biogroenten kweken
Inhoud blog
  • Hallo vrienden
  • Hallo
  • Hallo iedereen
  • Dag vrienden
  • Hallo

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     



    Welkom op mijn blog!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    21-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen

    Nee ik ben niet ziek, ik was alleen maar blogmoe.
    Ik heb mij alleen bezig gehouden met wat opkuis in de tuin.
    Mijn serre ligt proper en er staan 28 aardappelen in potten die ik dan einde maart zal buiten zetten in volle grond.
    Met wat geluk en een weinig bescherming kan ik dan midden mei al nieuwe patatjes eten.
    Ik heb in de serre ook al sjalotten staan die hun neus al boven steken.
    Ook sla en spinazieplanten staan er al in. Ook tuinkers is in volle groei.
    In de veranda staan dan prille plantjes van tomaat, groene selder, knolselder, peterselie en basilicum.
    Het zagen van vrouwtje lief dat ze geen plaats heeft op de verandatafel moet ik er bij nemen.
    Veertien dagen terug was ik in Het Vlaams Zaadhuis in Waarschoot om mijn bestelde zaden af te halen.
    Er was veel volk maar het viel mij op dat de meeste mensen 50 en 60 plussers waren.
    Veel jonge mensen houden er niet van om in de tuin te werken.
    Nu weet ik wel van vroegere jaren toen ik nog werkte buitenshuis dat het geen pretje is om na de dagtaak of tijdens de weekends in de tuin te werken. Nu ben ik alle dagen thuis en kan ik alles in toom houden.
    Als je 2 uur per dag in de tuin werkt zal die altijd proper liggen.
    Persoonlijk vind ik het een gezonde ontspanning.


    http://bloggen.be/felixken

    21-02-2008, 09:45 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo vrienden


    Deze middag was het weer lekker.
    Gestoomde aardappelen met bio-witte kool uit de vrieskist.
    Gestoofd met kleine gerookt spek blokjes.
    Hespe-sneetjes van het varken.
    Een sausje met veel kruiden
    Een glaasje rode wijn
    Hm.........lekker

    Straks een senseoken


    http://bloggen.be/felixken

    31-01-2008, 12:59 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    28-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag vrienden

    Maandag middag
    Het eten was lekker. Gestoomde aardappelen met witloof rauw en fijn gesneden met varkenssneedjes en champions.
    Het voorgerecht was preisoep. Het dessert dat zal een senseo worden met een koekje.
    Is er dan iemand verwonderd dat ik 85 kilo weeg?
    Toch moet ik toegeven dat ik liever hier lekker eet dan in het hiernamaals.
    Ik eet graag rijstepap maar ik heb mijn twijfels over die gouden lepeltjes.
    Ik heb wel interesse voor die engeltjes hoor.
    Laat ons afwachten hé.


    http://bloggen.be/felixken

    28-01-2008, 13:05 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo


    Enkele woordjes want mijn buikje zit nog vol van deze middag.
    In de wok een éénpansgerecht en het was zeer lekker.
    Stukjes aardappel-wortelen-erwten-selder-ajuin-vleesribben en kruiden: tym-rozemarijn-marjolein-peper en knoflook
    Het was van : lik mijn lipje.
    Straks nog enkele litchis. Veel meer moet dat voor mij niet zijn.
    Zo wil ik oud worden.


    http://bloggen.be/felixken

    24-01-2008, 13:42 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIO-Groenten
    De laatste dagen is er veel ophef in verband met bio-groenten en gewone groenten. Wetenschappers beweren dat bio-groenten niet beter zijn dan de gewone.
    Ik ben geen wetenschapper maar een doodgewone tuinliefhebber die graag weet wat hij eet.
    Enkele jaren geleden was mijn tuin nog één groot gazon plein. Langzaam aan ben ik dat beginnen omspitten en nu heb ik zo'n 2 aren grond waar ik al mijn groenten kan in kweken. Die grond was in het begin niet geschikt om mooie groenten te kweken. Met geduld, veel arbeid en veel compost heb ik die tuingrond gevoelig kunnen verbeteren.Nu is het zo dat ik bijna alle groenten kan kweken wat we graag eten.Alle plantjes kweek ik zelf uit bio-zaden die ik koop in het Vlaams Zaadhuis.
    Na opkomst van die zaden zet ik ieder plantje in een potje. Zo bepaal ik zelf hoeveel kroppen sla,kolen,tomaten, selder en dergelijke ik wil hebben.Dat alles plant ik dan op de voorziene bedden. Let wel dat alle planten jaarlijks een ander plantbed krijgen.Die bedden zijn 1m20 breed en langs beide zijden leg ik een betonplaatje van 10 a 15 cm breed zodat ik gemakkelijk het onkruid kan wieden zonder op de grond te moeten trappen. Kolen kweek ik onder een tunnel van plastiek buisjes die ik dan afdek met een gaasdoek. Dit omdat het koolwitje (witte vlinder) geen kans krijgt zijn eitjes op de koolbladeren te leggen. Dit systeem pas ik ook toe voor wortelen en prei. Zoals je kan lezen veel werk maar ik ben alle dagen thuis en ik doe het graag. De beloning is dan dat ik gezonde groenten kan eten die niet gespoten zijn
    met pesticiden of andere schadelijke stoffen.
    Nu komt de vraag of mijn groenten beter en smakelijker zijn dan de groenten die je koopt in de handel. Ik zeg volmondig ja. Ik eet ze vers en ik weet dat ze met liefde gekweekt zijn. Of mijn groenten nu meer of minder vitamine C bevatten dan de gewone laat ik in het midden. Dat is voer voor de wetenschappers. Wat ik wel weet is dat mijn groenten zeer smakelijk zijn en vrij van gespuit.
    Dit is de mening van een gewone tuinliefhebber met een beetje ondervinding die al zit te popelen en te verlangen naar de lente.



    http://bloggen.be/felixken

    16-01-2008, 19:29 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo vrienden
    Het middag eten was lekker: gestoomde patatjes met kip-filet en suikerbrood.
    Het is wel het laatste suikerbrood uit mijn serre. Nu heb ik buiten nog alleen veldsla (hier zegt men muizenoortjes) staan.
    Geen nood echter in de vrieskist zitten er nog veel bio-groenten.
    Maar de kinderen en kleinkinderen weten ook wat lekker is.
    Ik denk dan je kan beter geven dan te moeten krijgen.


    http://bloggen.be/felixken

    11-01-2008, 12:51 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen

    Maandagmiddag en prachtig weer. Volle zon en acht graden buiten. Tamelijke wind.
    Ik geloof nooit dat dit al de voorbode van de lente is.
    Laat het ons hopen want de winter duurt al lang genoeg.


    http://bloggen.be/felixken

    07-01-2008, 12:24 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    04-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opera
    Ik heb deze nacht weinig geslapen. Ik heb dat zelf gewilt want ik wou een programma op Canvas niet missen.
    Om 23.30 was er een uitzending van LA TRAVIATA van Giuseppe Verdi, een opera die ik nog eens wou zien.
    Wereldstemmen in de hoofdrollen waren: Anna Netrebko-Rolando Villazon en Thomas Hampson.
    Het was een opname in 2005 van het festival van Salzburg met de Wiener Philharmoniker o.l.v. Carlo Rizzi.
    Ik vond het prachtig want het zijn niet alleen de zangers  die het doen, ze moeten ook kunnen acteren.
    Samen met mijn vrouw hebben wij er groots van genoten.
    Bij het einde was het dan ook bijna 2 uur maar we hadden er geen spijt van.


    http://bloggen.be/felixken

    04-01-2008, 13:14 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrienden
    Zo zijn we een nieuw jaar begonnen met allemaal goede voornemens.
    Maar gaan wij die allemaal waar maken?
    Laat ons proberen met lief te zijn tegen onze medemens.
    Vriendelijk zijn kost geen geld

    http://bloggen.be/felixken

    02-01-2008, 14:44 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Nieuwjaarsbrief
    Voor al mijn vrienden - groot en klein - jong en oud - wens ik een gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Ik wens wel de nadruk te leggen op gezond want dit is wel het voornaamste in een mensenleven.
    Die gezond is - is gelukkig.
    Die gezond is - kan werken.
    Die kan werken verdient geld.
    Die geld heeft kan goed leven.
    Daar moeten we van profiteren want het leven is kort.
    De gene die zegt dat geld niet gelukkig maakt ,die heeft het mis voor.
    Geen geld dat maakt ongelukkig zijn.
    In onze huidige maatschappij hoor je alleen nog spreken over de vreselijke ziekte ''KANKER''
    Haast in iedere familie zijn er zo'n gevallen.
    Oud, jong, zelfs kinderen zijn er niet van gespaard.Ik wil niet pessimistisch klinken maar het is toch zo.
    Daarom vrienden laat ons het nieuwe jaar beginnen met gemeende wensen voor iedereen.
    Het leven is al zo kort. Waarom elkaar benijden.
    Het woordje ''NON'' staat bij mij niet in mijn woordenschat.
    Ik gun iedereen veel geluk en voorspoed.
    Laat ons lief zijn voor elkaar voor een betere wereld.

    Uw toegenegen doopblogger: Felix

    Aalst 1 januari 2008


    http://bloggen.be/felixken
                      
                          

    29-12-2007, 13:10 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerst

    Deze morgen had ik de indruk dat het minder koud is dan andere dagen.
    Of zou het te maken hebben met het verschijnsel dat we het gewoon worden.
    Een witte kerst zou natuurlijk mooi zijn maar er zijn met deze dagen toch veel mensen met de auto op pad en dan kan het echt gevaarlijk zijn.
    Kerstmis is het familiefeest van het jaar en ook wij ontsnappen daar niet aan.
    Morgennamiddag worden wij afgehaald en dat zal dan duren tot de vroege uurtjes van dinsdagmorgen. Bij ons zegt men: Kermis is een geseling waard.
    Voor iedereen wens ik een mooie kerstavond met lekker eten en veel geschenkjes.
    En dinsdag zetten we ons op de weegschaal.

    http://bloggen.be/felixken

    23-12-2007, 11:02 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo vrienden
    Ik kom terug boven water. Ik ben niet ziek geweest of andere problemen.
    Ik ben alleen maar zeer lui geweest. Het kan zijn dat het een gevolg was van de eerste winterprik. Op mijn ouderdom kan dat gebeuren.
    Ik wens jullie bij deze prettige kerstdagen met lekker eten en veel vrede. Koester jullie familie en breng heerlijke dagen door met naasten. Iedereen krijgt graag eens een schouderklopje.
    Voor het nieuwe jaar wens ik iedereen een goede gezondheid. Ik denk dat dit het belangrijkse is wat je iemand kan wensen. Moge al jullie wensen uitkomen.

    http://bloggen.be/felixken

    17-12-2007, 13:01 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijk bericht
    Beste vrienden als er onder jullie mensen zijn die een gebrek hebben aan regenwater dan kunnen die dat gratis bij mij komen afhalen.
    Men zegge het voort


    http://bloggen.be/felixken

    07-12-2007, 12:51 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    04-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste vrienden

    Donderdag komt de sint.Bij onze kleintjes die braaf geweest zijn zal hij lekkers en speelgoed brengen. Ik ben ook braaf geweest maar.....zal hij de weg naar mij nog vinden?
    Donderdag is het ook de verjaardag van ons aller vriend BORRIQUITO.
    Van harte proficiat Borri.
    Toch zal het een verjaardagsfeest in mineur zijn. Onze vriend is het slachtoffer van ziekteleed. De dokter heeft hem complete rust voor geschreven. Longontsteking kan men niet af doen als een banale verkoudheid. Dit is iets waar
    je een intense verzorging voor nodig hebt. Ik heb weet dat hij hulp krijgt van zijn  zusters. Borri doe het rustig aan, neem je tijd, wij zullen wel op U wachten.
    Beste bloggers wat kunnen wij beter doen dan deze brave man donderdag opbeurende woordjes te sturen, Dat zal zijn moreel zeker opkrikken.
    Borriquito wij wensen je een spoedig herstel


    http://bloggen.be/felixken


    04-12-2007, 13:26 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdagnamiddag
    Na een lekker middagmaal (frietjes met mosselen) hebben we nu juist een senseo gedronken met een stukje marsepin. Wij kunnen nu weer verder tot 18 uur.
    Van deze morgen is het hier al droog en soms een streepje zon. Maar zal dat nog lang duren? Die dagelijkse vochtigheid is volgens mij niet bevorderlijk voor een optimale gezondheid. Vele mensen staan aan de klaagmuur.
    En de winter kan lang duren hoor.

    http://bloggen.be/felixken

    01-12-2007, 14:28 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste vrienden
    Wij kunnen het om den treure zeggen maar hier blijft het grijs en donker.
    Je zou er je bloot ..... van laten zien. Beter niet zeker.
    Wij hebben deze middag nog groenten uit de tuin gegeten.
    Veldsla maar bij ons hier zegen ze ''muizenoortjes''.
    Denise heeft er dan een sausje voor gemaakt en het was zeer eetbaar.
    Met patatjes en een stuk spiering. Hm voor mij moet dat niet meer zijn.
    Nu gaan we seffens een gestooft peertje eten als dessert en laat de politiekers maar kakelen.
    Aan iedereen een aangename woensdag


    http://bloggen.be/felixken



    28-11-2007, 13:49 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend

    Voor veel mensen is het weekend een welgekome gelegenheid om een rustpauze in te lassen. Vooral voor hen die dagelijks moeten gaan werken. Zo was het vroeger voor mij ook zo, en als er dan een maandag bijkwam dan dacht ik: het kan niet meer op.
    Toch kwam die dinsdag vlug en alles begon van voor af aan.
    Die zorg heb ik nu niet meer maar er is iets anders in de plaats gekomen, namelijk oud worden. Steeds meer en meer komt in je gedachten hoelang heb ik hier nog.
    Samen met mijn vrouw kunnen wij nog alles aan en zijn nog relatief gezond,  maar het kan vlug verkeren hé. De wintertijd waar wij nu in verkeren willen wij zo vlug mogelijk voorbij zien. Dat zal het geval zijn voor iedereen denk ik.
    Ik vind dat een mens begint te herleven als de eerste zonnestralen er zijn.
    Wij zullen dan maar geduldig zijn en wachten op de maand Maart.


    http://bloggen.be/felixken

    25-11-2007, 10:24 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lief zijn voor elkaar

    Sinds ik begonnen ben met bloggen heb ik meer en meer belangstelling voor mijn medemens.
    Ik heb een lijstje aangelegd van blogmensen met wie ik bijna dagelijks in kontakt ben. Ik zie ze niet of hoor ze niet maar uit hun reacties maak ik uit wat hun karakter is.Wij steunen elkaar met genegenheid en lieve woorden. Vlugge beterschap - proficiat met dit of dat - deelneming in uw verdriet - moed houden - dit zijn maar een paar woorden die ik veelvuldig uit onze reacties haal.
    Onze leeftijd ligt tussen 10+ en 70+ en toch blijven we allen menselijke trekken hebben.Onze verstandelijke ontwikkeling schat ik rond het het normale. Nooit lees ik een kwaad woord over iemand anders.Kortom wij zijn zeer lief voor elkaar en laten de zon voor iedereen schijnen.
    Dit brengt mij op het idee om de beleidsmensen die ons land moeten besturen (ministers - kamerleden - senatoren - mandatarissen van alle politieke partijen) bij deze een hint te geven.
    Wees eens lief voor elkaar en laat voor eenmaal de ikzucht en het eigenbelang eens achterwege.
    De zogezegde haar tussen vlamingen en walen zie ik niet bij kleine mensen, maar bij hen die er het grootste profijt kunnen uithalen. Natuurlijk gebruiken ze ons kleine lieden om de haat aan te wakkeren.
    Lief zijn voor je medemens kost geen geld en de wereld zou er veel beter bij varen.
    Ik heb respect voor ieders gedacht maar dit moest mij van het hart.


    http://bloggen.be/felixken

    20-11-2007, 10:36 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrienden
    Het weekend staat voor de deur en het lijkt mooi te worden.
    Aan iedereen wens ik vreugde, mooi weer en geluk.
    Het is frisjes maar gezond als je gezond bent.
    Aan de werkenden zou ik zeggen : profioteer van deze paar dagen want het zal weer vlug maandag zijn.


    http://bloggen.be/felixken

    17-11-2007, 13:37 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goeie middag

    Het eten was lekker, de vaat is gedaan en ik mag weer aan de laptop zitten.
    Het is hier mooi weer, wel was er deze morgen vrieskou maar dat vind ik nog beter dan alle dagen regen. Ik hoop ook dat iedereen gezond en wel is. Het is vrijdag en het weekend staat voor de deur. Ik had gisteren bezoek en dat is uitgelopen tot na middernacht.
    Deze morgen had ik dan ook klein oogjes hoor, want een mens op leeftijd moet op tijd zijn rust hebben. Ik zal dat wel te boven komen zeker.
    Ik ga nu een blogrondje doen.


    http://bloggen.be/felixken

    16-11-2007, 12:48 geschreven door felixken  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per maand
  • 12-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Yeezy Supply
  • Yeezy Supply
  • FSF
  • Kevin Durant the playoffs in the first half three steals and blocks, nearly 11 years first
  • adidas nmd r1 pk released new NMD_R2 white sneakers, create new Street Look

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    links
  • Francois
  • Rita
  • Annick
  • Gentiel
  • Ninne
  • Swiepke
  • joelle
  • Emmy
  • Pepino
  • donnatella

    links
  • Anita
  • Liticia - Perzik
  • Sarah
  • Sylvie
  • Joke
  • Suusje
  • Lady rosita
  • Mizzd
  • Marc
  • Berrelogs.be

    links
  • Beesken
  • Mireille
  • Jeroen
  • Arie
  • Klaverke
  • Jientje
  • Nicky
  • Kim
  • Tilly en Lucie
  • Fracieke

    links
  • Ludwig
  • Jeske
  • Veerle
  • Magda
  • Fantasy
  • Fairytilegirl
  • Mickey
  • Ilona
  • Nicky
  • Vrouwtjelief

    links
  • Vergeet mij nietje
  • Alfons
  • Mister Bean
  • Verona
  • Anita-Angele
  • Frank
  • Black-Wolf
  • Martine
  • Francis
  • Regenboogje

    links
  • Yaella
  • Fleur
  • Sofie
  • Els
  • Nicolle
  • Greta
  • A3eindje
  • Ambereyes
  • Lauren
  • Romina


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs