Inhoud blog
  • Pizza di mama
  • de cuisson
    recepten voor het nageslacht

    14-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de cuisson
    't Kind moet een naam hebben hé, zo ook deze blog.  De cuisson is een modewoord geworden door de verschillende kookprogramma's op tv.  Helaas wordt het te pas en te onpas gebruikt, ook door mensen die van koken niets terecht brengen.
    Ik ga van mezelf niet beweren dat ik een 'grote' kok ben, alles behalve zelfs. Ik kook wel het dagelijkse potje voor mijn mini-gezinnetje van 3 personen, maar zo spectaculair zijn die dingen toch niet.
    Ik maak deze blog op vraag van mijn dochters, opdat ze later de gerechten van hun moeder niet zouden kwijtgeraken.
    Voila meiden, speciaal voor jullie, en voor diegenen die dit meelezen, en ook honger gekregen hebben ...

    14-11-2010 om 15:47 geschreven door decuisson  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pizza di mama
    • Pizza van nul helemaal zelf maken.  Beetje werk aan, maar superlekker !

      Ingredienten voor een supergrote pizza (formaat bakblik grote oven)
      voor de bodem :
      350g bloem
      1 zakje droge gist
      200ml warm water
      snuifje zout (indien gewenst)

      voor de saus :
      300g gepelde tomaten (lekkerst met verse natuurlijk)
      1 ajuin
      1 teentje knoflook
      tijm, basilicum, oregano, pezo (peper & zout)

      voor de topping :
      mozarella
      400g gerookte bacon
      gemalen kaas

      werkwijze : de bloem samen met de gist in een grote kom mengen, warm water bijvoegen en zout, en goed mengen
      tot je een stevig deeg bekomt.  Kom afdekken met een propere doek en het deeg een half uurtje laten rijzen.
      Ajuin en knoflook fijn snijden en aanstoven in olijfolie, tomaten en alle kruiden naar smaak bijvoegen, even laten sudderen met deksel op de pot.  Saus mixen met staafmixer.
      Mozarella in fijne plakjes snijden, bacon in reepjes (of als het snel moet gaan, cutteren in de keukenrobot)
      Gerezen deeg uitrollen (hoe fijner hoe smakelijker) en op een bakpapier op het bakblik van de oven leggen.
      De tomatensaus erover verdelen, mozarellaschijfjes, bacon, en het laatst de gemalen kaas.  Daarboven nog een gulle hoeveelheid oregano.
      Pizza bakken met een gewone oven een 15-tal minuten op 180°, en nog een paar minuten onder de gril.  Heb je een combi-oven, dan kan dat op een 12-tal minuten met het gemengd programma grill-microgolf.

    14-11-2010 om 16:10 geschreven door decuisson  




    Archief per week
  • 08/11-14/11 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs