*** El Cigarro's passie voor sigaren blog ***
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Zoeken in blog


E-mail El Cigarro

Al uw mails worden persoonlijk beantwoord


Gastenboek El Cigarro

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Archief per maand
  • 08-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 11--0001

    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Romeo y Julieta Cedros de Luxe Nr° 1 ('76)

    Deze week kocht ik een kist Romeo Y Julieta Cedros de Luxe N° 1 uit 1976











    25-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AANKOPEN : Davidoff's Aniversario N°2

    Beste bezoekers 

    een paar dagen geleden kreeg ik deze mooie sigaren cadeau voor mijn verjaardag . Het gaat hier om de Davidoff Aniversario N°2. De prijzen staan nog in BEF zoals jullie kunnen zien.









    24-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:AANKOPEN
    23-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Cadeau van Emrah tijdens mijn verjaardagsmeeting in Juprelle

    Deze practige Partagas Salomon die enkel te koop is in een Casa del Habano heb ik cadeau gekregen van Emrah.


    De sigaar is afkomstig uit deze kist die overigens werd getekend door Kiki Partagas



    Links staat Kiki Partagas , in het midden Renaud en rechts de vrouw van Kiki



    De Partagas Salomon , enkel te koop in de Casa del Habano winkels  !





    23-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AANKOPEN : Maison Baelen in Juprelle

    De Cuaba Diademas EL Habanos 2000  Millenium Reserve





    22-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:AANKOPEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEETING : Maison Baelen

    Beste bezoekers ,

    gisteren heb ik met enkele goede vrienden mijn 25ste verjaardag gevierd in Maison Baelen (Juprelle) . Op het menu stond heerlijke schuimwijn , foi gras , Ron Caney rum en natuurlijk heerlijke cubaanse puros. Van Emrah kreeg ik een Partagas Diademas (zie volgend art.) en van mijn vrienden kreeg ik enkele Partagas D N°4 's. Nogmaals hartelijk dank daarvoor !



    Enkele EL's  die Emrah in zijn pockethumidor heeft zitten , deze limitada's zijn gemaakt voor Festival del Habano 2009 , een mooie primeur voor mij blog en smaakpapillen !




    Er zijn slechts 2 torcedores in de wereld die deze sigaar van Ramon Allones mogen rollen om de kwaliteit constant te houden.



    Jammer dat deze Cohiba zijn Festival del Habano bandje verloren heeft



    De eerste keer in zijn leven dat Jan een cubaase puro aanmaakt (Montecristo Petit Edmundo) , en dan ook meteen met een Dupont met chineese lak , kan iemand zijn eerste ervaringen met sigaren nog mooier wensen?



    Links in beeld mijn weekelijkse medegenieter Sonny en rechts in beeld Olivier ,een trouwe bezoeker van mijn blog die ik gisteren voor het eerst mocht ontmoeten. Hopelijk binnenkort eens een meeting in zijn lounge.



    Een zeer mooi bandje van Partagas



    De Ramon Allons EL gemaakt enkel voor Libanon , een heerlijke sigaar !



    Samen genieten van een Partags D nr° 4


    22-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:MEETINGS 2009
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REVIEW 30 : Partagas P Nr° 2

    Partagas P Nr° 2

    gisterenavond ben ik met mijn medesigarenliefhebber in spe Sonny naar 't Puur Genot getrokken in Diest met 2 Partagas P nr° 2's die ik gekregen heb van onze tubosreporter Sam , waarvoor nogmaals dank !
    Deze sigaar hoef ik u waarschijnlijk niet meer voor te stellen want het is een zeer bekend en geliefd stockpaardje van Partagas. Ik hou echt van zijn smaak , die typische partagas smaak die je onder andere kan terugvinden in de D nr° 4 , de 8-9-8 enz. Dit is een piramide model , en dus zeker geen model dat je eventjes op een uurtje kan oproken. Sonny en ik hebben er 2 uur over gedaan aan een gemiddeld tempo.

    Het enige nadeel dat we ondervonden was de soms nogal ongelijke verbranding van het dekblad , maar voor de rest een prima sigaar , lekker van smaak , goede trekkracht en een stevige as.

    Deze komt ergens op nummer 5 in mijn top 10 , met een eindscore van 8/10
    Zeker een aanrader voor liefhebbers van sigaren met smaak en body !














    17-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Romeo Y Julieta kist

    Beste bezoekers ,

    weer een collectiestuk , een pre-castro Romeo Y Julieta Cunard Coronation Selection









    14-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : H.Upmann jar Crystales Claro 25 stuks

    Beste bezoekers ,

    vandaag is eindelijk mijn cigarjar aangekomen ! Dit is werkelijk een prachtige glazen jar van H.Upmann waar oorspronkelijk 25 Crystales Claro in zaten. De jar is aan de binnenkant mooi afgewerkt met cederhout en alle zegels zijn aanwezig.













    13-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Partagas Rama Selecta No.4 (voor 1912)

    Beste bezoekers ,

    aanschouw mijn oudste sigarenkist tot nu toe. Deze Partagas Rama Selecta No.4 heeft een cubaanse garantiezegel met enkel spaanse texten op deze zegels vind je enkel op kisten die gemaakt zijn voor 1924. De kist is niet in topconditie maar voor zijn leeftijd ziet hij nog best goed uit.













    12-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Romeo y Julieta Romeos Chicos

    Weer een mooie aanwinst , een pre-castro Romeo Y Julieta Romeos Chicos kist













    11-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Partagas Dunhill's Seleccion Suprema No.262

    Weer een mooie aanvulling aan mijn cubaanse pre-castro kisten , deze Partagas Dunhill's Seleccion Suprema No.262 













    10-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Nederlandse jar

    Deze van nederland afkomstige sigarenhumidor is een van mijn pronkstukken.
    Deze porseleinen sigaarjar is gaaf en vertoont geen enkele barst of beschadeging.





    09-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REVIEW 29 : Taboo piramide met dubbel dekblad

    Deze sigaar heb ik gerookt om mijn verjaardag , de review volgt









    08-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS
    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Punch Selection Privada

    Beste lezers ,

    Deze zeer mooie Punch Selection Privada kist is een echt juweeltje , ze is gedurende al die jaren goed bewaard gebleven. De cubaanse garantiezegel is eveneens bewaard gebleven , dit kom je zelden tegen bij kisten die een vernis laagje hebben.











    07-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Belinda 50 Victoriosos kist

    Beste bezoekers ,

    deze Belinda kist waar vroeger 50 Victoriosos in verpakt zaten heb ik onlangs op een veiling gekocht. Ze stamt uit de pre-castro periode













    06-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Partags 8-9-8 kist

    Beste bezoekers ,

    vandaag mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een Partagas 8-9-8 kist Vintage 1954. Deze kist werd gemaakt in de Batista periode met de opschriften : From the humidor of Harry A.Tint & Sons Philadelphia

    De kist verkeerd in een zeer goede staat , een prachtige kist !







    05-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : S.T Dupont aansteker

    Dag liefhebbers ,

    vandaag weer een Dupont ontvangen voor mijn collectie. Het is er zoals jullie kunnen zien een met gouden randen en chineese lak. Een zeer mooi stuk , morgen word hij gepoetst en zaterdag zal hij waarschijnlijk opgestuurd worden naar Dupont voor een onderhoud. Het enige wat jammer is bij Dupont zijn de wachttijden. Het duurt ongeveer 2 maanden eer je je aansteker weer terug hebt.




    04-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:AANSTEKERS
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REVIEW 28 : Punch Punch (Cu)

    Punch Punch

    19.40h : bij het aanmaken van de sigaar en de eerstje trekjes ontwikkeld hij zeer veel witte rook , een volle smaak en produceert een mooie witter askegel wat duid op een zeer goede verbranding.

    20.30h: de verbranding is zoals ik al zei zeer goed , maar het dekblad vertoont zo nu en dan wel kraters die je dan even dient bij te branden. De smaak is prima , de as mooi stevig maar is toch eerder metaalgrijs geworden en vertoont toch wel wat diepe groeven.

    20.55h : Deze smaakomwenteling is absoluut de top ! Deze smaak heb ik de cuban taste gedoopt omdat ik tot nu toe ze enkel nog maar kon smaken bij cubaanse longfillers van een degelijke kwaliteit. Het is een zeer intense smaak die voor sommige wat bitter kan overkomen , maar die bij langzaam roken zeer genietbaar is. Gezien de lengte is het aan te raden om minder lange trekken te nemen zodat je de temperatuur niet te snel laat oplopen en de sigaar zacht maakt.

    21.40h:  Ik ben nu al even verder dan het bandje aan het roken , en de smaak bevalt met nog steeds. Nog steeds die cuban taste , maar door de te korte lengte van de sigaar moet ik hem spijtig genoeg laten uitdoven.

    El Cigarro's eindconclusie : De Punch punch is een zeer genietbare sigaar die je wel even de tijd moet geven om tot zijn recht te komen , bij een normaal rooktempo zal je net als ik ongeveer een uur nodig hebben om de heerlijke smaken te voorschijn te halen. Buiten wat kratervorming is de verbranding zeer goed. Een kistje van dit model zie ik zeker zitten , al zal het dan meteen een cabinet worden.

    El Cigarro's eindscore : 8/10














    01-02-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS

    Foto

    Foto

    Categorieën
  • AANKOPEN (15)
  • AANSTEKERS (3)
  • ADRESSEN BE (1)
  • ADRESSEN NL (1)
  • BEDRIJFREVIEWS (1)
  • CASA DEL HAB... (10)
  • CITATEN (3)
  • COLLECTIE (44)
  • DEMO'S (8)
  • DVD/CD/CD-ROM (3)
  • ERNESTO G. (3)
  • HUMIDOR (16)
  • IN MEMORIAM (3)
  • INTERVIEWS (2)
  • KNOWHOW (19)
  • LECTUUR (7)
  • MEETINGS 2008 (2)
  • MEETINGS 2009 (4)
  • MEETINGS 2010 (5)
  • MERKEN CUBA (41)
  • NIEUWS 2008 (7)
  • NIEUWS 2009 (2)
  • NIEUWS 2010 (15)
  • REVIEWS (81)
  • TE KOOP (0)
  • UW VRAAG MIJN... (8)
  • V.I.S (30)
  • WINKELS (14)
  • YOUTUBE (18)

  • Foto

    in memoriam


    Foto

    Gilberte Vanoppen
    1954 - 2010


    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs