Ik ben Juf Sabine
Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is juf in het vierde leerjaar.
Ik ben geboren op 01/08/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lezen, sporten, reizen.
Samen met de kinderen van de klas beleef ik allerlei avonturen.
Die kun je regelmatig hier lezen
vierde leerjaar
Hier kun je de belevenissen volgen van de kinderen van klas 4
21-11-2010
Op de scrabble toer met meester Jozef
Naar jaarlijkse gewoonte komt meneer- "meester" in de wandelgangen - Jozef, in de maand november op bezoek in de klas om de kinderen het woordspel "scrabble" aan te leren.
Scrabble is een letterspel waarbij met een gegeven aantal willekeurige letters woorden moeten gelegd worden op een spelbord. Hierbij gaan geluk en vernuft hand in hand, omdat de letters willekeurig getrokken zijn en het de kunst is hiermee een zo hoog mogelijke score te behalen.
Tijdens het scrabbelen oefenen de leerlingen op spelenderwijze nieuwe woordenschat in, en leren ze ook hun score te berekenen door de punten van de letters op te tellen en ondertussen rekening te houden met de aanwijzingen op het bord zoals tweemaal letterwaarde of woordwaarde Dus er komt eigenlijk veel bij kijken!
In de klas leren de kinderen "duplicat" scrabbelen : dit wil zeggen dat ze met dezelfde letters werken als meeste Jozef Er werd éénmaal een scrabble gehaald : dus alle letters konden worden gebruikt om een woord aan te leggen en zo krijg je 50 punten extra.
De leerlingen vonden het superleuk en daarom werd besloten om vanaf nu scrabble in hoekenwerk te steken. Op die manier kunnen ze nog wat verder oefenen, want in de maand mei komt meester Jozef opnieuw!!!
In het vierde leerjaar wordt er vanaf dit jaar gewerkt met een nieuwe methode voor WO - namelijk Mundo.
Deze methode vertrekt vanuit de wereld van het kind, om zo verder uit te breiden naar onze provincie en ons land.
Tijdens het project "Welkom in onze gemeente Tielt"werd er gestart met een leerwandeling in de gemeente.
Op die manier leerden de kinderen werken met een kompas, wegwijs te worden op een plattegrond en kwamen ze meer te weten over hun eigen stad Tielt.
Elke groep kreeg een specifieke opdracht : bestuderen van de historische gebouwen en monumenten, opzoeken van nutsvoorzieningen, opzoeken van handelspanden en woongebieden, enz...