Inhoud blog
  • update soon!
  • Nog 6 dagen
  • State your intentions
  • Superbowl 2011
  • LOCAAAA
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn avontuur in de USA
    Pilotenopleiding
    04-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Coolidge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Inmiddels al 4 missies gepasseerd, morgenvroeg nummer 5. 'T gaat razendsnel!!
    Zo zal ik morgenvroeg naar Coolidge gaan, een kleiner ongecontroleerd vliegveldje, en daar wat circuitjes gaan draaien. Vrij intensief in het begin, temeer omdat je alles snel aangleerd moet krijgen! Zo maak je hele tijd landingen, en go-arounds. En verder nog veel checklists die je moet aframmelen. Een uurtje lang. Zien wat dat gaat geven! Het is een kwestie van de routine er wat in te krijgen!

    De dagen hier vliegen zowel letterlijk als figuurlijk. Zo zit ik hier al langer dan 2 weken... 'T is gelijk alsof ik eergisteren het vliegtuig was opgestapt! Ik ben inmiddels ook al aan het studentenleventje van hier gewoon geraakt. Het is geen vakantie gelijk velen denken. Elke dag studeren, vliegen, en als er tijd is je was doen, koken, kuisen, maar ook plezier maken met de anderen die hier zitten natuurlijk!

    04-12-2010 om 05:55 geschreven door Yves!  


    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De baas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Al van verleden weekend gekocht, maar pas vandaag heb ik alle papieren in orde kunnen maken. Samen met Tom, men maat die volgende maand naar hier komt, heb ik dus een Cadillac limo van 1990 gekocht. 4,5l V8 motor, een echte amerikaner! De benzine vliegt er door, maar kost dan ook minder dan de helft als bij ons in Belgiƫ.
    Eerst inschrijven bij de VMD, en dan een zo goedkoop mogelijke verzekering proberen aanschaffen! Gelukkig ben ik al iets ouder, en zijn de premies niet even torenhoog in vergelijking met andere studenten!
    Enige suggesties of ideeen voor leuke upgrades? Mail me!

    Bijlagen:
    IMG_0792.JPG (2.2 MB)   
    IMG_0794.JPG (1.8 MB)   
    IMG_0795.JPG (2.1 MB)   

    02-12-2010 om 04:59 geschreven door Yves!  


    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 squawks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag grootse pech! Kben heel vroeg op mogen staan om op tijd op het training center te zijn. Vlucht goed voorbereiden, en perfecte briefing proberen maken, althans dat dacht ik toch, tot bleek dat geen enkele printer meer bleek te werken. Technisch probleempje.

    Uiteindelijk was alles in orde, mocht ik nog eens een 3 kwartier wachten omdat er nog ijs op de vleugels zat. Jawel, het vriest hier 's nachts! Zo warm is het hier uiteindelijk niet meer.
    De eerste zonnestraaltjes hadden hun werk gedaan, en het was tijd om in te stappen. Helaas, de tachtime van de motor had nog maar 0.7 uur voor het die nog eens op controle moest, en vermits onze vluchten 1.5 uur duren kon dat toestel niet gebruikt worden voor de vlucht. Squawk 1 van de dag!

    Gelukkig nog genoeg andere vliegtuigen op de ramp, dus geen probleem. Helaas, voor mij betekende het een nieuwe vluchtvoorbereiding maken... Tot daar aan toe, das maar een kwartiertje werk! Zo kwam ik aan het 2e toestel. Het begon meteen goed, want ik merkte al een barst op in de rechterachterruit van het vliegtuig. Om niet in tijdnood te geraken beslisten we toch maar te vliegen en het toestel achteraf te squawken.
    Ik mocht voor het eerst de motor zelf starten, big fun! Een procedure die je met argusogen moet opvolgen, want de start is toch iets cruciaal. Helaas, deze werkte tegen. Zelfs de instructeur kreeg hem niet aan de praat. Na talloze keren proberen was de batterij leeg. Stomme motor, slaag toch aan! Niet dus... Squawk 2 van de dag.

    Nog eens veranderen van vliegtuig zou de instructeur 2 en half uur vertraging opleveren, en zodoende zou de delay teveel oplopen. Conclusie: Flight canceled! Verdoeme!

    Klaar om terug the springs te keren, toen bleek dat mijn zonnebril nog in het vliegtuig lag. Door dat voorvalletje moest ik nog 5 minuten omlopen, waardoor ik het busje net de hoek zag omdraaien. Een uur wachten op het volgende busje, daar had Yves geen zin in! Besloot ik dus maar te voet te gaan. VERDIKKE, DAS NOG VER!! Een wandeling van 20 minuten in de blakke zon, 't is toch geen aanrader!

    30-11-2010 om 23:59 geschreven door Yves!  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diamond13S, cleared for take-off runway 4R!!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mission 21: maar 1 uurtje vliegen, maar wel maandenlang naar uitgekeken!

    Ik had hoge verwachtingen voor wat ging komen. Het is iets dat ik voor de rest van men leven ga doen! Mijn eerste vlucht in de opleiding.
    De ochtend is jong, ik maak me klaar om naar het trainingcenter te vertrekken. Nog een laatste keer de tas controleren of ik niets vergeten ben. en dan vertrekken want het busje komt zodadelijk

    2 uur te vroeg toegekomen, onder het motto beter te vroeg dan te laat, begin ik meteen met de vluchtvoorbereiding. Het weer checken, NOTAM's, PIREP's, TFR's etc... en dit in een mooi formaatje gieten om voor mijn instructeur voor te leggen. Zowel ik als Olivier moesten die ochtend vliegen, dus gaf de instructeur ons samen een uitleg over de pre-flight inspecties van het vliegtuig.

    En dan was het zover, ik mocht instappen. Na de cockpit preparation is het tijd om de motor aan te zetten.
    Met een heus gebulder start de motor. 5 minuutjes later: Diamond4113S cleared for take-off runway 4R! Off we go!!

    Prachtig gewoonweg. Er zijn geen woorden die beschrijven wat het gevoel het geeft om zelf rond te kunnen vliegen. Ook al was het in de eerste vlucht maar beperkt tot een paar bochtjes, klimmen en zakken, en een paar cockpitprocedures en een hoop uitleg van de instructeur.

    Een uurtje later komen we weer te landen. Mijn dag kon alvast niet meer stuk!
    Ik ben meteen weer aan het studeren geslagen om de flows van mijn vliegtuig nog beter te kennen. Je moet als het ware alles kunnen aframmelen van voor naar achter en van achter naar voor. Zo verspil je gaan kostbare tijd in het vliegtuig!

    Vandaar post ik dit allemaal met een dagje vertraging, gisteren was ik tamelijk moe om dit allemaal te schrijven!

    Bijlagen:
    1396639.jpg (261 KB)   

    30-11-2010 om 02:38 geschreven door Yves!  




    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Archief per week
  • 14/03-20/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs