Clip Art Image

meine ersten Arbeitsblatter
Elke dinsdag voor
L 6 : Duitse les.
Inhoud blog
  • Nieuw schooljaar, nieuwe blog!
  • Workshop hefbomen MOT
  • Extra oefenmateriaal.
  • De masterchefs van K2 - L5
  • Voedingsparcours: het gedicht / uitstap naar de markt
  • Happy School Day
  • James Cameron en de onderzeeër.
  • Duikboot of ...
  • Morgen weer naar school!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    desurfklas

    Welkom op de klasblog van L5 van de basisschool "De Zonnewijzer".
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.December brengt een vurig thema.
    Vorige week zijn we gestart met een nieuw thema, een warm en vurig thema.
    Het zal er inderdaad warm aan toe gaan, wanneer we over vulkanen, aardbevingen en vurige mensen gaan leren.
    Misschien gebeurt er ook wel iets onverwachts?!?
    Wie weet?

    Juf Ingrid 

    01-12-2008 om 10:37 geschreven door klas5


    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griezelige, grappige of kunstzinnige bomen met houtskool.
    Gelukkig hadden we vrijdag ook een tekenles. En wat voor één. Met houtskool een boom tekenen. Heel speciaal.









    24-11-2008 om 11:49 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leesopdrachten knippen voor L1.

    Op een dag stapte juf Liesbeth onze klas binnen met een doos en een vraag. Of we zo lief willen zijn om de opdrachtenkaarten voor haar klas (voor Veilig leren lezen) te knippen. Natuurlijk helpen we graag.
    En, pfff, het was nogal een stapel. Maar er werd ijverig geknipt en gesorteerd. En het was met plezier gedaan.













    Nog een stapel te gaan!

    24-11-2008 om 11:46 geschreven door klas5


    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een laatste spreekbeurt: de tijger.

    Jordan werd net voor de vakantie ziek. Dus werd de spreekbeurt na de vakantie gepland.
    Vanmorgen was het dan zover: 3 stoere gasten met een heel klein hartje stonden voor de klas en vertelden (weliswaar in 'Speedy-Gonzales-tempo) over de tijger. Ze hadden veel materiaal mee (kijk maar op de foto's).
    Dat dit hier maar snel gedaan is, dachten ze alle drie.
    Maar al bij al is het nog flink verlopen.







    06-11-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    04-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magische machten.
    We zijn bezig met magische machten in de klas.We moeten magische voorwerp meebrengen.
    En we moeten een verhaal schrijven over ons voorwerp.
    Maar we werken met een andere leerling.Die kan ons tips geven .
     We moeten veel fantasie gebruiken.

      Yelena. 

    04-11-2008 om 09:58 geschreven door klas5


    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten : Bedreigde dieren.

    Pelapita alemane!
    (dit is tovertaal voor 'dag iedereen')

    Niet triest zijn, ik weet het, de vakantie is bijna voorbij !    
    Maandag vliegen we er weer in ! Ons thema is immers: Magische Machten!
    Alhoewel, 'vliegen' ? Ik denk dat mijn woordkeuze hier niet zo best is. Want woorden als 'vliegen', 'heksen' en 'magie' zouden wel eens rare toestanden kunnen veroorzaken ! Wees op jullie hoede! Het gebeurt niet elk jaar, maar soms lukt het mij om één of andere leerling weg te toveren naar een vreemde bestemming. Benieuwd of het mij dit jaar ook zal lukken. Ik heb alvast flink geoefend. Maar ik haal heel wat toverspreuken door elkaar en dat is wel wat lastig.
        Zo kon ik gisteren nog op het nippertje vermijden dat mijn auto in een pompoen 
                                                              veranderde. Stel je voor dat ik daarmee naar school moest komen!

    Iets anders nu. De foto's van jullie spreekbeurten. Je merkt meteen dat er ernstige leerlingen in de klas zitten.
    Dit hebben jullie flink gedaan!

    Tot maandag,

    Juf Ingrid













    01-11-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We duiken in een magisch thema.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Volgende maand beginnen we met een nieuw thema.
    Dan maken we kennis met de magische wereld van heksen, tovenaars, druïden, ... .
    Ons hoofddoel is een magisch verhaal schrijven waarin enkele magische voorwerpen een hoofdrol zullen spelen. 
    Onze toontafel is er alvast klaar voor. Allerlei boeken over dit onderwerp wachten vol ongeduld op leesgierige kinderen.
    Heksen houden iedereen in het oog. Je weet maar nooit!!!
    Juf Ingrid

      




    26-10-2008 om 00:00 geschreven door klas5


    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezond ontbijt : smullen maar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag 22 oktober 2008 : dag van het gezond ontbijt.
    Dank U wel aan alle sponsors en aan de juffen van het gezond-ontbijt-team! Het was super lekker en erg gezond.
    We hebben ervan genoten!


















    Sorry dat de foto's niet zo scherp zijn deze keer, maar er was dan ook veel volk die overal langs wilde.

    23-10-2008 om 14:05 geschreven door klas5


    21-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh, wat houden we toch van een nette speelplaats.
    21 oktober, dinsdagnamiddag, opklaringen en geen regen meer.
    Tijd om weer eens de handen uit de mouwen te steken. Na een nachtje regen en de eerste echte herfstwinden, werd onze speelplaats overspoeld met allerlei blaadjes en takjes. Aan ons om hier wat orde in te scheppen. Joepie! Ten aanval!


    Ayoub en de appel.


    Maar wat is er toch met die emmers aan de hand? Ah nee, help, die plakken vast. HELP!



    Wacht, de juf komt zich eens moeien. En ja, het lukt!



    Amai, die kastanjeboom verliest toch veel blaadjes!

    Even een strategie uitdenken: verdeel en heers! (dachten we daar even aan de Romeinen?)
    Verdeel de speelplaats in sectoren, plaats een veger in elke sector en aan het werk!
    Héla, Jordan, in je eigen gebied blijven!



    Actie onder de appelboom


    en onder de eik.


    Hé, Alexandre, waar is je emmer?

    En het resultaat? Weeral een volle container!

    21-10-2008 om 15:25 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerobics met emmers en harken.
    Wat een élégance, wat een creativiteit en wat een uitstraling!







    Meet de hoogte van je boom:


    Verzamel je groep!


    Welk een sierlijke manier om een boomschorsafdruk te maken.




    21-10-2008 om 15:23 geschreven door klas5


    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rarara ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie weet de oplossing?

    18-10-2008 om 15:25 geschreven door klas5


    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Français épisode 1 de la semaine

    On a eu un devoir, des rimes parceque la prof était absente.
    La semaine d'après on a corrigé notre devoir.
    Jawad était tout le temps motivé à répondre.
    Mais c'était presque tout le temps faut.
    Par exemple: Jawad devait trouver une rime sur "cheval" il avait dit "Chevrolet".
    Après quelques réponses toute la classe devait rire!
    Un jour plus tard on commencait à parler des livres et on a chacun reçu un livre.
    On doit le lire pour après les vacances et on doit le présenter devant la classe.
    Arthur et Jawad.






    16-10-2008 om 10:44 geschreven door klas5


    15-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht maar dan op z'n Engels!

    Dit werd ons doorgestuurd door Anne.
    Hartelijk dank!

    15-10-2008 om 09:32 geschreven door klas5


    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Boekenbende.
    Boeken hier, boeken daar!
    Griezelige verhalen, avonturenboeken en liefdesverhalen. Ze komen allemaal aan bod.
    Er werd ook al duidelijk gesorteerd:
       " Dat is geen leuk boek, juf, want dat is nu echt voor meisjes!" (Ayoub)
        " Dit boek zal ik niet graag lezen want er staan geen prenten in." ( Jawad)
       " Dit ziet er leuk uit, want dolfijnen zijn mijn lievelingsdieren." ( Noémie)




    Ook in de Franse les wordt vlijtig verzameld en gelezen. Daar blijkt 'Cédric' erg populair.



      Dit is één van de favoriete boeken van Emilie.





    13-10-2008 om 10:13 geschreven door klas5


    10-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schildereuforie! Fantasievolle bomen!
    Schilderchaos alom vandaag.
    Banken opzij, boekentassen buiten en krantenpapier op de grond.
    We geven onze zelfgemaakte bomen een origineel kleurtje.
    Sommige kinderen moeten er ook aan geloven wanneer sommigen hun boom net iets te enthousiast te drogen hangen.
    Eén probleempje: er mag geen bruin of groen gebruikt worden! Dan maar kleuren mengen.
    De resultaten mogen er alvast zijn.
    Juf Ingrid













    10-10-2008 om 13:54 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een medewerker van de Wereldschool op bezoek.

    Dinsdag kwam een mevrouw van de Wereldschool een workshop geven.
    Onze klas werd omgetoverd tot een 'thinktank' over de millenniumdoelstellingen. De klok tikt verder tot in 2015!
    Zal ieder kind tegen dan naar school kunnen gaan? Zullen zij de nodige gezondheidszorgen krijgen en zullen zij in goede omstandigheden kunnen leven?
    We probeerden tegen de klok allerlei spelactiviteiten uit om de wereld voor iedereen een stukje aangenamer te maken.
    We werden een rijke fabrikant of net een arme rijstboer.
    Of we kropen in de huid van Tata, François, Zaïna of de mama. Zo ontdekten we dat mama van 's morgens tot 's avonds moest werken.
    Zo leerden we ook welke weg de lekkere chocolade aflegt en dat de cacaoboeren onvoldoende inkomsten krijgen voor al hun harde werk.
    We werden even stil bij alle besluiten en zullen voortaan ook eens meer bij de Wereldwinkel inkopen doen.

    Juf Ingrid


















    Wel, wel, wel, ... Schrijven we nu 'gelukkig' of 'gellukkig'?

    10-10-2008 om 13:40 geschreven door klas5


    02-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Océane !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag Océane!
    Wij vinden het heel tof om jou in onze klas te mogen verwelkomen.
    Voortaan zijn we met z'n 17!  En de juf, natuurlijk.

    Juf Ingrid

    02-10-2008 om 09:54 geschreven door klas5


    30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een uitstapje in de regen.

    De laatste dag van september stond een wandeling gepland. Geen regenbui die ons kon tegenhouden!
    Zo verkenden we de buurt van de school.
    Verkeersborden en verkeerstekens hebben geen geheimen meer voor ons. Dat onze school in een drukke buurt ligt, wisten we al.
    Dus moet je altijd goed uitkijken!
    Vandaag was het ook markt op het Dumonplein. Ondanks de regen en de kou konden we de lekkere wafels al van ver ruiken.
    In de Luchtvaartlaan lagen er heel wat blaadjes van allerlei verschillende bomen op de grond. Dus namen we er wat mee om in de klas wat dichterbij te bekijken.
    Nadien maakten we een beeldverhaal over onze wandeling.

    Juf Ingrid





     Ruiken, horen en zien.

     


    En dit is dan het Dumonplein.


    Nat, natter, natst!!!



    30-09-2008 om 11:12 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op verkenning in de buurt van de school.
    Het weer zat ons wel niet echt mee: het regende en was al kouder dan de voorbije dagen.
    Maar stappen zouden we. We keken naar de verkeersborden, de verkeerstekens, de omgeving en we letten op het verkeer.
    We ondervonden dat het best druk is in onze schoolbuurt. Dus is het steeds uitkijken geblazen.
    Maar dat lukte prima.

    30-09-2008 om 10:50 geschreven door klas5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fietsacrobaten.


     Aliénor, ons fietsmodel


     Vliegende Soumaya en Yelena

      File tussen paal 1 en paal 2!

     
    Help, mijn gps slaat tilt! Waar is hier de juiste weg?

      Wie is dit eigenlijk?

      Opstopping wegens babbelpret!
    Maar geen nood, Jordan geeft bevelen!


      Anne, laten staan die paal! 
    Jona fietst gezellig verder!

    30-09-2008 om 10:45 geschreven door klas5




     Back to School

    Vanaf 01/09/'09
    is er Engelse les 
    vanaf L 3 !



    Laatste commentaren
  • hey het is penda en nour en lena en we zijn op deze blog tegenkgekomen (penda)
        op De masterchefs van K2 - L5
  • de surfklas@hotmail.com (anas)
        op De masterchefs van K2 - L5
  • Goed juf (Flora)
        op
  • graag gedaannnnnnnnnnnnnnnnnnnn (kubra)
        op
  • Fijne vakantie?! (juf Ingrid)
        op
  • Foto

    Gastenboek
  • happy schoolday
  • ???
  • duikboot
  • coollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
  • Het was leuk

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per jaar
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs