FREDDY DE WINNE
Inhoud blog
  • Herinneringen ....
  • De fameuze wonde
  • Achtervolgd door het noodlot!
  • MILO is er!!!
  • Winter te Dikkelvenne 2012

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    what_not_to_wear
    www.bloggen.be/what_no

    Nieuwsgierig? Fijn zo!
    16-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even over onderwijs? Moet kunnen ...
    Als"ancien" binnen het onderwijs heb ik het er graag nog eens over met familie, vrienden en kennissen. Ook met jullie, bezoekers van mijn blog. Ik volg het nog steeds op de voet:

    Gemeenten hebben een belangrijke lokale coördinatieopdracht voor onderwijs en vorming. Ze zijn als inrichtende macht belangrijke aanbieders van onderwijs met heden ten dage oog voor flankerend onderwijs. Ten bate van de hele Scholengemeenschap moeten ze hierin investeren!
    Ze dienen zich in te zetten voor de "brede school"! Het gaat hem hier niet alleen om efficiëntie, maar ook tot het versterken van het sociaal weefsel.
    Gelet de verwachtingen van Kind en Gezin, omtrent het toenemend aantal peuters en kleuters, dient de gemeente ook oog te hebben voor de verdere uitbouw van kinderopvang. Met deze toenemende groei gaat ook de zorg omtrent de veiligheid gepaard. Kinderen dienen op een veilige manier naar school te kunnen.
    Visie:
    Elk kind heeft recht op kwaliteitsvol en bereikbaar onderwijs. Een buurtschool in het basisonderwijs moet blijven!.
    De gemeente heeft een belangrijke rol wat betreft onderwijs en vorming, zowel in  het leerplichtonderwijs als op het vlak van levenslang leren. De lokale besturen zijn de inrichters van onderwijs en dienen dit ook te blijven. Ze dienen blijvend open te staan voor flankerend onderwijs, waarbij gemeenten een sector - en netoverschrijdende regierol op zich nemen.
    Men dient zich volop in te zetten voor de "brede school" en geeft dit concept een bredere invulling. Het optimaal benutten van de schoolinfrastructuur is het vertrekpunt en draagt hierdoor bij tot het sociaal weefsel en efficiëntie.
    Eventuele programmapunten:
    1.
    aanbieden kwaliteitsvol onderwijs: leerplichtonderwijs en volwassenenonderwijs. Kansen bieden tot nascholing binnen de scholen.
    2.
    binnen het basisonderwijs streven naar een zo rationeel mogelijk aanbod en efficiënt gebruik maken van infrastructuur en middelen
    3.
    wat capaciteit en infrastructuur betreft voorziet het lokale bestuur in de eigen budgetten.
    4.
    gemeenten informeren inwoners omtrent het schoolaanbod, start en manier van inschrijven
    5. 
    mogelijkheid bieden om een flankerend onderwijsbeleid te voeren via een samenwerking van allerlei actoren. Hierdoor ontstaan mogelijkheden tot talrijke initiatieven naar bredeschoolbeleid, verkeersveilige omgevingen, groepsaankopen, taalbeleid, kinderopvang en kleuterparticipatie, sport en cultuur, leerplichtcontrole, huiswerkbegeleiding, opvoedingsondersteuning, ...
    6.
    in samenwerking met de lokale politie wordt gewerkt aan een verkeersveilige omgeving (schoolfietsroutes)
    7.
    we zoeken naar een versterkte samenwerking tussen bedrijven, KMO's en onderwijsinstellingen binnen onze gemeente

    Uiteraard kan niet alles over één nacht ijs, maar er kan werk van gemaakt, ook al is men momenteel met een aantal aspecten ernstig bezig binnen het ambt van schepen van onderwijs en financiën en jeugd

    Even enkele nuttige links meegeven omtrent onderwijs:

    Onderwijs Vlaanderen: www.ond.vlaanderen.be
    VVSG: www.vvsg.be/onderwijs
    Onderwijssecretariaat van de Vlaamse steden en gemeenten: www.ovsg.be
    Brede school: www.ond.vlaanderen.be/bredeschool - www.bredeschoolhetkeerpunt.be
    Flankerend onderwijsbeleid: www.ond.vlaanderen.be/lokaalbeleid
    Wat is lokaal flankerend onderwijsbeleid?: www.vvsg.be/onderiwjs/flankerendonderwijsbeleid
    Kleuterparticipatie: www.ond.vlaanderen.be/basisonderwijs/kleuterparticipatie - www.vvsg.be/onderwijs - kleuterparticipatie
    Leerplichtcontrole en aanpak spijbelaars: www.ond.vlaanderen.be/leerplicht - www.vvsg.be/onderwijs - spijbelbeleid
    Vlaamse Stichting Verkeerskunde: www.verkeerskunde.be
    DKO: www.ond.vlaanderen.be/onderwijsaanbod/dko - http://dagvanhetko.be
    Onderwijspublicaties: www.ond.vlaanderen.be/publicaties






    16-07-2012, 00:00 geschreven door Freddy De Winne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook op twitter vanaf vandaag!
    Ik wil bereikbaar zijn via allerlei kanalen. Dat kon u reeds merken. Vanaf vandaag komt daar een media bij, namelijk twitter. Zin om je mening te zeggen, soorten kritiek te geven, suggesties formuleren, info doorgeven, gegevens opvragen ....
    Doe gerust, ik sta er voor open!

    www.twitter.com

    Freddy De Winne

    19-07-2012, 00:00 geschreven door Freddy De Winne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skype om te praten met elkaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Misschien wil je echt, zonder daarom elkaar te ontmoeten, maar elkaar wel te zien, even praten met mij. Dat kan!

    Maak een account aan op Skype en roep me op.
    In geval van online zal ik je te woord staan. Gewoon doen!

    19-07-2012, 09:32 geschreven door Freddy De Winne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bevraging politiezone Schelde - Leie (CITAAT HLN - persartikel)
    GAVERLINGEN ZIJN TE SNELLE AUTO'S BEU
    De Gaverlingen willen dat vooral aan het te snelle verkeer in hun gemeente iets moet gedaan worden. Dit blijkt uit een bevraging die de politiezone Schelde - Leie liet doen in Gavere, Sint-Martens -Latem, Nazareth en De Pinte. De top drie van de "prioritair aan te pakken problemen" zijn onaangepaste snelheid met 49 proccent, woninginbraken met 30 procent en hinderlijk parkeren met 18 procent.
    Ook zwerfvuil, lawaaihinder en overlast door honden worden regelmatig in de enquete vermeld . (DMG)

    19-07-2012, 09:43 geschreven door Freddy De Winne  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 28/05-03/06 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs