Ik dacht, ik zet ff op de blog hoe de moodboards er zowat uitzien. Dan kan iedereen dit altijd snel checken Nu is het dus knippen geblazen en allemaal meenemen volgende dinsdag! Nikki gaat naar AVA voor papier.
1) Hoe After wil overkomen Doelgroep: mannen en vrouwen= succesvolle dertigers, 25-45 jaar After kan vanaf de middag 'altijd en overal' gedronken worden After kan warm én koud gedronken worden, en dit in recepten of cocktails Kernwoorden: luxe, klasse, exclusief, ondeugend, mysterieus, Belgisch, natuurlijk, kwaliteit (ingrediënten) After dinner/work/love/rain/ski... Een overvol moodboard
2) Hoe de communicatie van After is en hoe het overkomt Doelgroep: vrouwen (en mannen voor Humo) Posters: jonge, verleidelijke vrouwen, schaars gekleed, vulgair, goedkoop Wedstrijden in tijdschriften (Sanoma): Humo (mannen), Libelle (oudere vrouwen), Flair, Télémoustique Blister (trendbijlage MM): verwarrend Geen integratie op reclamevlak Belgisch wordt gepromoot! Ook een redelijk chaotisch moodboard
3) Hoe wij het zouden doen Doelgroep: enkel vrouwen, 25-45 jaar Kernwwoorden: kapitaalkrachtig, klasse, luxe, succesvol, kinderen en echtgenoot (eventueel) Advertentie in tijdschriften: Elle, Glam-It, Feeling, KnackWeekend, Cosmopolitan Feestjes: Stereo Sushi, Club Cabanne, Nacht van Exclusief, Hopper, lounge-bars
1) Bent u man/vrouw 2) Hoe oud bent u? (mss best met leeftijdsvakjes?) 15-20 21-26 27-32.... 3) Wat is uw beroep? 4) Heeft u ooit al gehoord van het merk After? (ofwel een vraag waarbij we de fles vzn After tonen en vragen of ze dit herkennen) Zoja, kan u er iets meer over vertellen Zonee, ga naar vraag 7 5) Waar heeft u After voor het eerst opgemerkt (tv, poster,...) 6) Wat is u bijgebleven? 7) (Poster tonen) Wat valt op in deze poster volgens u? 8) Voor wie zou dit product geschikt zijn? ... emke
Weet iemand tegen wanneer we nu dat deskresearchverslag van communicatieonderzoek moeten afgeven? Ze heeft het gezegd maar ik ben het vergeten te noteren...
Iedereen die vrouwenboekjes of rommel heeft liggen, allemaal MAANDAG meenemen naar school. Kunnen we leuk beginnen knippen voor de moodboard van After!!
Ik heb vandaag naar After gebeld maar geen van de drie mannen was vandaag aanwezig. Enkel een secretaresse die niet zo goed nederlands sprak. Ze zei dat ik best morge nog een keertje terugbel, dus dat zal ik doen. Ik heb morge de eerste twee uur toch geen les.
Verder heb ik ook een mailtje gestuurd naar mediaxim, het bedrijf dat een database houdt van alle reclamecampagnes in België, met de vraag of ze ons de campagnes van After kunnen doorzenden. Of ze dit ook zullen doen weet ik niet want normaal moeten bedrijven daar fors wat geld voor betalen. Op hoop van zege dus...
13.15u Opening 13.20u Vaststellen van de agenda 13.20u Mededelingen en ingekomen stukken 13.25u Agendapunten 1.Vooruitgang (werkt het met de nieuwe deadline, stijlfouten...) 2. Taakverdeling (CMSociologie, Reclame deel D, CMOnderzoek) 3. Verdere afspraken 13.50u W.v.t.t.k. 13.50u Rondvraag 14.00u Sluiting
Ik wil effe iets zeggen in verband met het nakijken van jullie eigen taken. Doet iemand dat? Want het is echt schandalig hoeveel stomme fouten er nog in het werk staan. Ik wil best al die taken nakijken en verbeteren op stijlfouten, maar dit gaat er wel een beetje over ze. Zelfs dingen die ik had gevraagd te doen (bijvoorbeeld getallen tot en met tien voluit schrijven) worden niet gedaan. Vind da ni echt collegiaal! We zullen het er nog wel over hebben morgen tijdens de vergadering.
Kan iedereen laten weten welk deeltje je gaat presenteren. Dan weten we of alles is genomen of dat er nog deeltjes overschieten... We zouden eventueel ook nog de website er terug bij doen. dat hebben we toch al een keertje voorbereid hé.
Effe een berichtje over het jaarverslag van Samsung! Ik heb hen eerst een mailtje gestuurd voor het jaarverslag (er was een speciale link voor op de website). Ze hebben dan een mailtje terug gestuurd met als antwoord dat mijn vraag was doorgestuurd naar de verantwoordelijke voor de jaarverslagen. Dan heb ik niks meer terug gekregen. Heb deze ochtend naar het Samsung info center gebeld en die jongen wist eerst ni waar ik het over had! (slechte punten!!) Hij wist mij uiteindelijk te vertellen da we dus eigenlijk alleen de Engelstalige versie konden verkrijgen op de site zelf, ze hebben geen Nederlandstalige versie. Eigenlijk niks wa we nog ni wisten! Ik stel voor dat iedereen die versie downloadt, afprint en morgen meeneemt!
Hoj! Iedereen weet dat het inderdaad niet zo makkelijk is om iets te vinden qua communicatie voor After, maar je vindt de meeste informatie op de blog! Ok das wel ff u Frans oefenen, maar daar staat eigenlijk alles op (winkelpromoties, campagne, wedstrijden) Tot hiertoe heb ik nog niks gevonden van Sponsoring of dat After meedeed met Temptation Island (ik stel voor dat we dit op de vragenlijst zetten)
Ik wou even vragen hoe we frans nu precies gaan presenteren. Kstel voor dat we, net als de andere groepen, eerst het magazine even voorstellen(onstaan, uitgever,...). Dan hoe men het magazine defineert.De beoogde doelgroep. Dan de delen even meegeven(manchette,...), de omslag, hoe het aandacht trekt en 'la une' met 'functions' presenteren. Dan de editorials, ik verwerk vraag 3 daar ook ineens in. Dan 4.3 andere 'articles d'opinion'. dan de rubrieken en wie het schrijft. Zo krijgen we een structuur waarmee we ons niet gn herhalen. Indien iemand het graag anders heeft, laten weten!
MAGAZINE 1.magazine(ontstaan, uitgever,...) 2.hoe het magazine gedefineerd wordt(Elise) 3.doelgroep 4.delen van het magazine INHOUD 5.Het onderwerp en hoe men de aandacht probeert te trekken 6.editorials en het belangrijkste deel van opinie(Emke en Nikki) 7.andere opinieartikels(Elise) 8.belangrijkste rubrieken en wie ze schrijft.
Ik heb enkel de namen erbij geschreven van wie ik weet dat zeker welk deel heeft...De rest moet nog even melden welk deel ze hebben.
Sorry dat die rolverdeling er zo brak uitziet, ma ik kan ier nie mee werken
TAKEN: Vrijdag 26 februari: deel A reclame HERSCHREVEN en bronnen refereren naar Nikki doorsturen Vrijdag 26 februari: deeltje Marketing doorsturen naar Evelien. Vrijdag 5 maart: deel C Reclame doorsturen naar Nikki Elise doet de de eindredactie (als ge het beu zijt wil ik da ook wel doen)
VRAGENLIJST Als ge al vragen hebt, zeker op de blog zetten en ik zou dit wél met reacties doen (plaatsbesparend)
CM Onderzoek Ik heb nog geen mail teruggehad van de lector
oké, ik heb net een hele pp gemaakt over het boekske Tendances en blijkbaar is da dus voor niks dus ben ni heel goe gezind. Ik ga nu nu pp maken over die site en dan moet iedereen maar zien wat hij/zij ga zeggen want als ik moet wachten op iedereen zijn deel is het tien uur 's avonds en ik dan begin ik er gewoon ni meer aan.