Niet iedereen kan elke dag naar school, sommige kinderen zijn te ziek om naar school te gaan. Toch kunnen zij ook de lessen meevolgen, en dus geen al te grote achterstand oplopen. Dan doen ze door via de webcam mee te volgen. Wij zetten dit ook even in de kijker, en doen allemaal onze pyjama aan om naar school te komen. Dat was wel een beetje een gek zicht om iedereen zo te zien, maar wel heel leuk. Sommigen maakten hun outfit helemaal af door pantoffels mee te brengen.
We zijn gestart met de technische proef van OVSG. De uitdaging: maak een miniatuur kermisattractie die kan draaien door tandwielen te gebruiken. Er moet ook een popje in passen, en deze mag er niet afvallen tijdens het ritje op de molen. Eerst kregen we enkele lessen rond tandwielen en snaarwielen. Vandaag startten we met het bouwen van de kermisattractie. De juf heeft al haar ogen uitgekeken naar creaties en originele ideeën. Volgende week is het resultaat klaar, meer foto's volgen dan nog.
We doen terug mee aan de dikke truiendag. De verwarming wordt helemaal uitgedraaid. We staan even stil bij het feit dat we onze planet niet zo goed verzorgen, ook al kunnen we met kleine dingetjes al een heleboel veranderen. Ieder jaar doen we een modeshow, deze keer stonden de handschoenen in de kijker. Wie maakte de ludiekste handschoen? In onze klas heeft vooral Enes zijn best gedaan, hij maakte er een grappig diertje van. Bravo
We komen aan in de sporthal en kijken onze ogen uit: wat een materiaal is er aanwezig seg! Er zijn 21 stands te doorlopen, overal blijven we zo'n 12 minuten sporten. We worden in groepjes van 6 verdeeld, en beginnen meteen aan een leuk onderdeel: hooverbords; zo volgt er ook: discospringkasteel, gekke fietsjes, badminton, kleefparcours in een springkasteel, domino, vier op een rij, tennis, bekertjes stapelen,... We hebben ons goed geamuseerd, ook de juf deed regelmatig ns mee.
Vandaag is het gedichtendag. Het is een moeilijke titel dit jaar; jaren die druppelend versmelten.... Maar dankzij een droedel konden we het ontcijferen: herinneringen. We gaan eerst rond in de klas; er zijn 5 hoeken met een thema. We lezen de gedichten die er liggen en schrijven herinneringswoorden op. Nadien kiezen we er 1 hoek uit waar we mee verder aan de slag gaan. We stellen elkaar vragen over bepaald herinneringen. En dan komt het echte werk; we kruipen in onze pen en pennen een herinneringsgedicht neer. Alle gedichten worden op een druppel geschreven, die komt in een emmer die aan de deurlijst hangt, en waar de juf al een paar keer tegen liep (maar ik was niet alleen die dat voorhad! )
Vandaag leerden we de move tegen pesten. Het is dit jaar echt een supersnel dansje, daarom kregen we een vereenvoudigde versie. Oefen thuis al het lied op https://www.youtube.com/watch?v=m3UrvSRx8l8
We hebben met de klas nu ook een classdojo. Als ouder kregen jullie een code, schrijf jullie in om de goede punten en aandachtspunten van jullie kapoen op te volgen. Je leest er ook een bericht van onze avonturen in de klas. Ontdek snel hoe jouw 'monstertje' eruit ziet op www.clasdojo.com Er is ook een app voor op de i-pad en tablet!