Zoeken in blog

Een interessant adres?
Blog als favoriet !
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Inhoud blog
  • Cross Wielsbeke 26 Oktober 2013
  • Deinze 19 Oktober 2013
  • Dottenijs 13-10-2013
  • Cyclocross Zele 5 Oktober 2013
  • Voorlopige Kalender Sept & Okt Crosseizoen 2013
    Welkom op de site van 1stejaarsbelofte Dylan Vanparys
    Weetjes & Wedstrijdverslagen
    Volgende Wedstrijd : 2 November @ Emelgem
    14-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de van 98 @ Roeselare
    Klik op de afbeelding om de link te volgen in Roeselare stonden 98 renners aan de start in de laatste 3 ronden proberen 2 renners weg te rijden wat hen ook lukt.
    we sprinten voor de 3de plaats.
    ik word 7de op 98 renners!

    1mei koers te gistel

    14-05-2009 om 13:43 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31ste op 127 @ snaaskerke
    de Zaterdag starte ik in snaaskerke wara maarliefst 127 renners aan de start kwamen.
    halverwege koers reed een groep uit het peleton weg en kon niet meer bijgehaald worden.
    in de laatste 4 ronden had ik enorme last van pijn in de rug en kon zo niet tenvolle meesprinten en word zo 31ste op 127.

    14-05-2009 om 13:39 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24ste @ Krombeke

    de maandag zakten we af naar krombeke waar slechts 39 renners aan de start kwamen.
    na halverwege koers reden 3 man weg uit het peleton waarbij 1 ploegmaat.
    in de laatste ronde probeer ik nog weg te rijden voor een 4de plaats maar word op een halve ronde terug gegrepen.
    in de sprint zit ik ideaal in 3de positie maar dan gaat een renner achter mij tegen de vlakte en sleurt mij bijna mee naar de grond zo zit mijn achterwiel los en kan ik niet meer meesprinten :(
    2 koersen op rij tegenslag maarja volgende week beter.

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31ste @ Geluwe
    in Geluwe stonden 89 renners aan de start.
    enkele renners proberen meteen weg te rijden maar worden telkens terug gegrepen.
    na halverwege koers kunnen een paar man de kloof slaan en blijven de halen koers weg.
    in de laatste ronde gaan nog een paar renners tegen de vlakte en word daarbij gehinderd en kon zo een goeie uitslag vergeten!
    ik word uiteindelijk 31ste op 89.
    de overwinning gaat naar daan myngheer

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edewalle : 11de Plaats
    na 2 weken rust starte ik in edewalle waar 52 renners aan de start stonden ik hou me de hele koers in buik van het peleton omdat het terug de eerste koers was en dan voel je toch dat je er terug moet inkomen.
    in de laatste ronde kan robin bruyneel nog ontsnappen en word ook de winnaar het peleton sprint voor de 2de plaats ik word uiteindelijk 11de op 52!

    volgende koers @ Geluwe

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11de in Handzame
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In handzame stonden we met 89 renners aan de start eigenlijk wel een thuiskoers voor mij :)
    alles blijft de eerste ronden samen tot dat 3 renners van jonge renners roeselare demareren.
    alles in het peleton word afgestopt door jonge renners.
    halfweg koers kan er een groepje van 4 ontsnappen.
    en op 3 ronden van het einde proberen 3 renners de sprong naar voren te maken.
    wij sprinten voor de verdere ereplaatsen en word zo nog 11de op 89!

    volgende koers @ edewalle

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Woumen : 6de
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste koers van het seizoen.
    we stonden met 77 renners aan de start alles blijft de hele wedstrijd samen en zo gaan we naar een sprint ik zit rond de 8ste positie na de bocht kan ik nog een plaats of 2 goedmaken en kom zo als 6de over de aankomst.

    volgende koers @ handzame

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgave na valpartij @ Clubkampioenschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De dag na de cross in stasegem stond het CK op het programma we stonden met een stuk of 17 nieuwelingen aan de start.
    de eerste ronden word wat op een rustig tempo gereden maar net als de koers wat open breekt gaat een renner voor mij tegen de grond ik kan hem maar half ontwijken en zo zat ik meteen 1min achter op het peleton.
    ik probeerde nog een volle ronde om bij het peleton te raken maar kwam bijna niet dichter en heb dan maar uit koers gestapt.

    volgende koers @ woumen

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de In sluitingsprijs Stasegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    de laatste cross van het seizoen en ook laatste cross bij Lrc.
    er waren 25 starters en meteen van in de eerste ronde konden we met een groepje van 4 wegrijden.
    in de laatste ronde zet ik me in 3de positie en reken dan al wat op de sprint maar dan wisselt bart van fiets met natuurlijk hardere banden en kon de overwinning dan wel vergeten.
    in de sprint haal ik er nog alles uit maar de overwinning gaat naar bart dekeukelaere.

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de In Destelbergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We stonden met een 26-tal renners aan de start ik kon meteen op kop starten en reed gewoon mijn eigen tempo rond de 2de ronde komt uwe over mij en slaat een kleine kloof in de laatste 2 ronden kom ik nog bij hem aansluiten en probeer bij het ingaan van de laatste ronde nog weg te rijden maar lukt heelaas niet.
    ik finish 2de op een 4 tal seconden van uwe vandecauter

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikkebus : 2de Plaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Dikkebus stonden maar 21 renners aan de start ik kon meteen op kop starten maar voelde derict dat het niets ging worden de benen voelden loodzwaar aan en reed zo maar mijn eigen tempo.
    overwinning was voor Bart Dekeukelaere

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pittem : 3de Plaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    in Pittem stonden we met een 27-tal renners aan de start ik finishte als 3de nadat ik in de opwarming ten val ben gekomen en had wat last van de knie in de wedstrijd zelf ook nog 2 keer te val gekomen.
    de overwinning ging naar bart dekeukelaere

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruishoutem - Lozer : 2de Plaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    zaterdag starte ik in Kroushoutem-Lozer stonden met een 30-tal renners aan de start ik finishte 2de op een 12 tal seconden van de winnaar uwe Vandecauter

    14-05-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wk De Pinte : 4de plaats..
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag de pinte:

    vandaag wk te de pinte op een vrij mooi en technische omloop met 1 vrij zwaar stuk.

    ik kan meteen als 2de starten en zat toen voorlopig eerste voor het WK de eerste ronde kan ik meegaan met Uwe en Bart (1 en 2 van de crosscup in de grote bond) en kan zo een kleine kloof gaan uitbouwen op thybo.

    in het ingaan van de tweede ronde komt thybo bij mij en geeft mij een ferme duw om mij te kunnen voorbij gaan (net als op het BK)
    halvewege de 2de ronde probeer ik hem voorbij te gaan om ,naar de technische strook te gaan maar duwt me daar bijna de hekkens in waar er wel degelijk een afgevaardigde stond maar die zij nadien dat hij niets gezien had

    in de derde ronde probeer ik nog 1 keer om hem voorbij te gaan maar opnieuw duwde hij me zo kan hij het belijkbaar maar halen zeker!!
     
    zo zakt de moed van mij en zak ik af naar een 4de positie

    na de cross wil ik klacht gaan indien maar de afgevaardigden zeiden dat ze niets gezien hadden?Onbegrijpelijk.

    volgende week cross te Kruishoutem

    25-02-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst Ichtegem #14
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag cross ichtegem:

    in vergelijking van vorig jaar lag het parcour er gans anders bij vorig jaar 3/4 van het parcour lopen nu een keiharde omloop.

    ik draai als eerste het veld in en plaats meteen een versnelling en ben zo al een paar meters los maar laat hen er toch weer bij komen.
    ik wacht de eerste ronde wat af en bij het ingaan van de tweede ronde plaats ik nog een versnelling nu ga ik de ganse ronde vol door om mijn voorsprong te vergroten op thybo!

    in de 2de ronde bedraagt de voorsprong al bijna 10 seconden ik blijf de ganse cross mijn eigen tempo rijden.

    in de laatse ronde hoorde ik dat thybo een plaate band had en afzakte naar rond de 10 plaats zo komt jaimy die een sterke wedstrijd reed en naar de 2de plaats opschoof.

    ik win met een 22-tal seconden voorsprong op jaimy depoorter!

    volgende week WK te de pinte!

    25-02-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overwinning Wijtschate! #13
    Klik op de afbeelding om de link te volgen verslag cross wijtschate:

    het parcour te wijtschate is een vrij technische omloop die er nog eens door het hevige vriesweer van de voorbije week vrij hard bij lag.

    we gingen van start om 13u40 ik kan meteen op kop starten maar kreeg al derict 2 renners mee in men wiel waaronder thybo notredame en jordy boute.

    het klimstuk naar het bos plaats ik een kleine versnelling en krijg zo een paar meters voorsprong en rij zo de hele ronde aan een goed tempo door om te voorsprong te vergroten.

    in de 2de ronde had ik al een seconde of 5 voorsprong maar moest proberen om toch nog aan een goed tempo door te rijden want op zo'n hard parcour is 5 seconden meteen weggewerkt.

    in de laatste 3 ronden kan ik de voorsprong nog uitvergroten tot een seconde of 10, thybo notredame werd 2de.

    volgende cross @ ichtegem

    25-02-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst Te Woesten! #12
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    verslag cross woesten:

    na zaterdag gereden te hebben in wielsbeke zakten we de dinsdag af naar woesten.
    omdat het de hele week al keihard gevroren had lag het parcour er keihard bij en vrij moeilijk om op te rijden door de vele putten!

    we gingen om 13u40 van start ik was de eerste meters wat slecht weg maar kon toch nog als eerste het veld indraaien.
    de eerste ronde hangt thybo in mijn wiel maar gaat dan naar de grond toe het parcour lag er vrij gevaarlijk bij en wie risico's nam ging zeker tegen de grond!

    de tweede ronde komt pieter bij mij aansluiten hij probeert een kleine versnelling te plaatsen maar maakt een fout en gaat ook naar de grond toe!
    ik rij de ganse cross aan een goed tempo door en de stukken bergop probeer ik op kracht te rijden om mijn voorsprong elke keer wat uit te bouwen!

    ik win de cross met een 10-tal seconden voorsprong op thybo, pieter word derde!

    volgende zaterdag cross te wijtschate.

    27-01-2009 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overwinning Wielsbeke! #11
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De week na het BK zakten we af naar Wielsbeke op een vrij mooi en technisch plein!
    door het harde vriesweer lag het plein erbij alsof het een wegwedstrijd was.

    ik was slecht mee in de start en kom zo maar als 5de in het veld gedraaid!
    en maakte zo halverwege de ronde al 2 plaatsen goed.

    aan de eerste berg kwam Jordy Boute ten val die waarschijnlijk iets teveel risico's nam en Thybo vliegt er vanboven op!
    ik kom zo aan de leiding maar Thybo zit derict in mijn wiel!

    ik plaats een demarage en thybo moet derict mijn wiel laten!
    en rij zo de ganse cross en hard tempo en kan mijn voorsprong alsmaar vergroten!

    en rij de laatste ronde uit zonder risico's te nemen!
    en kom zo over de streep met een 20-tal seconden voorsprong!

    nu dinsdag cross te Woesten!

    29-12-2008 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch Kampioen Te Avelgem #10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag belgisch kampioenschap te avelgem op een vrij technisch plein met maar 1 vrij zwaar stuk in.
    die woensdag op training al bijna niet meer te berijden was!

    we gaan van start om 13u40 en kan meteen op kop vertrekken en blijf zo de hele ronde en verschroeiend tempo rijden aan het zware stuk kan ik erdoor rijden thybo probeert mij te volgen maar moet afstappen en trek zo onmiddelijk door en krijg zo al een grote kloof!

    deze ronde blijf ik een vrij hoog tempo rijden om mijn kloof te vergroten!
    maar net aan het technisch stuk glijd mijn voorwiel weg en ga ik onderuit!
    weg was de trui dacht ik dan maar kan net voor thybo terug op mijn fiets springen. we blijven zo de ganse ronde samen aan het voetbalveld probeer ik hem voorbij te gaan en hij geeft mij een duw zodat ik bijna onderuit ging dit gebeurde zo drie keer in de wedstrijd! maar gelukkig werd achteraf wel alles bijgelegd!

    we gingen de laatste ronde in aan de bergjes ga ik binnendoor thybo maakt een kleine fout en krijg zo een kloof ik plaats direct een demarage en rijd de ganse ronde verschrijklijk hard door!

    en kom zo over de aankomst met een 7 tal seconden voorsprong op pieter de meyer thybo wordt uiteindelijk nog derde!
    4de werd jaimy depoorter die eigenlijk wat meer verdiende!

    volgende zaterdag cross te Wielsbeke!

    29-12-2008 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tiegem : 2de Plaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de week voor het belgisch kampioenschap waren we te gast in tiegem en vrij mooie omloop die er keihard bijlag door het enorme vriesweer.

    ik starte meteen op kop en plaats zo direct een kleine versnelling dat een klein gaatje oplevert maar laat hen uiteindelijk terugkomen omdat het nog veel te vroeg was om er alleen van door te gaan.

    de ganse cross rijden we een tamelijk rap tempo maar jaimy komt de voorlaatse ronde nog bij ik en thybo aansluiten.
    ik plaats nog een kleine versnelling en thybo moet ons wiel lossen ik en jaimy rijden de rest van de cross alleen op kop!

    in de laatse ronde plaatst jaimy een kleine versnelling ik ga niet echt voluit meer en denk op mijn klassement daar vormde jaimy geen bedreiging en ik kon zo weer een punt uitlopen op thybo!

    de overwinning ging naar jaimy depoorter die een beresterke wedstrijd reed!
    ikzelf werd 2de thybo notredame 3de.

    volgende week belgisch kampioenschap @ avelgem!

    29-12-2008 om 00:00 geschreven door Vanparys Dylan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    ComeBack 2012! Iedereen Bedankt Voor de steun! Ik zal er Terug staan ;)
    Archief per maand
  • 10-2013
  • 08-2013
  • 03-2013
  • 09-2012
  • 04-2012
  • 05-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Over mijzelf
    Ik ben Dylan Vanparys
    Ik ben een man en woon in Kortemark (Belgie) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 10/02/1994 en ben nu dus 30 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Koers, Cyclocross.

    Zoeken in blog



    Categorieën

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs