Inhoud blog
  • Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.
  • Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.
  • Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.
  • Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.
  • Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Gemeentelijke Basisschool Beervelde
    peuter- en eerste kleuterklas GBS Beervelde

    02-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.

    We luisteren naar het verhaal:  "Kleine muis zoekt een huis".

    Uit dozen maken we de holletjes van de personages uit het boek na.  Met stempels bestempelen we de holletjes.

    Het versje:  "Piep, piep, piep" leren we aan.

    We zingen het lied:  "Kleine muis die zoekt een huis".

    Een dobbelsteen tot 3 kunnen we aflezen.  Het aantal dat we werpen met de dobbelsteen stemt overeen met het aantal kralen die we op de muizenstaart schuiven.

    We spelen een thematisch memoryspel.

    Appels kunnen we ordenen van groot naar klein.

    We kennen de logische volgorde van appel tot klokhuis.

    Een kleurplaat kleuren we in met kleurpotloden.

    We beschilderen onze zelf gekleide appel met rode verf.

    De kaasvormen (rechthoek, driehoek, vierkant) plaatsen we bij de juiste muis.

    02-10-2025 om 15:41 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.

    Muis.





































    02-10-2025 om 15:35 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.

    Muis.





































    02-10-2025 om 15:32 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.

    Muis.





































    02-10-2025 om 15:30 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema (prentenboek): Kleine muis zoekt een huis.

    Muis.





































    02-10-2025 om 15:28 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    01-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag juf Twiggy.

    Verjaardag.















    01-10-2025 om 17:35 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kermis.

    Kermis























    01-10-2025 om 17:28 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    18-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Appels en peren (fruit).

    Fruit.

    18-09-2025 om 18:39 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Appels en peren (fruit).

    Hoera, Louise was jarig in augustus.  Proficiat!!!

    Wie fruitbomen thuis heeft, kan appels en peren meebrengen naar de klas.  We bekijken en bespreken de bouw van de vruchten.

    Samen brengen we een bezoek aan de plaatselijke Delhaize.  We bekijken de fruitafdeling, rijden rond met een winkelkarretje en betalen aan de kassa de kiwi's, bananen en nectarines  Tijdens het stappen naar en van de winkel zijn we voorzichtig op de straat.  We wandelen op het voetpad en zebrapad.  Ook weten we dat we moeten oppassen voor auto's en fietsers.

    Samen zingen we het fruitlied.

    Het versje:  "Appeltje peertje, grappig meneertje.  Een druif aan je oor, een noot in je mond.  Grappig meneertje zijn buik is rond" beelden we uit.

    Uit klei boetseren we een appel.

    We maken heerlijke fruitsla.

    We leggen appels en peren volgens een AB-patroon.

    Tot 4 appels tellen we.

     

     

    18-09-2025 om 18:38 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Appels en peren (fruit).

    Fruit.



















    18-09-2025 om 18:31 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Appels en peren (fruit).

    Fruit.





































    18-09-2025 om 18:29 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Appels en peren (fruit).

    Fruit.





































    18-09-2025 om 18:27 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema De schildpad van onze klas.

    Schildpad.







    18-09-2025 om 17:46 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    11-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: De schildpad van onze klas.

    "Jef", de schildpad van onze klas, wordt in de kring waargenomen.

    Zelf maken we een schildpad uit papier.  We doen dat door een blad papier met groene verf te bestempelen en snippers opkleven.

    We ontdekken dat een schildpad meestal traag is, maar soms kan ze ook snel zijn.

    Het verhaal "Musti redt schildpad" wordt bekeken.

    Als versje leren we:  "Een schildpadje kwam gekropen, kwam met kriebelpootjes gelopen.  Eerst kroop ze naar hier, dan kroop ze naar daar.  Toen kroop ze weg, maar ik weet niet waar".

    In de klas leren we de afspraken nog beter naleven.

    We spelen met onze klasvriendjes.

    11-09-2025 om 08:55 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: De schildpad van onze klas.

    Schildpad.











    11-09-2025 om 08:50 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: De schildpad van onze klas.

    Schildpad.





































    11-09-2025 om 08:49 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: De schildpad van onze klas.

    Schildpad.





































    11-09-2025 om 08:47 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    04-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Naar school.

    Naar school.

    04-09-2025 om 10:28 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar school.

    We genieten van het schoolgebeuren.  Samen leren we onze klasvriendjes, de juffen, de klasafspraken, onze symbolen  beter kennen.

    Het lied:  "We maken een kringetje" wordt gezongen.

     Op een blad papier kliederen en kladeren we met verf en schuim.  Met stempels stempelen we op een afbeelding van Jules (=klaspop) met zijn boekentas.

    Jules, de klaspop, leidt het dagthema in.

    We nemen onze boekentassen waar.

    Een memory die bestaat uit foto's van onze klasvriendjes wordt gespeeld.  Thuis kunnen we de memory nog eens opnieuw spelen samen met mama, papa, ... .

    De verhalen "Bieke gaat naar school en "Jules in de klas" worden voorgelezen.

    We participeren mee binnen het poppenspel:  "We gaan naar school".

     

     

    04-09-2025 om 10:26 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Naar school.

    Naar school.























    04-09-2025 om 10:20 geschreven door Geers


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/09-05/10 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 01/09-07/09 2025
  • 16/06-22/06 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 03/03-09/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 20/01-26/01 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 29/11-05/12 -0001

    Foto

    Juf Kathy
    Kloosterstraat 4 9080 Beervelde
    09/355.53.80.
    secretariaat@gbslochristi.be
    Gemeente en GBS

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs