Ook hier mogen we aan voelen. Wat was het fijn om met beide handen (peuterschrijfdans) op rustige muziek te bewegen Lijm is doorschijnend, daarom voegen we er een kleurtje bij of misschien wel twee kleurtjes zodat we ontdekken dat kleuren kunnen veranderen als we ze mengen...
Tot slot leren we de lijm aan de juiste kant van het plaatje smeren...
We hebben allemaal een mooie nieuwe schooltas die hebben we uitgebreid getoond aan elkaar...
Jules was ook heel trots hij heeft ook een spiksplinternieuwe schooltas!
Wat zit daar allemaal in...
Wat waren we nieuwsgierig...
Ssst ja . zijn fopspeentje zat er ook in maar dat mag alleen worden uitgehaald als hij slaapt, héél erg moe is , een beetje ziek of heel verdrietig is...
In de peuterklas leren we ook samen aan iets werken. We maken een reuze kunstwerk en daarna mogen we ons eigen individueel 'eerste kunstwerkje' maken met verschillende kleuren. Hier moeten we goed kijken: de juiste kwast in de juiste verfpot!
Voor we schilderen trekken we een schilderschortje aan, dan hoeven we ons geen zorgen te maken over een verfvlekje. We mogen de schilderschort van Jules bestempelen met onze vingertjes...
De eerste kennismaking met de verf is een feit! We bekijken de vele verfflessen van de juf en maken kennis met de verfpotten in ons klasje. We leren de verfkwast in de juiste verfpot stoppen ( de kleur van de steel komt overeen met de kleur van de verf, dit voor de kleuren rood, geel, groen en blauw).
We mogen eerst ons handje schilderen en afdrukken. Zo ontdekken we hoe de verf aanvoelt...
In de peuterklas worden alle technieken op een eenvoudige manier aangeleerd. Nadat we kennis hebben gemaakt met onze klaspop 'Jules' gaan we een afbeelding van Jules inkleuren Er worden dikke kleurmaterialen aangeboden en de kinderen worden aangemoedigd hun potlood juist vast te houden (dat noemen we de pengreep)