Het is geen nieuwtje dat ik breng als ik zeg dat we bezig zijn met het project rond gezondsheid. Vorige week waren er de ontbijten. Jammer genoeg was ik er niet bij ( ik kan er dus niet zo veel over vertellen). Maar door op onderstaande link te klikken kunt u foto's van het ontbijt bekijken.http://picasaweb.google.com/Baliebrugge/GezondOntbijtL12?authkey=t-O9xs7aP90 We startten de dag met 'ochtendgymnastiek' en op vrijdag gingen we 'kronkelen' ( reuze leuk was dat!).
Deze week gaan we verder: we starten de dag met wat bewegen, we ontdekken de 'driehoek' en knippen en plakken onze 'klasdriehoek'. We spelen gezonde spelletjes en ontdekken eten met onze neus en tong...
Deze week worden er ook testen van het clb afgenomen, dit zijn geen proeven voor het rapport maar die worden door ons, leerkrachten, gebruikt om de kinderen te situeren en eventuele problemen te ontdekken (voor zover we ze al niet kennen...)
Het belooft dus een drukke maar leuke week de worden en volgende week is het dan al weer vakantie...
Er wordt gezwoegd en gepuft in de klas. We zijn begonnen aan de brug t/m 100. Daarvoor moesten we eerst ontdekken wat het volgend zuiver T is van het getal: vb: 84 -> 90 Daarna leerden we om het getal aan te vullen tot dat T: vb: 84 + 6 = 90 Toen we dat onder de knie hadden begon het echte werk: met het MAB materiaal zochten we uit hoe we die moeilijke oefening het best konden oplossen. We deden dat in verschillende stappen:
vb: 76 + 7 =
- eerste tekenen we een 'banaan' rond 76, er naast schrijven we wat het volgend T is:
76 + 7 = 80
- dan vullen we 76 met E aan tot we 80 hebben, we nemen die weg van de 7E (bij het eerste splitsbeentje schrijven, in de banaan):
76 + 7 = 80 4
- daarna kijken we hoeveel E we van de 7E we nog overhebben (bij het tweede splitsbeentje schrijven):
76 + 7 = 80 4 3
- als laatste tellen we de banaan en het tweede splitsbeen samen en we hebben de som van de 2 getallen gevonden:
76 + 7 = 83 80 4 3
Misschien lukken die oefeningen nog niet onmiddellijk... Geen nood, in klas werken we echt nog stap voor stap,samen raken we er wel!
Vorige vrijdag klonk er van alle kanten van de school 'JOEPIE'. Die kreet werd alleen maar harder toen ze hoorden dat het de laatste proeven voor dit jaar waren. Bij sommigen viel de symbolische frank al snel, anderen hadden een woordje uitleg nodig. Deze week zijn we samen met het eerste en tweede leerjaar A op stap gegaan naar Kerstmis. We hebben de speelplaats sfeervol aangekleed: een kerstboom versierd, de kerststal gezet, de herberg ..., we hebben samen kerstliedjes gezongen en nu verlangen we naar vrijdagmiddag: ons kerstfeestje: we worden lekker verwend met ... Ook jullie zullen eventjes kunnen meegenieten!
En dan is ze daar die deugdoende vakantie! Gneiet er maar met volle teugen van. Ik wil u en uw familie dan ook spetterende feestdagen toewensen en al het beste voor 2008!
het oude jaar afgesloten met een hapje natuurlijk wat vuurwerk en een vol glas met soms een grapje
en wat het nieuwe jaar ook mag brengen en wat er ook allemaal nog zal zijn ik hoop dat je op 31 december terug zult kijken en denken 'dit jaar was ook heel fijn'
Deze week moeten we eventjes doorbijten! Het wordt een zware week: de proevenweek. In klas worden de proeven vraag per vraag besproken en opgelost. Problemen worden klassikaal besproken zonder dat ik te veel verklap. Er moet thuis niet zwaar 'gestudeerd' worden. De meeste vakken hebben een goede herhaling in klas gekregen, andere zijn louter en alleen algemene kennis van wat in klas verteld werd. Tussen de proeven door zijn er nog lessen maar zorg ik ook voor ontspanning, de boog kan niet altijd gespannen staan. Het is dan ook belangrijk dat de kinderen thuis voldoende kunnen uitblazen en dat ze goed uitgerust zijn. Volgende week verlangen we dan alweer naar een ander leuk feest: Kerstmis maar daar volgt later nog meer over.
Amai, wat was dat even spannend vanmiddag! Op het magneetbord in de gang hing er plots een brief. Aan het mooie briefpapier konden we al van ver zien van wie hij was ... en jawel hoor, hij was van de Sint! In de brief legde de sint het probleem uit van de verfpiet: die had alle kamers van het kasteel in het grijs geschilderd. Omdat niemand grijs een mooi kleurtje vindt is die nu heel verdrietig. Maar de sint had zelf al de oplossing: hij vroeg ons of we heel mooie kleurrijke tekeningen konden maken, die hij dan als behangpapier zou gebruiken (geen ingekleurde tekeningen maar zelf getekende kuntswerkjes). Alle kinderen hebben natuurlijk volmondig 'Jaaaaaaaa' geantwoord op onze vraag of we de sint zouden helpen...
Ook in klas zijn we helemaal voorbereid op zijn komst: onze brieven zijn geschreven, onze schoentjes staan in ons 'sinthoekje' met een heleboel lekkers voor sint, piet en het paard. Hopelijk komt hij nu gauw onze schoentjes legen en onze brieven lezen zodat hij weet wat hij ons mag brengen op 6 december... Ik kijk alvast vol verwachting uit naar 6 december... Jullie ook?
Wat ben ik blij om jullie te mogen begroeten op onze 'klaseigen' blog. Graag wil ik jullie op deze manier wat extra informeren, wil ik jullie laten meegenieten van leuke en speciale momenten in onze klas en op school...
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.