De bussen rijden niet bij ons in de buurt. En ik begin me er echte boos over te maken. Staken is prima en het mag van mij. Maar een beetje rekening houden met je klanten mag toch wel. Men staakt nu voor onbepaalde tijd, dat gaat mij te ver, ze mogen van mij een week staken, een maand, een jaar, ze doen maar. Maar de reiziger heeft er recht op te weten hoelang het duurt, zodat afspraken die nu niet door kunnen gaan opnieuw gemaakt kunnen worden.
Deze staking kenmerkt zich nog door iets merkwaardigs, stakingen zijn er om druk op de onderhandeling te zetten. Maar helaas de stakers willen niet aan de tafel gaan zitten. Wel is er een soort van rapporteur aan gesteld om de verschillen in kaart te brengen, prima ! Maar ga dan wel ondertussen aan het werk en ga aan het staken als de ondehandelingen niet het beoogde resultaat opleveren. Zorg er voor dat de reiziger je bondgenoot blijft en begrip voor de chauffeurs kan houden.
Wij zijn regelmatige bezoekers van het muziekcentrum en schouwburg, een concert hebben we al niet kunnen bezoeken. Vanavond is een bezoek aan Ciske de Rat de musical gepland, de enige mogelijkheid is nu een taxi te nemen, maar dan wordt het wel een erg dure voorstelling. Zondag is een concert van Gerard van Maasakkers gepland , maar door de klantonvriendelijke houding van de stakers weet ik ook nu nog niet of we daar wel naar toe kunnen gaan. Weer taxikosten kan een A.O.W-er echt niet opbrengen.
Wij als reizigers staan machteloos in een conflict waaraan we niets kunnen doen. Ik denk dat als de bussen weer gaan rijden ik een eenmansstipheidsaktie begin. Als ervaren staker ga ik natuurlijk nu niet zeggen waar die uit zal bestaan.
HOPELIJK KOMT HET BUSJE WEER ZO! HOUDOE ! DE CONTENTE MENS!
04-06-2008 om 14:34
geschreven door DE CONTENTE MENS 
|