Beste ouders,
Onze school heeft ervoor gekozen taalinitiatie Frans aan te bieden aan de klas van uw kind ( 3de kleuter, 1ste graad en 2de graad) Het hele jaar door zal uw kind veelal- onbewust- kennismaken met de Franse taal.
We bouwen alles op rond zeven verhalen met de bijhorende liedjes. Zowel de liedjes als de verhalen zijn specifiek voor de doelgroep geschreven.
Met deze initiatie willen we met de kinderen vier doelen bereiken:
1 Uw kind vindt Frans horen, zingen en nazeggen leuk.
2 Uw kind ervaart dat het dat echt kan. Het heeft zelfvertrouwen.
3 Uw kind gaat op zoek naar de betekenis van de Franse woorden en zinnen.
Het leidt die betekenis af uit het bespreken van de platen, de verhalen en het
liedje.
4 Uw kind wil graag correct Frans horen en vindt het niet erg dat we het vragen correct te zingen en dat we het spontaan nazegt op een correcte wijze te doen.
Door samen, spelenderwijs en vooral muzisch aan deze doelen te werken geven we uw kind onbewust eenvoudige woordenschat en omgangsvormen mee.
Wat we echt niet willen is Franse les geven. Dat betekent dat we geenszins woordenschat drillen en spraakkundige regeltjes aanbrengen. Initiatie gebeurt speels en onbewust. Daarom ook zijn er geen toetsen, geen evaluatie en geen rapporttering.
We geloven dat kinderen die deze doelen bereiken, vaardiger worden in het aanleren van om het even welke taal op latere leeftijd.
We wensen u en uw kind veel plezier met Flonflon, Camille, Fiston, maman, papa, Filou en Roron. ( methode Oh là là! )
Deze methode werd aangekocht met de opbrengst van het carnavalbal.
|