Inhoud blog
  • 29 november
  • 27 en 28 november
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Een week in het eerste leerjaar
    Eersteleerjaarstage
    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    13 november 2013 

    Vandaag heb ik de twee laatste lesjes van blok 2 gegeven. We zijn begonnen met een turnles, we hebben hierbij vooral loopspelletjes gedaan. De leerlingen hebben dus een dik halfuur heel goed gelopen. Door enkele leuke spelletjes werden ze ook uitgedaagd om goed te lopen zodat hun groepje zou winnen. We hadden eerst een opwarmingsspelletje, nadien zijn we begonnen met de kettingloop. We hebben ook een estafettespel gespeeld met kaarten die ze moesten halen en nadien hebben we nog de hoepelloop gespeeld. Om rustig af te sluiten hadden wij blindemannetje gespeeld. De leerling die geblinddoekt in de kring stond, moest iemand vangen en raden wie het was. De taalles na de speeltijd was een herhalingsles, na het nakijken van het werkboekje had ik enkele spelletjes voorzien om de geziene leerstof van de voorbije weken in te oefenen. Dit was een memorie en een ganzenbord. Dit was een mooie afsluiter voor blok 2 van mijn stage. Op naar blok 3, volgende week donderdag. Ik heb er alvast heel veel zin in! 

    Tot dan! 

    Juf Natalie 

    14-11-2013 om 14:05 geschreven door Juf Natalie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    12 november 2013

    Vandaag hebben de leerlingen 3 lesjes met mij gedaan. In de eerste les hebben we nog enkele oefeningen gemaakt op ons laatst geleerde woordje 'ijs'. Nadien hebben wij nog de woordjes en de letters goed herhaald. Nadien hebben wij gewerkt rond de balans, dit ging super goed.Na een kort filmpje over de rekenraaf, heb ik een korte instructie gegeven. Hierbij moesten de leerlingen vooral de stand van een balans verwoorden. Wat is het zwaarst? Hoe zie je dat? ... . Na deze inleiding zijn de leerlingen in groepjes aan de slag gegaan in mijn groepswerk. In de eerste groep maakten de leerlingen een werkblaadje waarbij ze telkens het zwaarste dier/voorwerp moesten kleuren, dit moesten ze schatten. In de tweede groep mochten de leerlingen met de balans en verschillende materialen werken, zij moesten de materialen rangschikken van licht naar zwaar. De laatste groep mocht op de computer een weegspelletje spelen. Hierbij moesten ze ook denken aan hun splitsingen. Er waren ook splitsingen die ze nog niet kenden, maar door 'hun koppen bij elkaar te steken' lukte het hun om tot een goede oplossing te komen. Telkens als zij het opruimliedje hoorden, moesten zij stil zijn, opruimen en wachten. Zo konden we telkens doorschuiven. Dit verliep prima! De les is afgesloten met een weegspel. Ik liet een voorwerp zien, één leerling mocht in de klas een voorwerp zoeken dat lichter/zwaarder was, nadien werd dit gecontroleerd door een andere leerling. Na hele goede commentaar van mijn lector was ik in de wolken. Ik was super fier op de leerlingen omdat zij het zo goed gedaan hadden. Nademiddag hadden wij dan nog een lesje rekenen, dit waren rekenverhalen. Na enkele klassikale oefeningen, zijn zij ook zelfstandig aan het werk gegaan. Ze hebben de les afgesloten met een rekentekening. 

    Tot morgen! 

    12-11-2013 om 21:30 geschreven door Juf Natalie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs