Inhoud blog
  • Vakantie!!!
  • Flip, flap, flop het is tijd voor een mop!!
  • 'Lachen en laten lachen!'
  • Pasen
  • thema: DE KRANT
    Zoeken in blog

    De Sprong Waardamme
    4de leerjaar
    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rap tegen pesten
    he yo!: er werd iemand gepest
    en de juf vond dat niet al te best.
    soms stak ze een handje toe.
    toen zei de directeur: stop met pesten en gedraag jullie als 
    de allerbesten.daarna zweefde in de klas pestvrij gas.
    Van pesten was geen sprake meer en in de klas hing een


    pestvrije sfeer.

    van warre ,lukas,jules,tim,chloé,yari,matthijs en jaron

    05-02-2013 om 11:23 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wero-thema: 'Lekker fris!'

    Lekker Fris!
    Hallo allemaal .
    In de maand Januari 2013 kregen we wero les van onze juf en dat was 'Lekker fris'.
    Je moet af en toe de ramen openzetten om frisse lucht binnen te krijgen. En je moet ook het stof afdoen, anders is er teveel Co2 in de klas en word je loom. Dan val je in misschien wel in slaap. Weinig stof  betekent weinig stofmijten.
    We hebben ook 'Buitenlucht' leren kennen en hij heeft ons geleerd dat we de ramen moesten open zetten. En dat hij ook binnen kon spelen. Zo krijgen we meer zuurstof en kunnen we ons beter concentreren.
    Elke dag heeft juffrouw iemand aan geduid om luchtbaas of bordenveger te zijn.De luchtbaas moet de ramen open zetten als het speeltijd is of als we al een tijdje in de klas zitten.De bordenveger moet op het einde van de voormiddag het bord vegen en afwassen. Zo verdwijnt alle stof(fen)! Op het einde van de dag ook nog eens.
    Er zijn kinderen die asma hebben en die hebben daar nog meer last van.
    Groetjes Jana!

    05-02-2013 om 11:21 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg versje om te rappen (zonder einde)
    Een nieuw versje
    om te rappen
    gaat vertrekken
    uit mijn kop!

    Geen versje
    om te rappen
    bij de juf...




    groetjes  chloé

    05-02-2013 om 11:20 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedichtendag (Versje om te rappen zonder einde)

    Hallo,
    In de maand januari.
    Hebben we met onze klas een rap gedaan genaamd:versje om te rappen (zonder einde).          
                                                                                                                                                      
    Zo gaat het:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                        
    Dit is een versje
    om te rappen.
    Geen versje
    om te zeggen
    bij de juf op de bank,
    met je knuffel
    in je hand.

    Nee, een versje
    om te rappen.
    De woorden
    moeten kwek-kwek
    kwek-kwek-kwekken.
    om het ritme,
    in de maat.

    In het midden
    van de straat.

    En waar het
    over gaat
    dat is niet
    van belang.
    Ben je boos,
    ben je bang,
    heb je last,
    heb je pijn,
    laat je zinnen
    maar beginnen.
    zet je woorden
    op de trein.

    Wie gaat er mee?!
    Wie stapt er op?!

    05-02-2013 om 11:16 geschreven door lager4


    24-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TECHNIEK
    Beste ouders,

    tijdens de laatste weken voor de vakantie hebben we enkele techniekopdrachten uitgevoerd.
    De lln. werkten hiervoor in groepjes en probeerden zo zelfstandig mogelijk (wat verrassend goed lukte!) de opdrachten (a.d.h.v. een fiche) uit te voeren.
    Hierbij merkten de lln. wat wel/niet goed lukte en wat dus eventueel aangepast moest worden.

    De opdrachten waren:
    -een zandloper maken
    -een ballonwagen maken
    -een ballenvanger (extra)
    -een bomerang ontwerpen (extra)

    Bij de nabespreking zetten we enkele tips/aandachtspunten op een rijtje.

    Bvb.:
    Bij de zandloper:
    -Zorg dat je het stukje karton tussen de twee flessen groot genoeg maakt, anders valt het erin.
    -Maak het gaatje in dit stukje karton groot genoeg, anders stroomt het zand er niet (goed) door.
    -Plak de twee flessen stevig aan elkaar vast, ander stroomt het zand eruit.
    -Hoe meer zand, hoe langer de tijd duurt.

    Bij de ballonwagen:
    -De ballon moet mooi in het midden worden bevestigd, anders draait de wagen rond.
    -Maak het gaatje waar je de ballon doorsteekt wat groter, als de wagen niet snel genoeg vooruit gaat.
    -Als je twee ballonnen gebruikt, gaat de wagen snel vooruit.
    -De wielen zijn niet zo eenvoudig te bevestigen, maar zonder wielen lukt het soms ook.
    -...

    Bij de ballenvanger:
    -Als het touwtje te lang/te kort is, lukt het niet om het balletje op te vangen.

    Zoals je kunt lezen, waren dit heel leerrijke lessen! En de eindresultaten mochten er zeker zijn! Knap gedaan, allemaal!
    We namen eventjes de bekende techniek van Piet Huysentruyt over en  zo zetten de lln. in een filmpje eventjes op een rijtje wat ze allemaal hebben geleerd. Dit filmpje volgt nog op de schoolwebsite!

    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:55 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige feestdagen!
    Dag allemaal!

    Ondertussen zijn jullie allemaal al van de vakantie aan het genieten!
    De lln. hebben het dan ook, na deze drukke periode, meer dan verdiend!

    Daarom wens ik jullie allemaal hele leuke, warme, gezellige en .....



    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:53 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smik, smak, smullen: 'Leve mijn recept!'

    Hallo allemaal,

    Ik had wel al regelmatig gehoord dat de lln. graag naar kookprogramma's kijken. En ook omdat ons thema binnen de taallessen de smakelijke titel: 'Smik, smak, smullen' heeft, besloot ik om de lln. een leuke spreekopdracht te geven!
    Ze mochten nl. zelf hun lievelingsrecept kiezen en dit dan zo 'smakelijk' mogelijk aan ons voorstellen!
    Vele lln. brachten ook een 'proevertje' mee naar school! Maar dit hoefde zeker niet! Nogmaals bedankt aan alle mama's, papa's, oma's, opa's, .... die zich hiervoor ingezet hebben! Het waren leuke tussendoortjes tijdens de proefwerken! En of we hebben gesmuld!
    Maar het ging natuurlijk niet alleen over het smullen, maar vooral over de manier waarop de lln. dit aan ons zouden voorstellen! Enkele lln. brachten hun kook- of baktoestellen mee naar school en anderen knutselden zelf vanalles in elkaar! De foto's die vele andere mee hadden, zorgden ervoor dat we al het water in de mond kregen en dat vele lln. ook telkens vroegen of ze het recept van elkaar konden krijgen.
    Eén voor één waren ze heel enthousiast en dit straalden ze ook uit wanneer ze vooraan in de klas plaats mochten nemen! We hebben ervan genoten!

    Omdat de recepten er allemaal heel aantrekkelijk uitzagen en de lln. telkens benieuwd waren hoe dit gemaakt wordt, heb ik de lln. ook een (laat) kerstcadeautje beloofd! Ze zullen nl. hun eigen kookboekje krijgen waarin alle recepten van de klas in worden vermeld! Zo kunnen ze de andere receptjes thuis ook eens uitproberen!

    Dus nog eventjes geduld!

    Groetjes,
    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:28 geschreven door lager4


    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VEEL SUCCES!
    Aan alle lln.:

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de proefwerken!





    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:39 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POPPEN in de klas!
    Dag ouder(s),

    tijdens enkele lessen muzische vorming leefde we ons in de wereld van de POPPEN in.
    De meisjes voelden zich meteen aangesproken, maar sommigen jongens draaiden met hun ogen. ;)
    Tot we ontdekten dat er niet alleen poppen bestaan waar meisjes mee spelen. Er bestaan dus niet enkel Barbiepoppen, maar ook marionetten, trekpoppen, lappenpoppen, robotten, ballerina's (zoals je ze in een juwelenkistje ziet), ...
    Aan de hand van leuke opdrachten hebben we ze eerst eens besproken en ook allemaal eens proberen uitbeelden!

    Als eindopdracht moesten de lln. zich inleven in het volgende verhaal:
    De poppen liggen/staan op een rekje in de speelgoedwinkel. Tot de lichten worden gedoofd en de verkoper de winkel verlaat!
    Want dan komen de poppen één voor één tot leven! En zetten ze de winkel op stelten!
    Maar wanneer het opnieuw licht wordt buiten, keren ze braaf terug naar hun vaste plaatsje op het rek.
    De verkoper komt de winkel binnen en vindt alle speelgoed (en dus ook de poppen) netjes terug op hun plaats... alsof er niks gebeurd is!

    We voerden deze opdracht uit op de muziek van Pjotr Iljitsi Tsjaikovsi in de balletvoorstelling 'de Notenkraker'.

    Geniet van jullie poppen! ;)

    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:36 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Advent
    Beste ouder (s),

    de Sint is ook in onze klas langsgekomen. We kregen enkele toffe gezelschapsspelletjes!
    Enkele foto's vind je op de schoolwebsite.

    Ondertussen zitten we al vollop in andere sferen!
    Morgen mogen we nl. op onze Adventskrans al het tweede kaarsje aansteken. Hiervoor komen we elke maandag samen voor een bezinningsmomentje in de kerk.
    Ook in de klas herhalen we nog eens wat Advent precies is. Want Kerstmis komt alsmaar dichterbij! Nog eventjes wachten dus, want Advent is wachten...
    De knutselwerkjes voor de Sint hebben dus plaatsgemaakt voor de Adventskrans. En ondertussen is de kerstboom er ook al bijgekomen!
    Heel gezellig!

    Nu eerst nog eventjes doorbijten voor de proefwerken!

    Maar na inspanning komt ontspanning! ;)

    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:36 geschreven door lager4


    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEDANKT!
    BEDANKT voor jullie talrijke aanwezigheid op onze dino-tentoonstelling en de lovende woorden in ons gastenboek!
    De lln. waren enorm trots om jullie te verwelkomen en te verrassen met hun kennis over de dino's!
    Zelf was ik ook aangenaam verrast om te zien hoe spontaan de leerlingen naar iedereen toestapten en wegwijs maakten in de klas!
    Een dag die niet snel zal worden vergeten! Chapeau!

    Voor wie nog eens wil nagenieten... de foto's zijn al te bewonderen op de schoolwebsite!

    juf Sharon

    17-11-2012 om 16:50 geschreven door lager4


    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We tellen af naar.... onze dino- tentoonstelling!

    Hallo,

    Ondertussen zijn we in de les al met een nieuw wero-thema gestart. Namelijk: 'Maak tijd voor de tijd'.
    Maar we willen ons vorige thema op een toffe manier afsluiten en zetten daarom onze klasdeuren wagenwijd open!
    De directeur, leerkrachten, leerlingen, ouders, grootouders, ... zijn uitgenodigd om op maandag 12 november onze dino-tentoonstelling te komen bewonderen! De leerlingen van het vierde leerjaar zullen jullie gidsen doorheen de tentoonstelling en op die manier tonen de leerlingen trots waar ze in september en oktober in dit thema mee bezig zijn geweest!
    We hebben al heel wat voorbereidingen achter de rug en hopen dus dat we er klaar voor zijn!

    Nu nog 2 nachtjes slapen... SPANNEND!

    Tot dan!

    De 'dino-experts' van het vierde leerjaar!

    10-11-2012 om 18:24 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nogmaals welkom!
    Hallo allemaal,

    voor de vakantie leerden we wat een naamgedicht was en hebben we er ook enkele gemaakt! Niet alleen over onszelf, maar ook over de dino's en zelfs over de juf!

    Ikzelf wil jullie natuurlijk ook welkom heten in het vierde leerjaar (beter wat later, dan nooit ) en heb hiervoor zelf ook eens een naamgedicht gemaakt! Zo kan ik ook eens mijn 'kunsten' tonen...
    Veel leesplezier!

    Welkom in het vierde leerjaar!
    Elke dag is voor ons een nieuw begin.
    Leren doen we met (heel) veel zin!
    Kom na de vakantie maar zien, want onze dino's staan klaar!
    Ondertussen kennen we elkaar al wat beter!
    Met wiskunde, taal, godsdienst, schrift, muzische vorming, ICT, beweging en wero aan de lopende meter!

    juf Sharon

    10-11-2012 om 18:17 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan het Museum voor Natuurwetenschappen.
    Hallo allemaal,

    Voor de vakantie hadden we in teken van ons wero-thema: 'Van dino tot saurus', een hele leuke en interessante dag in Brussel! De foto's kunnen jullie ondertussen al bewonderen op de schoolwebsite.

    Maar hieronder kunnen jullie ook zelf eens lezen wat enkele leerlingen ervan vonden:


    Op 25/10/2012 zijn we met het 3de en 4de leerjaar naar een Natuurwetenschappelijk museum geweest.
    We zagen botten van: vissen, dino's, een paar zoogdieren en andere fossielen. Er waren ook opgezettte zoogdieren. En ook Zguanodonen en één andere soort, maar de naam is nog niet bekend. Verder ook nog twee Taxen Dieplodokussen en een Driezeratops. Eén uit de zee en één uit  de natuur.
    (Jelle Hoste)

    Het natuurhistorisch museum

    Natuur en dier is hier te vinden:
    spinnen, dino's, vlinders en allerlei.
    Er waren veel opgezette dieren.
    Uit Ijstijden en moerassen. Het was dan ook supercool!
    Dus ga erheen!!
    (Elise Vlaeminck)

    Toen we binnenkwamen zagen we nog niet zoveel... enkel een grote dino!
    Een eindje verder waren overal fossielen te zien, van dino's en andere dieren.
    In een blauwe gang zagen we superveel opgezette dieren. Bvb. een zeeleeuw, een walvis (supermooi!), ijsberen enz...
    We zagen ook de grootste dino over heel de wereld: de Sinanosaurus Rex, heel mooi!
    (Jasmira Nobus)

    We zijn met het derde en 4de leerjaar naar het Natuurwetenschappelijk Museum geweest. Het was heel interessant. We zagen er coole dingen: dieren, maar ook skeletten van dieren.
    Het was een dag om nooit te vergeten!
    (Anaïs Jonckheere)

    Uitstap naar het Museum voor Natuurwetsnchappen te Brussel

    Ik zag daar wondermooie fossielen van dino's. En we liepen door een tunnel en we zagen allemaal wondermooie opgezette dieren en mensen uit de Ijstijd. We zagen er enorme spinnen! Ik was er zelf een beetje bang van!
    Toen we terugkeerden, zaten we 2 uur in de bus en we hebben een filmpje bekeken. Het was keitof! Daaaag!
    (Jolien Keerman)

    10-11-2012 om 18:17 geschreven door lager4


    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Ik wens jullie allemaal welkom in het vierde leerjaar!
    We zullen er een leuk, leerrijk jaar van maken!

    Juf Liesbeth

    25-09-2012 om 22:12 geschreven door lager4


    26-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel succes!!!
    Nog enkele dagen en dan is het vakantie.
    We kijken er allemaal naar uit.
    Maar dat wil jammer genoeg ook zeggen dat we moeten afscheid nemen van elkaar.
    Ik vond het een fantastisch jaar met jullie. Echt waar!
    Jullie waren superleerlingen. In elk van jullie zat talent dat goed benut werd!
    Geniet van de vakantie!
    Veel succes in het vijfde leerjaar en in jullie latere leven!
    Het ga jullie goed!
    Ik zal jullie missen!

    Groeten

    Juf Silvie

    26-06-2012 om 20:29 geschreven door lager4


    10-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Technopolis
    Vorige week  maandag bezochten we Technopolis.
    We deden er verschillende proefjes in groep: op een spijkerbed liggen, wolken maken, ...
    Foto's bekijken? Bekijk de website.

    10-06-2012 om 21:46 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We gingen op bezoek bij Warre.
    We zagen er de kuikentjes.
    We leerden ook van Warre hoe we een kip moeten hypnotiseren.
    Op de website staan  foto's.

    10-06-2012 om 21:44 geschreven door lager4


    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunst
    Wisten jullie dat James Ensor een Oostendse kunstenaar is?

    We bekeken al de provinciekoffer van Ensor in de klas.
    We beluisterden een verhaal van Bot en Botje.
    Griezelig: 2 skeletten gingen 's nachts, samen met hun hondje op stap.
    We tekenden één fragment uit het verhaal met een wit of geel kleurpotlood op een zwart blad.

    Binnenkort worden we echte kunstenaars die alles weten over het mengen van kleuren.

    14-05-2012 om 12:09 geschreven door lager4


    19-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Humor!
    In onze klas werken we rond grappen.
    Deze activiteiten deden we al:
    * enkele moppen lezen
    * een passende slotzin voor een mop verzinnen
    * op ons kussen een gezellig plaatsje in de klas kiezen en grappige gedichten lezen

    Misschien mogen we ook nog wel mopjes vertellen. Wie weet...

    Brent Denaeghel

    Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

    19-04-2012 om 16:00 geschreven door lager4



    Archief per week
  • 08/07-14/07 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs