Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
Door middel van een brainstorming krijgen we de kans om te vertellen wat we al allemaal weten over heksen.
Spinnen houden van heksen en heksen houden van spinnen. Daarom mag je dinsdag 1 spin in een potje mee naar school brengen. Zo kunnen we deze diertjes van dichtbij bekijken en beter leren kennen.
Heksen hun favoriete bezigheid is toveren. Daarom houden we een wiskundige activiteit i.v.m inhoud en vullen flesjes met een kleine en een grote maat. Op die manier komen begrippen als meer, minder, meest, minst, meer dan, minder dan, halfvol, vol, ... aan bod.
De juf speelt mee in het heksenhuis en gaat na of het lukt om met de receptkaarten in de heksenwinkel te gaan winkelen en nadien met de gekochte ingrediƫnten heksensoep te bereiden.
Natuurlijk worden er ook heksen en andere griezelige dieren geknutseld. Mama's die thuis nog oude panty's hebben mogen deze steeds mee naar school geven.
We luisteren naar het heksenverhaal "Platvoetje". Platvoetje heeft het moeilijk om de juiste toverspreuken te gebruiken en daardoor krijgt ze steeds grotere voeten en wordt ze ook uitgelachen. In een kringgesprek gaan we na of wij het ook moeilijk hebben met sommige dingen. Loopt het bij ons ook al eens mis? Is er bij ons ook iets wat we niet zo goed kunnen? Is er bij ons ook iets wat ons "minder mooi maakt"? Maar anderzijds gaan we ook na of er ook dingen zijn de we mooi vinden aan onszelf of iets wat we heel goed kunnen?
Op vrijdag maken we spinnetjes van gehakt klaar.
De CD met herfstliedjes van kapitein Winokio is een schot in de roos! We zingen het spinnenlied al uit volle borst mee. Ook het paddenstoelenlied vinden we super. Daarom hebben we meer aandacht besteedt aan dit lied dan aan het kabouterversje van op de blog. Ook luisteren we naar het pompoenversje en het Halloweenlied.
|