoken en onze letter en woorddoosjes. Dan zijn we naar huis gegaan, daar heb ik mijn huiswerk samen met Pepe gemaakt. Het was schrijfhuiswerk.
Na het bel signaal, in de klas, hebben we al eerste ons gebedje gedaan. De juf heeft een versje verteld over een draak die groentjes en fruit eet. Dan was het tijd om te werken in onze rekenboek met de rode stip. Ik heb mijn nieuwe kleurpotloden ,die mama eerder deze week heeft gekocht en waar ik op elk potloodje een plakker met mijn naam heb geplakt, dan gebruikt.
Ik heb in mijn rekenboek over het meeste en over evenveel geleerd. bv 2 = 2 aja dat is zo hé. we hebben dat geleerd aan de hand van de draak uit het gedichtje. We hebben ook magneetjes moeten tekenen, dat was een hele uitdaging zeg.
Vandaag hebben we geen turnen gehad, want meester Koen kon niet naar school komen om ons les te geven. Na de speeltijd hebben we een vlinder uitgeknipt. En dan hebben we die in een worm gestoken, nadien hebben we een spelletje met letters gespeeld.
Het gaat als volgt, wie het eerste alle letters weggedaan heeft wint, dus om te winnen moest je alle letters met hun gezicht naar beneden leggen en dan door elkaar doen. Wie het 1ste alle letters heeft geraden wint. Nadien was de les gedaan en zijn we naar huis gegaan, ah ja hé want het is maar een half dagje school!!
Vandaag is het de 25ste dag van de maand September. Dat stond vandaag op onze kalender die aan het bord hangt. De verjaardagskalender, is heel belangrijk hé, deze kalender staat vol met cijfers en maanden, op deze kalender moet je een schuin streepje over het vakje met je verjaardagsnummer zetten, bij mij is dat vakje 9 van de maand oktober. Begin maar al te sparen hé voor al die mooie cadeautjes die ik van jullie ga krijgen
Lise heeft taakjes aan het bord moeten maken, ze heeft ze allemaal goed gemaakt, dat is flink hé van Lise.
Na de speeltijd hebben we gewerkt op een groot blad, linksboven staat onze naam. Daaronder staan dan allemaal de opdrachtjes. Vandaag hebben we meer letters leren schrijven. Van elke letter hebben we een hele lijn moeten volschrijven. Het waren de letters M W O K en I. Papa zegt dat ik die al heel mooi kan schrijven zeg. Zie maar naar de foto voor een voorbeeldje!! Toen was het tijd om te eten. Na de lekkere bokes heb ik met Tiffany gespeeld. Ik plaag haar en zij plaagt mij terug.
Vandaag hebben we ook geknutseld, een diertje, namelijk de slang. Witte boetseerklei was het materiaal dat we gebruikt hebben. Dan krijg je wel een rare slang hoor. Na de speeltijd hebben we onze boekentas gemaakt. de juf heeft een liedje gezongen over het zwemmen, ahja want we gaan vrijdag gaan zwemmen, cool hé!
Mijn klasnummer is nog steeds nummer 10, op die plaats aan de kapstok hang ik ook mijn jasje op. Nadien gaan we de klas in. Mijn plaats is veranderd, nu zit ik helemaal in het midden van de klas, Naast Ellen die links van mij zit. Rechts zit helemaal niemand.
Vandaag is het maandag, we hebben vandaag in onze werkboek bezig geweest. Daarin zitten we nu al op bldz. 34. veel hé, we hebben zo veel al gedaan dat het niet meer bij te houden is. Maar vandaag weet ik nog wel wat gedaan hebben: We hebben cijfers leren schrijven, de 4 en 5, er stonden ook allerlei spulletjes in die we moesten raden, bv:
Er staat een pijltje met een tekening naast en een cijfer voor, dan moest je het zoveel keren tekeken als het cijfer aangaf. Dat was wel gemakkelijk zelle, ik was de eerste van de klas die klaaar was. Het waren zo 5 oefeningen. Tot aan de speeltijd hebben we dan deze werkjes gedaan. Nadien hebben we een tekening gemaakt.
Vandaag vertelde de juf mij dat ze soms naar mijn blog kijkt en ze heeft gezegd dat ik niet altijd alles juist vertel.
We hebben ook naar een verhaaltje geluisterd: Er was eens een kip die liedjes zong, maar de andere dieren op de boerderij vonden het niet mooi. De andere kippen zeggen, stop daarmee. Ze blijft liedjes zingen. De andere dieren roepen ook luider en luider STOOOOOP. Ik weet wel het einde niet meer, omdat toen de bel al ging en ik al rennend naar huis ging