Clip Art Image

meine ersten Arbeitsblatter
Elke dinsdag voor
L 6 : Duitse les.
Inhoud blog
  • Nieuw schooljaar, nieuwe blog!
  • Workshop hefbomen MOT
  • Extra oefenmateriaal.
  • De masterchefs van K2 - L5
  • Voedingsparcours: het gedicht / uitstap naar de markt
  • Happy School Day
  • James Cameron en de onderzeeër.
  • Duikboot of ...
  • Morgen weer naar school!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    desurfklas

    Welkom op de klasblog van L5 van de basisschool "De Zonnewijzer".
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons brandweer diploma


    We hebben met de gewerkt rond de brandweer.
    Het was heel leuk !
    we hebben 1 liedje en 1 gedicht geleerd,
    wij hebben ook spelletjes gespeeld.
    We moesten Jefke helpen want zijn schoorsteen
    was in brand,en hij kon dan geen cadeau krijgen
    maar het is goed afgelopen omdat we hem geholpen hebben.

                              Chloé en   
                              Noémie


    12-12-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brandkleuter!


    We hebben samen met k2 rond de brandweer gewerkt.Met de kleuters werken is niet zo simpel hoor!We hadden veel geduld nodig.We moesten de kleuters een gedicht en een liedje over de brandweer leren.Sommige kleuters wilden niet meedoen. Dat was lastig !Maar we hebben ze doen spreken en actief  mee doen.We hebben ook een dagje geturnd,op een liedje van Samson en Gert nl.wij werken bij de brandweer. We hebben daarop gesprongen op allerlei manieren.We hebben ook een spel gespeeld over de brandweer. In het kort:het was tof!!!

    groetjes:Margaux,Emilie,Ayoub

    12-12-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brandweer met k2 en L5
    Sinds vorige week hebben we met de kleuters van k2 samengewerkt rond de brandweer. We hebben samen een versje aangeleerd aan de kleuters en een liedje. We hebben over Jefke gesproken omdat zijn schoorsteen in brand stond, dus kon Sinterklaas niet langskomen. We hebben een oplossing naar Jefke gestuurd in een e-mail. We hebben de kleuters over de brandweer geleerd. En we hebben een spelletje gespeeld. Na 2 weken hebben we een evenloppe gekregen van Jefke met daarin een cassetje, daar stond op dat Jefke het heel fijn vond dat we een oplossing hadden, en daarbij heeft hij een liedje gezongen.


    groetjes,

    Anne, Oceane en Jona.

    12-12-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kleuters en de brandweer

    We hebben ongeveer 2 weken met de kleuters gewerkt . Ons thema  ging over de brandweer .
    We hebben aan de kleuters een gedichtje en een liedje geleerd.We hebben ook spelletjes gespeeld. 
    Het begon zo, Jefke zijn schoorsteen was in brand.We moesten een e-mail beantwoorden.Iedereen heeft een diploma gekregen.
    Gisteren11/12/08 was het de laatste keer dat we met de kleuters over de brandweer geleerd hebben.
    Maar we gaan terug met de kleuters werken maar met andere groepjes .We hebben met deze  groepjes gewerkt :


    Yelena,Saskia,Jona : Danila ,Tijs,Emie
    Jordan,Soumaya,Chloè:Joan,Alicia,Ibrahim

    12-12-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    05-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer foto's op deze link!
    Hier kan je klikken voor meer foto's.

    http://picasaweb.google.be/dezonnewijzerL5/Kleuters#

    05-12-2008 om 08:33 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleuters vragen L5 om hulp.
    Groot was de verrassing toen plots 18 kleuters van K2 samen met juf Gerda en juf An onze klas binnenwandelden.
    Zij hadden een probleem en vroegen onze hulp.
    Jefke, een denkbeeldige leerling, wacht vol ongeduld op Sinterklaas. Maar de schoorsteen van het huis staat in brand en dus kan Sinterklaas niet binnen! Dus kan hij ook geen pakje voor Jefke brengen. En dat kan natuurlijk niet want Jefke is braaf geweest. Hoe moeten we hem helpen?
    De brandweer bellen, natuurlijk.
    En zo kwam het dat we plots een brandweergedicht aan de kleuters leerden!
    Wat hadden we veel geduld nodig gehad! 
    Maar het was wel super leuk!
















    05-12-2008 om 08:08 geschreven door klas5


    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.December brengt een vurig thema.
    Vorige week zijn we gestart met een nieuw thema, een warm en vurig thema.
    Het zal er inderdaad warm aan toe gaan, wanneer we over vulkanen, aardbevingen en vurige mensen gaan leren.
    Misschien gebeurt er ook wel iets onverwachts?!?
    Wie weet?

    Juf Ingrid 

    01-12-2008 om 10:37 geschreven door klas5


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griezelige, grappige of kunstzinnige bomen met houtskool.
    Gelukkig hadden we vrijdag ook een tekenles. En wat voor één. Met houtskool een boom tekenen. Heel speciaal.









    24-11-2008 om 11:49 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leesopdrachten knippen voor L1.

    Op een dag stapte juf Liesbeth onze klas binnen met een doos en een vraag. Of we zo lief willen zijn om de opdrachtenkaarten voor haar klas (voor Veilig leren lezen) te knippen. Natuurlijk helpen we graag.
    En, pfff, het was nogal een stapel. Maar er werd ijverig geknipt en gesorteerd. En het was met plezier gedaan.













    Nog een stapel te gaan!

    24-11-2008 om 11:46 geschreven door klas5


    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een laatste spreekbeurt: de tijger.

    Jordan werd net voor de vakantie ziek. Dus werd de spreekbeurt na de vakantie gepland.
    Vanmorgen was het dan zover: 3 stoere gasten met een heel klein hartje stonden voor de klas en vertelden (weliswaar in 'Speedy-Gonzales-tempo) over de tijger. Ze hadden veel materiaal mee (kijk maar op de foto's).
    Dat dit hier maar snel gedaan is, dachten ze alle drie.
    Maar al bij al is het nog flink verlopen.







    06-11-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magische machten.
    We zijn bezig met magische machten in de klas.We moeten magische voorwerp meebrengen.
    En we moeten een verhaal schrijven over ons voorwerp.
    Maar we werken met een andere leerling.Die kan ons tips geven .
     We moeten veel fantasie gebruiken.

      Yelena. 

    04-11-2008 om 09:58 geschreven door klas5


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten : Bedreigde dieren.

    Pelapita alemane!
    (dit is tovertaal voor 'dag iedereen')

    Niet triest zijn, ik weet het, de vakantie is bijna voorbij !    
    Maandag vliegen we er weer in ! Ons thema is immers: Magische Machten!
    Alhoewel, 'vliegen' ? Ik denk dat mijn woordkeuze hier niet zo best is. Want woorden als 'vliegen', 'heksen' en 'magie' zouden wel eens rare toestanden kunnen veroorzaken ! Wees op jullie hoede! Het gebeurt niet elk jaar, maar soms lukt het mij om één of andere leerling weg te toveren naar een vreemde bestemming. Benieuwd of het mij dit jaar ook zal lukken. Ik heb alvast flink geoefend. Maar ik haal heel wat toverspreuken door elkaar en dat is wel wat lastig.
        Zo kon ik gisteren nog op het nippertje vermijden dat mijn auto in een pompoen 
                                                              veranderde. Stel je voor dat ik daarmee naar school moest komen!

    Iets anders nu. De foto's van jullie spreekbeurten. Je merkt meteen dat er ernstige leerlingen in de klas zitten.
    Dit hebben jullie flink gedaan!

    Tot maandag,

    Juf Ingrid













    01-11-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We duiken in een magisch thema.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Volgende maand beginnen we met een nieuw thema.
    Dan maken we kennis met de magische wereld van heksen, tovenaars, druïden, ... .
    Ons hoofddoel is een magisch verhaal schrijven waarin enkele magische voorwerpen een hoofdrol zullen spelen. 
    Onze toontafel is er alvast klaar voor. Allerlei boeken over dit onderwerp wachten vol ongeduld op leesgierige kinderen.
    Heksen houden iedereen in het oog. Je weet maar nooit!!!
    Juf Ingrid

      




    26-10-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezond ontbijt : smullen maar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag 22 oktober 2008 : dag van het gezond ontbijt.
    Dank U wel aan alle sponsors en aan de juffen van het gezond-ontbijt-team! Het was super lekker en erg gezond.
    We hebben ervan genoten!


















    Sorry dat de foto's niet zo scherp zijn deze keer, maar er was dan ook veel volk die overal langs wilde.

    23-10-2008 om 14:05 geschreven door klas5


    21-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh, wat houden we toch van een nette speelplaats.
    21 oktober, dinsdagnamiddag, opklaringen en geen regen meer.
    Tijd om weer eens de handen uit de mouwen te steken. Na een nachtje regen en de eerste echte herfstwinden, werd onze speelplaats overspoeld met allerlei blaadjes en takjes. Aan ons om hier wat orde in te scheppen. Joepie! Ten aanval!


    Ayoub en de appel.


    Maar wat is er toch met die emmers aan de hand? Ah nee, help, die plakken vast. HELP!



    Wacht, de juf komt zich eens moeien. En ja, het lukt!



    Amai, die kastanjeboom verliest toch veel blaadjes!

    Even een strategie uitdenken: verdeel en heers! (dachten we daar even aan de Romeinen?)
    Verdeel de speelplaats in sectoren, plaats een veger in elke sector en aan het werk!
    Héla, Jordan, in je eigen gebied blijven!



    Actie onder de appelboom


    en onder de eik.


    Hé, Alexandre, waar is je emmer?

    En het resultaat? Weeral een volle container!

    21-10-2008 om 15:25 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerobics met emmers en harken.
    Wat een élégance, wat een creativiteit en wat een uitstraling!







    Meet de hoogte van je boom:


    Verzamel je groep!


    Welk een sierlijke manier om een boomschorsafdruk te maken.




    21-10-2008 om 15:23 geschreven door klas5


    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rarara ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie weet de oplossing?

    18-10-2008 om 15:25 geschreven door klas5


    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Français épisode 1 de la semaine

    On a eu un devoir, des rimes parceque la prof était absente.
    La semaine d'après on a corrigé notre devoir.
    Jawad était tout le temps motivé à répondre.
    Mais c'était presque tout le temps faut.
    Par exemple: Jawad devait trouver une rime sur "cheval" il avait dit "Chevrolet".
    Après quelques réponses toute la classe devait rire!
    Un jour plus tard on commencait à parler des livres et on a chacun reçu un livre.
    On doit le lire pour après les vacances et on doit le présenter devant la classe.
    Arthur et Jawad.






    16-10-2008 om 10:44 geschreven door klas5


    15-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht maar dan op z'n Engels!

    Dit werd ons doorgestuurd door Anne.
    Hartelijk dank!

    15-10-2008 om 09:32 geschreven door klas5


    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Boekenbende.
    Boeken hier, boeken daar!
    Griezelige verhalen, avonturenboeken en liefdesverhalen. Ze komen allemaal aan bod.
    Er werd ook al duidelijk gesorteerd:
       " Dat is geen leuk boek, juf, want dat is nu echt voor meisjes!" (Ayoub)
        " Dit boek zal ik niet graag lezen want er staan geen prenten in." ( Jawad)
       " Dit ziet er leuk uit, want dolfijnen zijn mijn lievelingsdieren." ( Noémie)




    Ook in de Franse les wordt vlijtig verzameld en gelezen. Daar blijkt 'Cédric' erg populair.



      Dit is één van de favoriete boeken van Emilie.





    13-10-2008 om 10:13 geschreven door klas5




     Back to School

    Vanaf 01/09/'09
    is er Engelse les 
    vanaf L 3 !



    Laatste commentaren
  • hey het is penda en nour en lena en we zijn op deze blog tegenkgekomen (penda)
        op De masterchefs van K2 - L5
  • de surfklas@hotmail.com (anas)
        op De masterchefs van K2 - L5
  • Goed juf (Flora)
        op
  • graag gedaannnnnnnnnnnnnnnnnnnn (kubra)
        op
  • Fijne vakantie?! (juf Ingrid)
        op
  • Foto

    Gastenboek
  • happy schoolday
  • ???
  • duikboot
  • coollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
  • Het was leuk

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per jaar
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs