Inhoud blog
  • mijn meest uitgevoerde taak.
  • Vijfde dag werkplekleren.
  • Vierde dag werkplekleren.
  • fotomateriaal
  • Derde dag werkplekleren.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Werkplekleren
    Dorine Van Caelenberg
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag werkplekleren.
    Mijn eerste dag bij Scheerlinck Bvba is zeer vlot voorlopen. Om 8.30 ben ik aangekomen in het bedrijf. Mijn mentor, Nadine en de andere werknemers hebben  mij goed ontvangen.

     Ik kon meteen aan de slag gaan met mijn eerste taak namelijk de kasticketten per dag optellen, nummeren en ze daarna in vullen in het dagontvangstenboek. Zowel voor cash als voor Bankcontact. Dit gebeurt iedere ochtend. 

    Mijn tweede taak was de uitgaande leveringsbonnen alfabetisch klasseren per klant. Dit moest ik verschillende keren per dag doen. Na de eerste keer mocht ik de leveringsbonnen controleren met het boekhoudprogramma Bob software 50. Wanneer er een leveringsbon mistte moest ik deze afdrukken en ook klasseren per klant. Hier kroop veel tijd in het is dus belangrijk dat dit meermaals per dag gedaan word want anders stapelt dit werk zich op. Iedere klant krijgt zijn eigen mapje in het klassement. Hierdoor werd het mij al snel duidelijk hoeveel klanten Scheerlinck Bvba over de vloer krijgt. Het valt ook op dat vele klanten meermaals op dezelfde dag komen, dit zorgt voor veel sorteer werk. Op het einde van de maand worden van de leverinsbonnen facturen van gemaakt. 

    Na mijn middagpauze van een halfuur kon ik aan de slag met de volgende opdracht namelijk het manueel register bij houden van betalingen van aankoopfacturen. Hierop werd de leverancier, datum van de levering, het bedrag, en de datum waarop de betaling verricht werd genoteerd. 

    Vervolgens moest ik de aankoopfacturen eens vans dichterbij gaan bekijken. Mijn taak bevatte de leveringsbon bij de factuur toevoegen, nagaan of de geleverde hoeveelheid overeenkomt met de gefactureerde hoeveelheid, en ten slotte de prijzen controleren. Dit laatste gebeurde met uitgebreide prijslijsten in excel die geklasseerd werden per leverancier. 

    De rest van de dag werd opgevuld door eenvoudige taken zoals facturen in enveloppen stoppen en het uitrekenen van de gepresteerde werkuren van het personeel. Om de dag af te sluiten mocht ik nog een laatste keer de leveringsbonnen controleren en klasseren.


    Dorine Van Caelenberg 



     

     

    22-10-2012 om 19:05 geschreven door Dorine  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 22/10-28/10 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs