Eindelijk gestart, half oktober werkzaamheden buiten worden minder avonden langer dus gestart in de garage met de bsa op de werktafel te zetten en biginnen met demontage. Ook de olie moet er uit en die komt op alle plaatsen uit de machine behalve daar waar ik een opvangbak heb staan. Kortom een bende op de werktafel en de grond, uiteindelijk schoongemaakt met benzine welke ik uit de tank overhield. Het demonteren van de diverse onderdelen valt eigelijk best mee, tot nu toe nieks vast gerot. Wat moet wennen zijn de engelse maten, maar veel praktijk en dan lukt het wel. Op dit moment zijn praktisch alle losse onderdelen van het frame, en ga ik binnen kort beginnen met de demontage van de moter. Op merkelijk de pluskabel van de accu vond ik terug aan het frame dus plus aan massa. Ik heb wat foto's hierbij gedaan zodat je een klein beetje de vorderingen kan zien.
Eind maart 2009 zie ik eindelijk een advertentie die mij aanspreekt en reageer met een mail, na wat mail wisseling worden we het eens over de prijs, en maken we een afspraak wanneer ik de BSA kan komen ophalen.
Op vrijdag 3 april om 7 uur in de ochtend vertrokken richting Friesland om met een aanhangwagen de BSA op te halen, na overschrijving van kenteken de BSA opgeladen en weer terug naar huis. Hierbij enkele foto's zoals ik de BSA kocht. Op dit moment ben ik bezig om minimaal engels gereedschap te kopen en adressen te verzamelen voor : spuiten vercromen etc.etc. Het demonteren gaat gebeuren zodra de temperatuur zakt, dus najaar en in de winter. Uiteraard heb ik de BSA wel even laten draaien (enorme compressie) en een heel klein stukje in de straat gereden, stiekem. Nu staat hij geduldig te wachten op de aangekondige demontage