Iron heeft antwoord gekregen van Kurt, de man die we tegenkwamen in GreenBridge die eens wou rondvragen in Gent. Dit is wat we kregen:
Beste Kurt, wij( iron( zoon van Yvano), milan en jonas) hadden afgelopen zondag met openbedrijvendag jullie bezocht, We hadden toen ook gesproken met u en u zijdat je ons zou kunnen helpen. U ging ons linken met mensen in enkele uniefs en we zochten ook een windtunnel,...
Verder in deze mail hebben wij een korte samenvatting van onze gip structuur.
Alvast bedankt,
mvg Iron.
Beste Iron
Ik heb jullie mail goed ontvangen en heb reeds de mensen van UGent aangesproken om te zien wat ze voor jullie kunnen doen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Misschien kunnen jullie zeker ook eens jullie vraag rondsturen bij auto onderzoekscentra, centra die automechanica opleidingen en dergelijke aanbieden (educam, ).
Ik probeer nog een aantal andere adressen voor jullie te vinden!
Groeten
Kurt
Die ene persoon uit UGent wist ons dit te zeggen:
Dag Kurt,
Een praktische proef is zo goed als uitgesloten, een windtunnel voor wagens kost vele miljoenen In onze vakgroep staat een windtunnel waar schaalmodellen in kunnen, maar heb geen idee of die voor zulke zaken geschikt en beschikbaar is. Daarvoor verwijs ik naar collega Erik Dick.
Vorig academiejaar liep er wel een thesis bij collega Jan Vierendeels, die aan de hand van CFD (computational fluid dynamics), maw computerberekeningen, verscheidene basisvormen voor vrachtwagens aerodynamisch heeft geëvalueerd. Opnieuw: dat is bijzonder complex, na 12 maand waren de resultaten vrij mager.
Ik vrees dus dat als de studenten bij dit onderwerp willen blijven, ze zich wellicht tot een literatuurstudie zullen moeten beperken
Groeten,
Sebastian
Wat dus niet echt een positief antwoord is, ik kijk ook nog eens om zijn raad op te volgen en verschillende centra ons project te sturen en hoop vooral op een positiever antwoord. We moeten ook nog eens wat verduidelijkingen toebrengen op ons project. En tezamen ook deze vragen oplossen:
Beste Iron,
Ter informatie. Misschien kunnen jullie wel nog iets doen met een schaalmodel of kan een modellering als praktijkcase gebruikt worden? Ik pols ook even bij vakgroep architectuur die 3D modelling doet. Hebben jullie reeds een idee welke (nieuwe) vormen jullie willen testen? Zijn het vormen die nog nooit zijn getest?
Groet
Kurt
Ik heb het er morgen op school wel nog eens over. Groeten Milan
Ik heb zonet dat document met een korte inleiding over onze gip doorgestuurd naar Kurt van Green Bridge. Ik zal jullie iets laten weten wanneer ik antwoord gekregen heb. Hier zat ik ongeveer 10min aan.
Op de website van NASA staat inderdaad wel wat info over aerodynamica die we zeker kunnen gebruiken. Jammer genoeg gaat het er wel vooral over vliegtuig- en ruimtevaartaerodynamica, maar de grondbeginselen zijn wel te gebruiken. Ook heb ik al eens het eerste boek van Dhr. Catrysse vlug bekeken en zag ik dat er duidelijk stukken mechanica en fysica in voorkwamen. Dit zal het begrijpen wel vergemakkelijken. (30 min bezig geweest)
Vandaag zondag 3 oktober zijn we met z'n drieën onder begeleiding van Iron's ouders naar het 'Green Bridge Sience Park' geweest. Waar we verteld hebben wat we juist van plan zijn met onze gip, dit heeft ons enkele contactpersonen opgeleverd die enthousiast waren over ons onderwerp. Ook zij vragen nu wat rond voor verdere contacten binnen het park en haar contacten waaronder universiteit Gent. We vernamen ook dat we relatief makkelijk ter beschikking kunnen geraken van een windtunnel-sessie en zelfs zelf een 3D tekening van ons ontwerp kunnen insturen en zo metingen op doen. Deze uitermate interessante leeruitstap heeft 3 uur geduurd.
Ik heb dat blad dat ik in de klas al eens doorgegeven heb aangevuld met jullie opmerkingen en voorstellen, moest er nog iets zijn dat je er bij wilt kun je het altijd melden ^^. Zie bijlage (als het werkt)
Doorgestuurde "cursus aerodynamica" door universiteit Leuven
Iron en Milan, indien jullie eerst de blog bekijken voor jullie mail, ik heb een Nederlandstalige soort van cursus doorgezonden naar jullie die gemaakt is door de unief van Leuven, het zag er zeer interessant uit. De pdf staat ook bij de bijlage. (10 minuutjes werk)
Kheb de blog wat bijgewerkt met wat links , inhoudelijk materiaal en wat uiterlijke aanpassingen. Hier zat ik nog eens 20min aan. ps. Bekijk de links..
Kheb 2 documenten gevonden, één ervan gaat gewoon over aerodynamica ( link ) en die andere over de auto en Newton...Ze zijn jammer genoeg wel in het engels. Maar iets héél interessant is het tweede boek dat over Newton en de auto (zie bijlage), In hoofdstuk 7 van dat boek vind je de INVLOEDEN VAN AERODYNAMICA OP DE AUTO! graag gedaan;) Kzal ze via email doorsturen. grtn iron, Kzat hier ongeveer 30min aan.
Maandag 27 september: Ik (Jonas) heb vandaag enkele sites opgezocht die te maken hebben met aerodynamica van auto's. Ik vond enkele sites die later nuttig kunnen blijken en heb van de eerste sites al een paar eventuele belangrijkheden gemarkeerd. Ik heb ook een gelijkaardig werk als het onze gevonden waar we ook info uit kunnen halen.
Ik heb de Gipblog gemaakt voor ons zodat ieder zich afzonderlijk kan aanmelden op deze blog om iets toe te voegen aan de agende over de gip, kzat er ongeveer 20min. aan.