Deens Design
Inhoud blog
  • Contactlenzen
  • UGGs bepalen het straatbeeld in Nederland
  • Waarom is content king?
  • Dames laarzen - multifunctionaliteit en comfort
  • modelbouw
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Scandinavian Design
    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom is content king?

    Een veelgehoorde kreet in de SEO scene is "content is king". Met goede content kom je vanzelf bovendrijven in Google, is het idee. Om te beginnen moet de content van je eigen site goed zijn, origineel en kwalitatief hoogstaand. Daarnaast moeten de pagina's van de site worden geoptimaliseerd voor Google, door het kiezen van de meest relevante zoektermen, de juiste pagina titels, metabeschrijvingen, alt tags van plaatjes en het strategisch verwerken van je zoekwoorden in de teksten op de site.

                Ook is het ook belangrijk om goed geschreven SEO artikelen te plaatsen op andere sites. In deze artikelen verwerk je dan een link naar je eigen site, een zogenaamde backlink. Het schrijven van artikelen is tijdrovend en vaak kiest men er dan ook voor om met een artikel spinner meerdere versies van hetzelfde artikel te genereren. Met mate kan het gebruik van een artikel spinner doeltreffend zijn maar het is toch echt velen malen beter om unieke artikelen te schrijven.

    De Panda en Pinguin update van 2012

                Lang niet iedere internetmarketeer volgde het 'content is king' advies want ook met slechte content kon je hoog scoren in Google. Door het lukraak plaatsen van backlinks op kwalitatief slechte sites kon je toch heel ver komen in de Google rankings. Veel webmasters die zich keurig aan de Webmaster guidelines van Google hielden bij het bouwen van hun sites zullen met verbijstering hebben kunnen constateren dat houtje-touwtje websites met waardeloze content, schrijffouten, lelijke opmaak etc het toch beter deden in de rankings. En de grote vraag is natuurlijk, hoe kan een slechte site hoger scoren dan een goede site?

                Serieuze internetmarketing bedrijven zullen zich er niet mee inlaten maar er zijn in de SEO scene heel wat cowboys die illegale methoden niet schuwen. Denk daarbij aan het inkopen van blog comment links via sites zoals http://www.yooker.com/ waar je voor $5 duizenden links naar je site in kunt kopen. Een andere plek, notoir voor het inkopen van illegale linkbuild technieken, is www.odesk.com waar je voor een habbekrats een linkbuilder kunt inhuren voor slechts een paar dollar per uur. Wat je ervoor krijgt zijn vaak linkwheel en linkpyramide structuren waarbij er meerdere lagen links worden geplaatst naar jouw site. Links direct naar je site, links naar links naar jouw site, links naar links naar links etc....

                Met de introductie van de Panda en Pinguin updates in 2012 kwam er definitief een einde aan de effectiviteit van deze technieken. Door deze updates werden in één klap een groot aantal sites gedevalueerd, met name de spam-achtige sites waarop je voor een paar dollar enige duizenden links kon plaatsen. Dat wil niet zeggen dat je gestraft wordt voor het hebben van backlinks die op slechte sites staan. Als dat zo zou zijn dan kun je heel makkelijk de concurrentie om zeep helpen door voor een paar dollar een paar duizend spam links te laten plaatsen naar de sites die boven je staan in de Google rankings. Die grap werkt gelukkig niet. Als je daarentegen afhankelijk bent van spam links voor je rankings in Google dan zul je dankzij de Panda en Pinguin updates hard zijn gezakt in de rankings omdat je backlinks minder waard zijn geworden. Op die manier worden sites dus toch afgestraft.

                Los van het devalueren van slechte sites is er ook een ander effect van de Google updates die de rankings beinvloeden, namelijk de penalty voor gebrek aan linkvariatie. Begin 2012 was het prima om 100 keer exact dezelfde anchortext te hebben in je backlinks, na de Google updates is ook dat afgestraft. Wat je kunt verwachten op sites als oDesk en Yooker zijn geautomatiseerde linkbuild systemen waar honderden of zelfs duizenden keren dezelfde anchortekst wordt gebruikt voor bij het plaatsen van backlinks en dat werkt niet meer. In 2013 is het belangrijk dat linkbuilders een strakke linkbuildadminstratie erop nahouden waarin zij precies bijhouden hoeveel links, op wat voor sites, met welke anchorteksten zijn geplaatst en de context waarin de links geplaatst worden moet relevant zijn.

    Internetmarketing in 2013 is een stuk moeilijker dan in 2012. Het is dan ook verstandig om je te laten adviseren door een zoekmachine specialist of door de diensten in te huren van een SEO consultant of linkbuilder.

    schrijft voor http://www.soecken.nl



     

    26-03-2013, 00:47 Geschreven door DeensD  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per week
  • 08/07-14/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs