Vandaag zijn we weer verder gegaan met onze lipdub. De groepjes staan vast, we weten het liedje, ik heb een yell.. Het enige wat nog moet gebeuren is oefenen. Ik ben begonnen met het lied nog een paar keer te laten horen en dit de klas mee te laten zingen. Zo weten ze hoe het lied ook al weer ging en hoe het stukje gaat wat ze moeten playbacken. Ook kunnen ze dan zien wat de mensen in de videoclip op dat moment doen. Zo konden de kinderen weer inspiratie krijgen. Ik heb een aantal ideeën voorgelezen uit de ideeëndoos. De kinderen vonden het leuk dat ik ze voorlas, ze waren trots op hun ideeën en wilden deze ook uitvoeren. Prima, leuk! Ik heb de namen van de kinderen per groepje nog eens voorgelezen en naar de plek gestuurd waar ze moeten playbacken voor de lipdub. Dit heb ik gedaan omdat de kinderen dan weten wat er precies is op die plek, waar ze gebruik van kunnen maken en hoeveel ruimte ze hebben. Zo was er op een bepaalde plek ook een trap. Deze kinderen hebbn hier dan een dansje op gemaakt. Erg leuk om te zien! Het enige nadeel was dat er sommige kinderen in twee groepjes zitten, dus of steeds heen en weer moesten, of bij een van de twee groepjes moesten oefenen. Ook hadden sommige kinderen ideeën die ze zelf geweldig vonden, maar de rest van het groepje niet. Zo ontstonden er nog wat meningsverschillen. Gelukkig zijn deze ook weer snel opgelost met wat hulp van mij. De volgende keer wil ik buiten oefenen met de muziek en de camera. Dan zet ik een stel pylonnen neer. Deze zullen de plekken voorstellen in de school. Ik kan volgende keer nog niet echt in de school oefenen, want dan hebben de andere klassen daar nog les. Maar zo kan het ook. Ik ben benieuwd!
Afgelopen week zijn we weer verder gegaan met onze lipdub! We wisten dus al welk liedje we hadden. De jongens heb ik ook omgepraat, ze vonden het toch leuk om mee te doen, want in de clip van de Spice Girls zelf spelen ook veel mannen mee. Ze hebben goed opgelet tijdens de clip en opgeschreven wat deze mannen doen. Zo vonden ze het toch veel leuker worden dan in het begin. Nu het lied bekent was, wou ik verder gaan met het indelen van groepjes. Ik had het zo gedaan dat ieder groepje een stukje tekst had om te playbacken en een plek in de school. Dan mochten ze zelf verzinnen wie wat ging playbacken in het groepje en hoe ze dat verder in zouden willen vullen, maar zo kon ik wel vast mijn route door de school vastzetten. Ik heb op het digibord de plekken in de school opgeschreven en daaronder hoeveel plekken er beschikbaar waren. Dit ging erg goed, totdat het laatste groepje ingevuld moest worden. Iedereen had namelijk al een plek en sommige zelf twee. Geen probleem, maar de jongens die zouden beginnen met playbacken hadden zich ook opgegeven voor het laatste zinnetje voordat de camera naar de hele groep zal draaien. Geen probleem dacht ik, leuk, we beginnen en eindigen met deze jongens! Voor de meerderheid van de klas was dit echter wel een probleem. Wat bleek, als er jongens het met lied zouden beginnen, dan was het niet eerlijk als er ook jongens zouden eindigen. We moesten met meisjes eindigen anders was het niet eerlijk. Dat bleek het probleem te zijn. Het was onmogelijk om tot de kinderen door te dringen dat het maar om twee seconden gaat. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door er ook nog twee meisjes aan het groepje toe te voegen. Ik vond het jammer dat dit zo moest eindigen, maar nu was dit probleem tenminste opgelost. Iedereen was voorlopig blij. Ik hoorde aan het einde al wel kinderen over ruilen in groepjes omdat deze een leukere tekst zouden hebben om te playbacken of omdat ze dan bij hun vriendje of vriendinnetje konden zitten. Ik heb gezegd dat ze tot de volgende dat nog konden vertellen wat ze wilden, maar daarna zal het toch echt vast staan. Toen de groepjes vaststonden konden ze vast nadenken over wat ze konden doen met hun groepje, de tekst en de lokatie. Ik heb de kinderen van tevoren na laten denken over een yell. Deze yell en ideeën mochten ze inleveren in de lipdub ideeëndoos. Het waren er erg veel. Ik heb er een uitgekozen. Ik heb de yell gekozen waarin de naam van onze school naar voren komt en de naam Warchild, want daar doen we het voor.