Ik ben emily, en gebruik soms ook wel de schuilnaam djemi.
Ik ben een vrouw en woon in ergens op de wereld (waar woon jij , daar woon ik) en mijn beroep is bankzitter(op schoolke).
Ik ben geboren op 03/01/1995 en ben nu dus 30 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: volleybalzingen,voetbal,flirten en met jongens uitgaan, dansen.
ik ben een meisje, khou van dieren en van jongens: lol
De meeste maatjuuuhs van mij zitten in het zesde en ook van
er komt wel eens de vraag hoe vraag je het aan of hoe vraag je eens meisje mee uit?
dit zijn de tips! rood: betekend dat je veel meer kans heb voor een lief of dat ze ook op jou valt met deze karakters of dingen!
1: je ken haar van school/sport/vrienden
2: je/zij praat derect met je als je online op msn komt/ of als je haar/hem ziet
3: ze/jij gebruik veel jou/haar naam tegen je/haar vrienden voor te stoefen
4: praten is heel belangrijk voor jou/zij ze/jij kan als je met elkaar praat of msn geen minuut stil zijn praten,praten en praten
5: hoe vraag je het aan: op msn een goeie mogelijkheid maar gebruik wel mooie woorden/bij je sport: probeer haar als partner gebruiken en vraag het dan aan/op school: als ze eens apart loopt of dat je beste vriend alleen er ook bij is vraag je het aan.
6 vraag dat aan het meisje van je dromen zelf!
je mag wel verlegen zijn, maar niet te beschaamd hé
en 1ding niet doen nie denken als ze je gaat afwijzen , wordt de eerste stap nooit gezegt!! ga nu en maak je vlam verblind door je mooie woorden!
ey, bedankt voor al de stemmen en zoals ik zie word ik hier graag gezien omdat ik niet tof ben , saai of knap maar omdat er al veel stemmers mijn graag als hun vriendinnetje wil hebben.Maar ik denk meer dat mijn vrienden erachter zitten alvast merci! Maar als ik weet wie op die pol dat andwoord heeft aangeduid , heeft mss wel kans dat ik wel voor jou kiest! Maar als één van mene maatjuuuhs zijn zeg het maar kga je niet uitlachen we! doeixxx
ey iedereen , ja tis bijna zover de studenten hebben proefwerken ik heb geluk wij hebben al gedaan, want anders wanneer moesten wij anders naar Durbuy vertrekken é . Maar goed ik laat jullie nu allemaal studeren en luisteren naar een gedichtje:
de examens:
Hallo , meester pfff hallo, mevrouw klein kind laat me met rust! dag broer ga ergens anders spelen ik probeer me te concentreren! elke dag weer de laaste twee weken van het jaar praten de leerlingen l,eerkrachten en ouders door elkaar er is geen bezien meer aan ik zou echt niet voor de klas willen staan! grapskkuuuuuuuuuuuh! lol
mededeling: ik heb een paar maanden geleden in de klas over het mega thema geleerd, dit is een kort voor smaakje, je moet er niet aanhouden maar tis een veilige oplossing
hallo, omdat ik nog maar een kind ben geef ik een paar tips dak geleerd heb, de mensen die daar niet aanhouden, das niet erg hé, iedereen kiest over eigen leven!
Onze lessen MEGA zijn opnieuw van start gegaan! MEGA staat voor: Mijn Eigen Goed Antwoord. Leerlingen van het zesde leerjaar worden ondersteund in hun zoektocht naar een eigen goed antwoord op de ingewikkelde maatschappelijke uitdagingen (zoals drugs, alcohol, groepsdruk, internet, ) waarvoor zij staan.
Experimenteergedrag, roken, alcohol- en druggebruik komen steeds meer op jongere leeftijd voor en nemen spectaculair toe in de aanvangsjaren van het secundair onderwijs.
Denk dan aan: ÞWie? (wie ben je?) ÞWat? (wat zie je?) ÞWaar? (gemeente, straat, herkenningspunt)
Internet- en surftips !!
Tip!Spreek met je ouders, zeker als er zich iets voordoet waar je je niet goed bij voelt.
DRUGS=zijn genotsmiddelen die invloed uitoefenen op onze geest of op ons lichaam.
LEGAAL
ILLEGAAL
alcohol
cocaïne
tabak
speed
snuifmiddelen (stiften)
medicatie
ecodrugs: energiedrankjes
gokken
Genotsmiddelen hebben meestal een verslavende werking. OPLETTEN = boodschap!
MEGA-LES 3: druk
In de 3de les van mega gingen leerlingen om met druk. Eén van de meeste gekende = groepsdruk: een heel sluwe en niet te onderschatten druk (waar leerlingen vaak in school en daarbuiten mee te maken krijgen.)
Omgaan met druk is niet eenvoudig.
Druk = de aanwezigheid van een belemmerend of sturend werkende kracht => belasting, drang. Je wordt belast met een gevoel waar je je niet goed bij voelt.
Er zijn drie soorten vormen van druk:
1.gewone druk (zachte druk) = je wilt niet meedoen aan een bepaalde activiteit en de anderen hebben er totaal geen probleem mee.
2.harde druk = je vrienden moeten niet meer van je weten, omdat je geen deel wilt uitmaken van hun activiteit.
3.uitdagende druk = je wordt bedreigd als je niet deelneemt aan de activiteit. ( geen goede vrienden!)
MEGA-LES 4: complimentjespuzzel
Wat kan jij goed? Weet je het niet? Wel, geef mij maar een puzzelstukje, dan zal ik je laten weten wat jij goed kan!Iedereen krijgt graag complimentjes, zodat je weet dat je best veel kan!
MEGA-LES 5: antwoordstijlen
Hoe antwoord je het beste in bepaalde situaties? Een pasklaar antwoord bestaat niet, maar we kunnen wel proberen zo goed mogelijk een antwoord te geven.
Enkele tips:
probeer je gevoelens (verdriet, kwaad, ) onder controle te krijgen (= beheersen). vb. als je kwaad bent, niet onmiddellijk schoppen.
Denk aan iets anders, als er iemand jouw wil kwetsen met woorden. (oor in, oor uit)
Maak je uit de voeten (ga weg) en probeer er niets op te zeggen.
Niet gemakkelijk, maar het proberen waard!!
MEGA- LES 6: stress
Heb jij ook zon gestresseerd leven? Ben je altijd zenuwachtig bij het maken van een toets? Hieronder heb je een stressmeter. Hoeveel stress heb jij. Vul in en kom het te weten!
Les 7: meningsverschillen, woordenwisselingen
Heeft iedereen eenzelfde mening? Neen, hoor. En dit kan soms leiden tot een echte discussie. En die discussie monden meestal uit in RUZIES. Iets waar we elke dag mee te maken hebben. Leerlingen van het zesde leerjaar leerden met meningsverschillen om te gaan en je zal zien het werkt! Praten = de boodschap
Les 8: weerstaan aan bende- en groepsgeweld
Zet jullie televisie eens aan. Elke dag zien we voorbeelden van groepsgeweld: vandalisme, oorlog, hooligans, Ook jongeren komen met hen in contact. Hoe ontstaat zon groep, wat brengt hen tezamen? Eén element: verveling. De groepen komen zomaar samen en weten niet wat gedaan. Om hun tijd te vullen doen ze dingen voor de kick, maar brengen anderen in gevaar of beschadigen dingen. DUS: ga buiten spelen en geniet van de mooie dingen!
Les 9: omgaan met risicosituaties
Jongeren ontwikkelen door het verleggen van grenzen. Het verlaten van het veilige, bekende pad brengt nieuwe perspectieven aan. Maar het verleggen betekent ook het opgeven van een stuk relatieve veiligheid en het kiezen voor het onzekere. Wie nooit de veilige hulpwieltjes heeft losgeschroefd, heeft nooit zelfstandig leren fietsen. Maar Wie de hulpwieltjes van het fietsje schroefde,viel en deed zich pijn. Risicos nemen is dus van cruciaal belang voor de ontwikkeling van jongeren. Hoe ga ik om met risicos?
Risicos onderkennen
Risicos inschatten
Risicos plannen
Risicos beheersen
Les 10: recapitulatie en alternatieven
In deze les gingen we op zoek naar alternatieven voor drugs, alcohol, roken, Je zou versteld staan hoe gezond het leven wel kan zijn.Voorbeeld:
Roken Alternatief: fruit eten, kauwgom,
Alcohol Alternatief: frisdrank, water,
De leerlingen hebben de MEGA lessen met succes beëindigd en kregen daarvoor hun attest! Bedankt voor e lezen en tot de volgende keer!
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.