deze wordt gebruikt hier in Belgiƫ op de thorntonbank in de noordzee. het windmolenpark daar is van C-power, op de site van C-power http://www.c-power.be/ vond ik alvast reuze veel informatie, grafiekjes, simmulaties, fasen van de opbouw, filmpjes,... Hiervan valt nog veel te genieten. (1u45)
Vandaag heb ik extra opgezocht over de Skystream windturbine en al eens enkele dingen in het GIP-document gevoegd. Ik moet wel zeggen dat info over de skystream niet makkelijk te vinden is en dat ik misschien later nog van type windmolen zal veranderen als ik daar meer info over vindt.
Bij deze zijn we weer eens samengekomen om aan onze gip te werken. We hebben alles samen gestoken en we zullen voorlopig resultaat maandag indienen. werktijd = 2u20min
Weerstand toegevoegd + doorgestuurd naar Dhr. Kint
Vandaag heb ik het stuk over weerstand dat Milan me doorgestuurd had bij het document gevoegd en daarna heb ik het document eens een beetje "mooi" gemaakt. Om een deel van Iron in het grote document te voegen zou ik graag eens afspreken met de groep omdat ik niet goed weet hoe of waar ik het zou invoegen. (1u30min werk)
vandaag heb ik het deel van de weerstand afgewerkt. we gaan wel nog eens moeten kijken wat we juist al hebben over de lift enzo en wat we er juist mee zijn toegepast op de windmolen. 2u
Het correcte bewijs van Bernoulli zit nu in het document dat alle info van vorige documenten samengevat, bevat. Er is nu een document klaar voor controle, morgen (maandag 24/01/2011) zal ik het aan Dhr. I. Kint doorspelen ter controle. (1u bezig geweest)
Vandaag heb ik weer eens een beetje de documenten van ons allen samengevoegd en alle overbodige elementen verwijderd zodat er geen herhalingen meer zouden zijn nu. tevens heb ik mijn opmaak overal op toegepast. (30min werk)
In de vakantie zijn we al een keer samengekomen om te bespreken hoe we onze documenten samen zullen gieten in een goed document. Dit was op donderdag 30 december. Ik ben ondertussen al begonnen met het document van Milan en mezelf samen te voegen. Ook zijn we gepland om in de eerste week van januari nog eens af te spreken. (werk: afspraak op 30 december: 1u30min en eigen werk al aan het samenvoegen en Bernoulli: 1u30min)
Vandaag heb ik mijn deeltje aangepast aan de tips en opmerkingen die Dhr. Kint gegeven had. Tevens heb ik bepaalde delen weg laten vallen om geen zelfde stukken te hebben als Iron of Milan (ik verwees dan naar hun documenten). Ik heb enkele figuren toegevoegd en een stuk beter uitgelegd. (2uur werk)
Vandaag heb ik nog wat aangepast en toegevoegd in mijn gip, kheb die dan rond negen uur doorgestuurd naar mr Kint en mvr Standaert. hieraan heb ik 2u gewerkt
Vandaag 06/12/2010 heb ik verder gewerkt aan mijn gip omtrent het magnus effect, hawt, vawt en savonius. Het probleem met de indeling heb ik manueel kunnen oplossen. Zal deze versie van mijn gip morgen avond via smartschool doorsturen naar Mr Kint en ook naar Mevr Standaert als zij het ook eens wil zien. Zal morgen stukje meedoen over wiskundig uitwerken van de energie verkregen door de wind. Hoe we dit "extremum vraag" moeten oplossen. Ik heb de formule al afgeleid zodat alles duidelijk wordt. tijdsduur = 3u
verder gewerkt aan de gip omtrent de geschiedenis van de windmolen, ook nog bezig geweest met het magnus effect. Zal proberen eerste versie door te sturen naar meneer Kint op maandag avond, in extremis de dinsdag avond om dan een verbeterde versie te verkrijgen. Wij gaan normaal gezien onze GIP samen indien op donderdag, zo niet , dan op vrijdag ten laatste. 2u
ik heb samen met een computerspecialist zitten zoeken naar een oplossing voor het indelen van nummering in mijn gip , resultaat...Morgen opnieuw beginnen. Zelfs hij vond het probleem niet. Morgen dus opnieuw maken. Tijdsduur 2u Nog wat aan magnus effect gewerkt.
uitleg aantal wieken voor de gewone windmolen, welk aantal het best is. Problemen met word gehad, nummering van tittels en subtittels... magnus effect uitleg, aanvullend voor de savonius turbine. Uitleg wat ruien is en waarom( bij HAWT ) 2u
nog een stuk bij gedaan over de vleugel, ik doe morgen en woensdag nog wat verder en stuur het dan 's avonds eens door naar mr. Kindt en Catrysse om het even te controleren op aerodynamische fouten. 2u