Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
Kakeltje kip komt op bezoek in onze klas. Ze heeft heel wat eitjes bij en in die eitjes zitten vragen verstopt i.v.m kippen en eieren. Aan ons om alle vragen te beantwoorden!
We starten met het knutselen van ons paascadeautje.
Wie aan Pasen denkt, denkt ook wel aan de vastentijd. De vasten symboliseert de 40 dagen voor Pasen. Om samen naar dit feest af te tellen brengen we een aftelkalender in de klas die we maken met stenen. Ook leren we dat de week voor Pasen de Goede Week is en dat we die week starten met het verhaal van Palmzondag.
De juf speelt met een groepje het gezelschapsspel "Pieter Paashaas". Het tellen en logisch nadenken worden gestimuleerd.
Om echt in de sfeer van Pasen te komen versieren we een tak van de krulwilg met eitjes. Begrippen als dik, dun, dikker dan, dunner dan, dikst, dunst, boven, onder, tussen, naast, links, rechts, ... komen aan bod. Is er iemand die ons aan twee paastakken (takken van de krulwilg) kan helpen? Het zou fijn zijn als we een grote tak hebben voor in onze kring en een kleinere tak voor in de poppenhoek.
Er kunnen met de eieren van de kip ook heel wat lekkere dingen klaar gemaakt worden. Wij maken omelet, hardgekookte eieren en spiegeleitjes klaar. We maken ook kennis met enkele keukenhulpjes zoals een eiersnijder, eierkoker, ...
Nog even dit:
-> Woensdag 27 maart komt de schoolfotograaf voor de foto's met broer(tjes) en/of zus(jes).
-> Iedereen mag dinsdag of woensdag 1 rauw ei mee naar school brengen.
|