Vandaag is het de 25ste dag van de maand September. Dat stond vandaag op onze kalender die aan het bord hangt. De verjaardagskalender, is heel belangrijk hé, deze kalender staat vol met cijfers en maanden, op deze kalender moet je een schuin streepje over het vakje met je verjaardagsnummer zetten, bij mij is dat vakje 9 van de maand oktober. Begin maar al te sparen hé voor al die mooie cadeautjes die ik van jullie ga krijgen
Lise heeft taakjes aan het bord moeten maken, ze heeft ze allemaal goed gemaakt, dat is flink hé van Lise.
Na de speeltijd hebben we gewerkt op een groot blad, linksboven staat onze naam. Daaronder staan dan allemaal de opdrachtjes. Vandaag hebben we meer letters leren schrijven. Van elke letter hebben we een hele lijn moeten volschrijven. Het waren de letters M W O K en I. Papa zegt dat ik die al heel mooi kan schrijven zeg. Zie maar naar de foto voor een voorbeeldje!! Toen was het tijd om te eten. Na de lekkere bokes heb ik met Tiffany gespeeld. Ik plaag haar en zij plaagt mij terug.
Vandaag hebben we ook geknutseld, een diertje, namelijk de slang. Witte boetseerklei was het materiaal dat we gebruikt hebben. Dan krijg je wel een rare slang hoor. Na de speeltijd hebben we onze boekentas gemaakt. de juf heeft een liedje gezongen over het zwemmen, ahja want we gaan vrijdag gaan zwemmen, cool hé!
Mijn klasnummer is nog steeds nummer 10, op die plaats aan de kapstok hang ik ook mijn jasje op. Nadien gaan we de klas in. Mijn plaats is veranderd, nu zit ik helemaal in het midden van de klas, Naast Ellen die links van mij zit. Rechts zit helemaal niemand.
Vandaag is het maandag, we hebben vandaag in onze werkboek bezig geweest. Daarin zitten we nu al op bldz. 34. veel hé, we hebben zo veel al gedaan dat het niet meer bij te houden is. Maar vandaag weet ik nog wel wat gedaan hebben: We hebben cijfers leren schrijven, de 4 en 5, er stonden ook allerlei spulletjes in die we moesten raden, bv:
Er staat een pijltje met een tekening naast en een cijfer voor, dan moest je het zoveel keren tekeken als het cijfer aangaf. Dat was wel gemakkelijk zelle, ik was de eerste van de klas die klaaar was. Het waren zo 5 oefeningen. Tot aan de speeltijd hebben we dan deze werkjes gedaan. Nadien hebben we een tekening gemaakt.
Vandaag vertelde de juf mij dat ze soms naar mijn blog kijkt en ze heeft gezegd dat ik niet altijd alles juist vertel.
We hebben ook naar een verhaaltje geluisterd: Er was eens een kip die liedjes zong, maar de andere dieren op de boerderij vonden het niet mooi. De andere kippen zeggen, stop daarmee. Ze blijft liedjes zingen. De andere dieren roepen ook luider en luider STOOOOOP. Ik weet wel het einde niet meer, omdat toen de bel al ging en ik al rennend naar huis ging
De bel is 2 keer gegaan. Dan zijn we in de rij gaan staan. Samen in de rij zijn we naar boven gegaan.
Mop is de hond van Leen en Rik, Mop is een witte leuke hond. Hij verstopt en graaft altijd zijn botten op.
We hebben ook mooie tekeningen gemaakt. Bomen, een winkel en een mijnheer die in een boom klimt.
In de klas hebben we ook een groot bord om op te tekenen, te schrijven, te kleuren, leren cijfers schrijven, enz... . Het bord is bijna zo groot als een grote muur. Op het bord ligt Mop die ons helpt met het lezen. Deze week stonden er letters op het bord, het waren de letters L e r, dit zijn de eerste letters van Leen en Rik. In het midden van boven staan de cijfers van 1 tot en met 32. Er hangt ook op welk weer het wordt, verjaardstaart voor als je verjaart en een verjaardagskalender, die dient om aan tegeven op welke dag je verjaart, ik verjaar op 9 oktober, dat is de 10de maand. De seizoenen, de juf heeft vrijdag de tekening van zomer naar herfst veranderd. een Kikker hangt er ook op in een groot gat. Daar staan cijfers op om de dagen aan te geven , vandaag staat hij op 23 (ja inderdaad ik heb dit niet vrijdag geschreven maar op zondag morgen). De kikker geeft ook aan welke maand het is, September natuurlijk hé.
Het verkeer, wist je dat als het rood licht is je niet mag doorrijden. Want als er een camera hangt van de politie dan zien die dat. Als het licht op groen staat mag je doorrijden of oversteken aan het zebrapad. Meer over het verkeer later hé, want we hebben nog niet veel geleerd.
Dat is het zowat, volgende keer gaan we dit niet meer in het weekend doen, want ik ben al veel vergeten.
Allee nu ga ik met de papa een spelleke spelen zelle.
De bel ging, dan gaan we naar de rij, omhoog naar de klas via de trap. Doen we onze jas uit en hangen die op zijn plaats. Bij mij is dat op kapstok nummertje 10. Vlug op ons plaats gaan zitten. Het was vandaag een lange dag. Inderdaad het is een volledig schooldag en ook de 4de dag van de week.
Ik heb het vandaag een beetje moeilijk met te herinneren wat ik gedaan heb. Dus laat ik je vertellen over mijn huiswerk. Ik heb vandaag de volgende letters leren schrijven: L k i u r ik heb elke letter minstens 5 keer moeten schrijven. Dat ziet er goed uit zegt papa, sommige letters waren supergoed gedaan. Dan heb ik ook gelezen over Mop, Jan, Leen, Rik, Pik, Kip, en de Worm.
Het is al laat vandaag en ik ga toch echt gaan slapen zelle... morgen zal ik proberen dit vroeger te doen, maar huiswerk heeft het zo laat gemaakt.
Vandaag is het woensdag en dan is het Turnen. Vandaag hebben we 4 opdrachten gehad, deze waren bij 4 ringen, een groene, oranje, blauwe en gele. Bij de groene hebben we over een donkerbruin bankje moeten springen en dan op daar op handen en voeten moeten staan, daarna zijn we rechtgesprongen met onze 2 duimen omhoog. Bij de oranje ring hebben we over een trapje moeten klimmen en terug, dat hebben we zeker 9 keer gedaan. bij de blauwe hebben we eerst via de trap het podium opgeklommen, dan naar de andere kant weer van het podium af via de andere trap. Dan zijn we over balkjes gesprongen met onze 2 voeten samen, en dat 7 keer. Bij de gele ring hebben we over hoepels moeten springen. Deze lagen in 2 rijen van elk 6 hoepels. Toen we dit allemaal gedaan hebben was het terug tijd om onze kleren aan te doen. De BEL, het was weer speeltijd, daar heb ik, natuurlijk voetbal gespeeld.
Na de speeltijd hebben we bij Juf Hilde een toets gemaakt. Deze was zoals onze taakjes in een van de werkboeken, het was langs de 2 zijden van het blad. Hierna hebben we nog dingen gedaan maar deze herinner ik me niet meer.
Nou ja dit was het dan voor vandaag. Nu weet je tenminste dat ik kan turnen hé. Oh ja ik denk wel dat mijn toets goed is afgelopen hoor, ik heb toch alles kunnen invullen.
Vandaag was het een grote dag, ik was heel zenuwachtig. Weet je waarom? Nee, heb je gisteren dan niet gelezen dat ik naar de zee ben geweest? Foei hoor.
Ik moest vandaag om 8.30 op school zijn. We zijn te voet naar het station gegaan, daar hebben we de trein genomen richting ZEE. Om tot daar te geraken hebben we 2 keer moeten overstappen dat zijn 3 treinen die we hebben genomen. Bij het aankomen hebben we dadelijk onze boterhammen opgegeten. En heb ik ook een fanta gedronken. In de namiddag heb ik in het zand gespeeld. Zandkastelen maken, op de knikkerbaan gespeeld (je maakt een grote baan in het zand en dan rol je die en diegene die het vlugst aan de lijn is heeft gewonnen, alhoewel deelnemen belangrijker is dan winnen.) en we hebben ook allemaal kleine spelletjes gespeeld. Met 6 kegels en nog vele andere spellekes. Ik heb al mijn boterhammen, koeken en 1 grote fles water uitgedronken.
Na al deze activiteiten zijn we terug naar school gegaan. Oh ja we zijn naar Blankenberge geweest, niet ver van onze bommama. IK heb dit verteld aan de Juf en zijn vertelde me dat we dan later ze kunnen komen bezoeken met Mama en Papa. In het terugkomen hebben we weer 2 keer overgestapt op 3 treinen.
Toen we terug aangekomen zijn is Opa mij terug komen halen, het was dan 17uur.
Oh ja ik moet ook nog vertellen dat ik vandaag met mama heb gelezen over Rik, Leen en Mop, ik heb zeker 20 minuutjes geoefend.
Dat was het min of meer voor vandaag. Tot morgenavond!! Dan vertel ik je weer meer.
Zoals je gezien hebt vrijdag, heb ik mijn dagboek niet bijgewerkt, te veel leuke dingen kwamen in de weg.
Vandaag ging de Bel nogal vroeg, ah ja het is maandag dat was niet zo leuk, en ik heb een beetje geweend omdat ik niet naar school wou gaan vandaag. Eenmaal boven hebben we verteld over gisteren en over wat we morgen gaan doen. Ik ben gisteren voor de eerste keer naar de KSA gegaan, maar heb dit niet aan de juf verteld. We gaan naar de ZEE morgen. Daarom hebben we gesproken over zandkastelen, knikkerbanen en nog zo veel meer dat ik me niet herinner.
Dan hebben we gewerkt in onze werkboek 1A. Hierin hebben we gewerkt in een tekening. 2 kindjes van een vakje ingekleurd en het middenste vakje een cirkel rond getrokken. Op de tekening staat ook een zandkasteel. We hebben ook met 4 pijltjes leren werken om te begrijpen waar naar boven, naar onder, naar links en naar rechts is. Na zoveel werken zijn we de bokes van oma gaan opeten, ze waren lekker met choco en confituur.
Papa vertelt me over heksemiekes, maar die hebben we nog niet gezien zelle, 0 heksemiekes heb ik gezien in de klas. De heksemiekes stelen de blokjes van de kwadraten... jaja moeilijk hé, ik begrijp er ook niets van.
Aha heb je ik al verteld dat ik niet meer vooraan zit in de klas. ik zit op de laatste rij naast, Janis en Rebecca. Rebecca slaat altijd op mijn gat en duwt me soms op de grond. Janis is een leuke en plezant meisje. Zoals je al gelezen hebt zit ik gewoon bij 2 meisjes.
De rest van de dag herinner ik me niet zo goed. Maar morgen vertel ik je heel veel over mijn dagtrip naar de Zee.
Dit is de papa van Yari. Vandaag kan Yari niet in zijn dagboek schrijven, dit komt omdat Papa en Mama naar school moesten gaan. We hebben vandaag uitgelegd gekregen van De goudkleurige blonde juffrouw Hilde en de "mopjes vertellende" Juffrouw Greet wat Yari zoal allemaal doet op school.
Vandaag was het uiterst spannend voor de kindjes, er waren bandieten in school die van alles hadden gestolen en weggestoken in de verschillende lokalen.
Het was vooral een informatieve en leuke info sessie. Oh ja en we hebben moeten leren schrijven... de letter L. Yari heeft een heel gevarieerde werkagenda in school. Hij leert rekenen, lezen, over de natuur, godsdienst, knutselen, muziek, verkeer,schrijfdansen (De doelstelling van 'Schrijfdans' is om met behulp van muziek, rijmpjes, spelletjes en fantasietekeningen een vloeiend en gezond verbonden handschrift voor te bereiden door het combineren van grof-motorische en fijn-motorische bewegingen in de lucht en op papier. Er worden nog geen letters aangeleerd, maar de bewegingen die aan het methodisch schrijven vooraf gaan, waarbij de kinderen geleidelijk kunnen wennen aan de letters en met de basisvormen en verbindingen kunnen spelen, trrouwens dit wordt ook aan Yorit geleerd in de kleuterklas.) en nog zoveel meer...
Er zijn ook 2 computers in de klas, daar kunnen de kindjes de basisvaardigheden leren, zoals met de muis werken, slepen, enz... . Dat zal voor Yari denk ik niet zo een probleem zijn want hij speelt spelletjes zoals Putt putt, freddy fish, winny de pooh en nog andere.
Nou dit was het voor vandaag, vanaf morgen zal Yari hier weer zijn verhaal komen vertellen.
Bijna te laat, dat waren we deze morgen, Papa was vergeten dat het school op woendag vroeger begint... Opa belde al in volle paniek naar de Papa, maar gelukkig waren we heel dicht bij en zijn we toch nog op tijd op school geraakt.
En ja inderdaad vandaag is het woensdag, dus... , ja inderdaad maar een halve dag school. Als de juf nadenkt trekken ze gekke bekken, ze zet haar hand overal op haar gezicht. En dat is grappig om te zien zelle...
Vandaag heb ik leren cijfers schrijven, stickers opdrachten gedaan, Optellen. Dat was met bollekes, je moest deze optellen en dan en de cijfers schrijven. 100 1000 dit doe ik om te oefenen.
Vandaag heb ik ook moeten letters oefenen, de eeeeeee en hetzelfde maar omgekeerd. ook de iiiiiii. Ook de YYYYY heb ik vandaag geoefend en nog veel meer. Zoals de D, die is wel nog moeilijk hoor. Ik heb een huis getekend met schoorsteen en al. Een appel, allee het was weer een ganse dag.
Ook nog een kleine update van op de speelplaats, Tennis, ping pong en voetbal was vandaag een keuze.
Oeps ik ga me gaan douchen en dan tandjes poetsen en weer naar bed. Morgen is het weer een ganse dag school...
oh ja nog een mopje voor ik weg ben:
wat zegt een zweetvoetje tegen een ander zweetvoetje?
Geschreven, dat heb ik gedaan, weer over Leen, dat is moeilijk en dat moet ik veel oefenen. Ook vandaag heb ik over Rik geleerd. Rik is de broer van Leen. Hij gaat niet graag naar school, Hij steekt hem weg helemaal boven in een boom, daar valt hij dan uit als de juf hem komt halen. En dan wordt hij wakker... het was een droom!!
We hebben ook geknutseld, een brommer gekleurd met cirkels en streepjes. Nou ja ik heb het niet echt onthouden hoe het moet, het is nogal moeilijk om uit te leggen. We hebben ook met cijfers gewerkt 9581473062415825, nadien hebben we ze helemaal door elkaar gegooid en krijg je natuurlijk een totaal ander groot cijfer.
De speelplaats, wat doe ik daar, spelen natuurlijk hé! Voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Vandemorgen heb ik geen geluk gehad ik heb zo lang getetterd en toen ik wou ik voetballen ging de bel en was het natuurlijk te laat.
Daar papa niet veel tijd meer heeft ga ik er vandaag vandoor. Tot
Amaai, het weekend is gedaan, en de eerste dag school zit er weer op. Het was een leuke, makkelijke en een werkdag. Gelukkig wist ik wel al van vorig jaar, toen ik nog in de kleuterklas zat, dat ik zoveel zou moeten werken.
Ik heb vandaag veel gewerkt in mijn werkboek 1A, het ging vooral over vormen, vlekken, kleuren, plakken en tekenen. Het waren vooral doe opdrachten. In deze boek heb ik ook mijn huiswerk gemaakt. Vandaag staan er mooie tekeningen in van schelpen, het strand, ballen, mensen die tekenen, kleuren, rekenen en schrijven.
Dat was veel werk hé, maar nu genoeg van deze leuke dingen. Ik heb ook gespeeld natuurlijk, en je kan nooit raden wat we gespeeld hebben? Weet je het niet? Nou ik ook niet meer , maar het was met cijfers, we moesten een getal raden die de juf dacht. Ik had nummer 9 en dat was er op.
De Juf is een sloeber hé, weet je wat ze doet, ze schrijft kaartjes met taken voor de kindjes, gelukkig heb ik er nog geen enkele gekregen. Ook vertelt ze leuke moppen en verhaaltjes. Eentje die ze in de klas vertelde:
Wat zegt het ene monster tegen het andere monster?
Woehaaaaaaaaaaaaaaa!
't Is echt wel een grappige juf zelle. Allee vooruit het is genoeg voor vandaag. Ik ga een beetje gaan spelen.
Op naar de klas, na de bel natuurlijk, om te leren. Hahaha fopje, we hebben eerst mogen spelen, ik heb met de blokken gespeeld. Lange, middellange, korte en groene. Ik heb een mooi gebouw gemaakt het was een groot groen voetbalstadion.
Wat ik jullie nog niet verteld heb is dat er nog een belangrijk moment is in de dag, eigenlijk zijn dat 2 momenten:
DE SPEELTIJD
Natuurlijk, wat had je anders gedacht, tijdens de speeltijd kan ik met mijn 10 vriendjes spelen, dat zijn er al veel hé. Mijn beste vrienden zijn Dylan, Elie, Siebe en Fabian. Mijn andere goede vriend en tevens broer Yorit zie ik nu niet zoveel meer op school, hij speelt op een andere speelplaats.
Voetbal en tetteren zijn onze grootste bezigheid op dat heel belangrijk moment.
We hebben na de speeltijd veel met letters bezig geweest en ja nu kan ik al lezen, straf hé, ik heb trouwens samen met papa mijn huiswerk gemaakt. Een van de 2 opdrachten was lezen, nu kan ik een heel verhaal lezen, dat verhaaltje gaat over leen, die is niet neel, nee. (klik maar eens op de foto ) De andere opdracht was schrijven. Ah ja he als ge leert lezen moet je ook leren schrijven. Want anders heb je niets om te lezen als je niet schrijft!
Ik heb vandaag de volgende letters leren schrijven : m l e n, ja inderdaad dat zijn ze. Het was een hele karwei, maar papa heeft gezegd dat ik het heel goed heb gedaan.
Dat was het eigenlijk voor vandaag! Morgen is het vrijdag en dat is de oranje dag, maar ook de laatste dag van de school en werkweek. Joepie dan is het weekend en heb ik geen HUISWERK, maar ik ga toch nog een beetje letters oefenen zelle, waarschijnlijk samen met mama, of Pépé! Daaaaaaaaaag tot morgen.
Bij de eerste Bel stond ik vandaag weer vooraan. Het was de eerste keer turnen, ik heb nog geen turnpantoffels en heb daarom mijn schoenen mogen aanhouden. We speelden het cijferspel, we moesten raden wie het hoogste nummer had. Ik had bijna gewonnen, met een 8 was ik dicht bij. Farah had meer geluk zij raadde het getal het was nummer 9. Op de klimrekken heb ik helemaal tot boven geklommen en dan naar beneden gesprongen. De trampoline stond er ook, daar heb ik 3 keer na elkaar opgesprongen : 1 2 3 spring.
De groene en roze balletjes waar we mee mochten spelen heb ik omhoog gegooid, bijna tot aan het plafond. Dat was mijn eerste Turnles.
Vandaag bij juffrouw Greet, een donkerblonde dame met grijsblauwe ogen, zij had een donkerblauwe jeansbroek met een groene T-shirt met een grote 1 op aan, heb ik vandaag leren lettertjes schrijven. Het waren er zo veel dat ik ze niet meer weet. alhoewel ik sommige nog weet, a ja ik kan mijn naam al schrijven hé YARI
Oh ja ik ben dit gisteren vergeten te zeggen, ik heb de eerste keer mijn huiswerk gemaakt. Het waren ook letters die ik probeerde te schrijven, de O en de E,
Wel dat was het weer, je weet het al hé, jaja ik ga naar mijn bed. Slaapwel!
Hallo, Gisteren ben ik vergeten te vertellen hoe mijn school heet, dat is toch belangrijk hé
DE STIP is de naam, je kan het zien op de foto, en als je daarop klikt dan ga je naar de webdingens... ja zeg dat is moeilijk hoor. Onze school heet zo omdat er overal op de koer bollekes staan in alle soorten kleuren: Geel, groen, rood en blauw. Ik sta 's morgens vooraan in de rij op een rode stip, mijn broertje Yorit staat soms vooraan soms achteraan in de rij op een blauwe stip. Zo nu weet je het hé waarom onze school zo heet.
Vandaag heb ik veel gewerkt in het boekje zonnekind. Op bladzijde 4 heb ik met cijfers gewerkt, deze heb ik mooi ingekleurd deze cijfers zijn 6 9 5 7 2 3 1 0 4 8. http://users.telenet.be/anywhere-anytime/temp/cijfers.jpg voor een voorbeeld hoe mooi ik dat allemaal kan
Op bladzijde 5 heb ik lijntjes getrokken naar potloden, deze vertrokken van uit ballonnen die ik zelf heb mogen kleuren. Op het volgende blad heb ik een kader afgewerkt, met slingers en slierten. ten laatste heb ik 2 ventjes ingekleurd eentje op bladzijde 7 en eentje met opdrachten op blad 8. Deze opdrachten waren genummerd als volgt 1 2 3 4 5 6
Pfffw dat is een groot pak hé!! Nu ga ik vlug me gaan douchen want ik moet naar mijn bedje. Morgen is het maar een halve dag, en heb ik iets meer tijd om jullie nog meer te vertellen.
Hoi Ik ben Yari, 5 jaar (bijna 6 hé, op 9 oktober) en ik ga je proberen alle dagen te vertellen hoe het was op school.
Vandaag was het zover. Mama heeft ons wakker gemaakt en ik heb mooie kleren aangedaan. Mijn super hemdje van Bob. (Bob de bouwer voor diegenen die het niet zouden weten).
Dan zijn we, ik samen met mama en Yorit (mijn kleine broertje) bij Oma en Opa geweest en heb ik korrels gegeten, en na al dat lekkers naar TV gekeken. Het was weer van Ben 11 (Fopje, dat moet tien zijn natuurlijk he, of ben 10nis ). Na al dit leuks zijn we naar school vertrokken.
Toen we op school toekwamen ging de bel, ben ik naar de rij gegaan en dan zijn we allen samen voor de eerste keer in het grote gebouw geweest. Mijn nieuwe klas is op de 2de verdieping. Het is een grote klas met 4 vensters die op de speelkoer kijken. Mijn zitplaats is op de 1ste rij, lekker dicht bij juffrouw Hilde en Greet. Ze zijn beiden middelgroot en niet te dik. Ik heb met hen veel gelachen! Ook heb Ik een plaats gekregen voor mijn jas in de gang. Hij hangt vanaf nu altijd bij nummertje 9.
Voor de eerste dag hebben we zwaar gewerkt, we hebben met cijfers bezig geweest, hier zijn enkele voorbeeldjes: 9 6 5 8 1 3.
Wat vooral leuk was, was de slang! Deze zat in een boek en kwam eruit in de vorm van een verhaal. Na al deze inspanningen was het vlug middag. Op naar de refter en mijn boterhammekes opegegeten. Het strafste was dat ik mijn brooddoos daar gewoon vergeten ben en kan ik geen bokes meer meenemen, maar ik denk wel dat Oma nog een reserve heeft.
Na de speeltijd was het zover op naar de klas, die vele trappen omhoog.
In de namiddag hebben we gespeelt met blokken, schaken, op de computer geleerd, gespeeld en gelezen en met cijfers gespeeld (1 2 3 4 5 6 7 8 9).
Toen ging de bel en mochten we naar huis. Het was een leuke eerste dag, vooral veel met Dilan Klaas gelachen.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.