Vrijdag 17 september was het strapdag...
We stapten, trapten en strapten er ook dit jaar weer op los!
We kwamen naar school in onze wieler -en regenboog kledij en sloten de dag af met het straplied op de speelplaats... iedereen kampioen...
1 September is een van de belangrijkste dagen van het hele jaar, zeker in het zesde leerjaar.
We focussen ons dit jaar op POSA (Planning ,Organisatie ,Structuur en Ambiance)
Dus... vlogen we met veel moed en plezier het nieuwe schooljaar in!
Nog een mop om je wakker jullie wakker te houden :
Jantje vraagt aan de juf of hij ook straf kan krijgen voor iets wat hij niet heeft gedaan.
De juf zegt: 'Nee natuurlijk niet!'
Jantje: 'Oef... want ik heb mijn huiswerk niet gemaakt.'
Groetjes de 2 blog schrijfsters van september,
Gitte en Merel
Wij zijn de (18) jongens en meisjes van het 6de leerjaar. Wij heten jullie van harte welkom op onze blog. Hier kan je onze belevenissen volgen. Het belooft alvast een spannend schooljaar te worden. Wij hebben er alvast zin in...
Woehoe... Ada stoot door in de nationale ronde van de junior journalistwedstrijd!
We kregen zonet de melding van de Davidsfonds afdeling Welle dat onze kandidate, Ada De Busscher, in de top 5 staat van Junior Journalist in reeks 1 van de nationale ronde. Dat betekent dat ze sowieso in de prijzen valt. Van harte gefeliciteerd!
Benieuwd op welke plaats ze staat en welke prijzen daaraan vasthangen? Volg dan zeker de prijsuitreiking op zondag 25 april om 11u00. Die is te bekijken via een live-uitzending op ons Facebookkanaal, www.facebook.com/juniorjournalist
In het wo-thema 'Bekend uit het verleden' moesten we allemaal informatie opzoeken over één bekende persoon uit het verleden en die dan aan onze klasgenoten voorstellen... Leonie kroop in de huid van Filips de Schone en kwam vertellen over zijn leven...
We namen ook deel aan de wedstrijd van de bib... We moesten allerlei vragen beantwoorden, dingen opzoeken, maar er waren ook doe-opdrachten zoals een dansje in elkaar steken, een affiche inkleuren en een originele groepsfoto maken...Super tof!
12 maart Pyjamadag... ook Bednetters hebben dromen...
Ook dit jaar namen we weer deel aan de pyjamadag. We trokken onze mooiste pyjama aan voor Bednet. Want dankzij Bednet kunnen zieke kinderen van thuis uit les volgen. Dit jaar stond de Pyjamadag in het teken van toekomstdromen en dus dachten wij al eens na over onze toekomst. De ene wil graag schoolmeester worden, de andere vroedvrouw, nog een andere kleuterjuf. Herken jij de verschillende beroepen?
We volgden een online webinar met Marc Van Ranst over virussen en bacteriën. We mochten vooraf vragen doorsturen waar we dan de dag zelf een heel duidelijk uitleg over kregen.. heel interessant!
Woensdag 10 maart kwam Jochen Baert (de voorzitter van het oudercomité van Iddergem) ons vertellen hoe we veilig moesten omgaan met internet en sociale media..
-------Wisten jullie dat het internet gevaarlijk kan zijn? -------
Wel dat kan. Er zijn heel veel mensen op het internet die slechte bedoelingen hebben. Je denkt misschien dat de persoon met wie je chat een meisje van jouw leeftijd is. Soms is dat zo, maar soms ook niet . Het kan eens zijn dat het een man van in de veertig is. Dus wees heel voorzichtig. Als je bijvoorbeeld een foto op het internet plaatst moet je heel voorzichtig zijn. Stuur geen te pikante fotos of zet niets waardevols op de achtergrond. Dus denk eraan, mensen die je online toevoegt als vriend moet je ook in het echte leven kennen. Als je iets stoms hebt gedaan zoek dan een vertrouwenspersoon . Dat is iemand waartegen je alles kunt zeggen. Je kunt ook altijd bij Awel terecht op het nummer: 102
Hou het veilig online! ---Amber Demedts---
De overgang naar 'het middelbaar' komt nu wel heel kortbij... We kregen deze voormiddag online les en maakten zo kennis met een aantal nieuwe vakken: Latijn, Engels, mens en maatschappij, handel en economie.
Maandag 1 maart namen we online deel aan de startshow van de jeugdboekenmaand...
In de klas gingen we aan de slag met boeken. Zo probeerden we de kaft en de korte inhoud van verschillende boeken aan elkaar te koppelen. We maakten kennis met een reeks nieuwe boeken. De juf ontmaskerde om de paar dagen een nieuw boek en las er een stukje uit voor. We schreven gedichten, ontwierpen een affiche, zochten informatie op over de schrijver, gingen aan de slag met de boekenzoeker... Een aantal leerlingen brachten ook hun boekentaak al naar voor en maakten reclame voor hun leesboek door de personages op een originele manier voor te stellen...
We sloten de vrijdag voor de krokusvakantie af met een carnavalsquiz. We werden daarvoor in 5 groepen verdeeld. Eerst mochten we onze carnavalskleding aantrekken en dan begon de quiz.. In de eerste ronde moesten er liedjes worden geneuried terwijl de teamgenoten het liedje moesten raden..
Ronde 2: hier moest iemand van elke groep een dansje uitbeelden terwijl de anderen aan de hand hiervan moesten raden over welk liedje het ging.. De tijd vloog voorbij..
Wij muizen er hier een week vanonder.. tot volgende week!
Fijne vakantie iedereen!
Lars en Yarne
Het is een feit.. we hebben onze eerste liefdesles gehad.. We weten nu alles over vlinders in de buik hebben, verliefdheid dus .. en alles wat daarbij komt kijken.. We kregen een rood en groen blad en moesten een standpunt innemen tov bepaalde uitspraken over liefde en verliefdheid..
We moesten ook het verhaal van de bank in het park naspelen.. en er een eigen versie van maken.. Niet gemakkelijk..
Lars en Yarne