Inhoud blog
  • dieptepunt
  • eerste loopdag!
  • bewegingsplan
  • De eerste dag
  • Hoi
    Zoeken in blog

    Foto
    Mijn weg, mijn uitdaging
    Mijn uitdaging? afvallen door hardlopen!
    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste dag
    Vandaag ga ik niet lopen want ik heb nog geen loopschoenen... en zwemmen gaat ook niet want het zwembad is helaas al dicht.
    Vandaag was een doodgewone luierdag (zoals elke zondag) want veel valt er vandaag niet te doen.

    Mijn ontbijt : frikandelletjes met krieken en 4 boterhammetjes
    tussendoortje : handjevol gedroogde vruchtjes die ik gisteren heb meegenomen van't stad
    middag :  anderhalve croque monsieur + curry ketchup en nog een stukje gedroogde appel
    4- uurtje : appeltje
    avond: "pekesstoemp" met kippeworstjes
    drank : water tot nu toe 1l
    Beweging vandaag : half uurtje wandelen in het park

    Gisteren hadden we kriekjes gegeten dus heb ik vandaag de rest op gegeten. En het handjevol gedroogde vruchtjes was ook lekker al zijn de cranbrerries erg zuur, kan ik nog wel eens gebruiken in een smoothie ofzo. s'middags had een croque monsieur'ke op en ik had nog honger en had nog een halve gekrege van mijn vader , hierna had ik nog honger een gedroogd appeltje nog maar en mijn maag was weer gevuld! Ook hadden we geen ham meer in huis dus heb ik filet de saxe gebruikt, is magerder en geeft ook eens een ander smaakje! (ps : gerookte zalm i.p.v. hesp is ook heerlijk!) Een tijdje hierna begon ik me te ergere dat er niets op TV was (rond 2 h), en ook dat mijn vader al in de zetel was aan het slapen. i.p.v. mijn gewoonlijke strategie (naar de kast gaan en eten) ben ik eventjes gaan wandelen... maar halverwege begon het lichtjes te regenen en ben ik weer terug gekeerd.
    Dit is voor mezelf echt een overwinning :D ik ben echt apetrots op mezelf! en ook had ik door het wandelen geen last meer van koude voeten ! (waar bewegen allemaal niet goed voor is!)
    als 4 uurtje heb ik een appeltje gegeten! was best al iets ouder dus zo goe smaakte hem niet eerlijk gezegd
    en als avond eten wat "pekesstoemp" met thijm in en daarbij een kippeworstje, gebakken in (wat anders?) olijfolie.
    ons vader had er wel wat te veel thijm in gedaan en er had wat meer vlees mogen zijn maarjah :D het was wel lekker ;)
    tot nu toe heb ik buiten mijn 5 maaltijden per dag (tussendoortjes bijgerekend ) nog niets nders gegeten! hoera voor mij!
    een goede aanrader voor diegenen dat zoals mij ook wat gewicht willen verliezen (of veel) en dit niet meer terug willen
    is het boek "een leven lang slank van Sonja Kimpen"echt een aanrader! er staan ontsettend veel goed tips in en buiten wat velen denken is het geen dieet maar je probeert gewoon je levensstijl te veranderen! Dit gaat natuurlijk niet in een vingerknip maar alles word  daarin mooi uitgelegd! Voor diegenen dat het boek al hebben gelezen kunnen welk enkle tips van haar in mijn blog terug vinden!

    Groetjes!

    30-11-2008 om 18:07 geschreven door Duvie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoi
    Waar te beginnen?...
    2 jaar geleden heb ik nog eens geprobeerd om te lopen. Hierbij (weet ik nu) dat ik te veel vroeg van mijn lichaam.
    Dit resulteerde dat ik in het school op de banken in het slaap viel en dat ik al in mijn bed lag voor het avondnieuws was begonnen.
    Ik maakte toen wel vorderingen. Ik kon na 2-3 maand al 45 minuten uitlopen, en dan voelode ik me geweldig. Dit was nogwel altijd op hetzelfde slakkengangetje maar dit deerde mij niet. Al hielp het niet veel om af te vallen...
    Nu weet ik wat ik fout deed. Ik ging elke dag lopen op mijn hardste tempo, als je echt wilt afslanken moet je juist lopen zodat je hart iets snellen begint te slaan en dat je nog zou kunnen praten.
    Nu ben ik eergisteren tot de conclusie gekomen dat ik dringend wat mer zou moeten gaan bewegen. Nu wa ik al begonnen met af en to eens te gaan zwemmen, maar ik heb er een weekje uitgelegen door een flinke keelontsteking.
    Nu ga ik morgenavond na het eten naar de Decathlon om fatsoenlijke loopschoenen te halen (wat ik vroeger niet deed en dat ik daardoor last kreeg van pijn in de kniën) en nog wat andere hebbedingetjes, en daarna te gaan zwemmen van 20 tot 21 uur.
    Ook zal ik op deze blog opschrijven wat ik allemaal gegeten heb die dag en hoe ik me daar bij voelde.
    Groetjes Duvie

    30-11-2008 om 15:13 geschreven door Duvie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Over mijzelf
    Ik ben Duvie
    Ik ben een vrouw en woon in Boom (België (tot nu toe nog!)) en mijn beroep is laborante :D.
    Ik ben geboren op 27/12/1989 en ben nu dus 34 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: gitaar, lezen, schrijven, tekenen.
    Enkele jaren geleden woog ik 90 kg en nu nog maar 75!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs